Nu mijn sleurhutjes uit de winterstalling gehaald kan worden voor de zomertrip heb ik een vraag.
Dit jaar zal mijn "nieuwe" Volvo V50 2.0D als trekker dienen.
Wie heeft ervaring met de V50 2.0D als caravantrekker? Ik kom uit een 165 PK turbo benzine motor koppel 270nm.
Ik hoop vele positieve reacties te krijgen.
volvo V50 2.0D als caravantrekker
- Firechief
- 3rd Gear member
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 18:10
- Locatie: Ninove, België
- Contacteer:
De V50 heeft iets minder PK's maar meer koppel, en ik dacht dat het net het koppel is dat belangrijk is bij het trekken. Dus zou het geen probleem mogen zijn.
V50: 136PK - 320Nm bij 2000 RPM
Firechief
V50: 136PK - 320Nm bij 2000 RPM
Firechief
Firechief's Volvo's
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
Voertuigen
Volvo C70 2.0D MY10
Volvo V50 2.0D MY07 --> To be replaced by ??? XC60/V60/X1/X3
Opel Astra G 2.0 Di '98 - '09
Suzuki Baleno 1.3i '96 - '98
Opel Kadett 1.3 '94 - '96
Opel Corsa 1.2 '93 - '94
Yamaha FJR 1300A '04 - '08
Yamaha FJR 1300A '08 - '16
Yamaha FJR 1300A '16 - ...
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
@Voolvo,
Welkom op dit forum. Stel je even voor in het daarvoor bestemde topic. Zou wel heel aardig zijn.
Nu antwoord op je vraag.
Qua topsnelheid legt je nieuwe V50 het af tegen je oude benzine stoker.
Verder trekt deze auto met gemak een caravan. Zelfs het maximale gewicht.
Je komt zeer goed mee met het verkeer.
De V50 2.0D is niet voor niets caravantrekker van het jaar geweest in zijn klasse!
En Firechief, koppel is goed om van start te gaan en is makkelijk in de bergen. Verder heeft het weinig in te brengen. Als het eenmaal rolt dan rolt het. Vermogen is belangrijk voor topsnelheid.
kijk voor een uitgebreide verhandeling en trekkracht berekening van de Volvo V50 2.0D op www.caravantrekker.nl.
Voor caravaninformatie: kijk op www.caravan-forum.nl
Welkom op dit forum. Stel je even voor in het daarvoor bestemde topic. Zou wel heel aardig zijn.
Nu antwoord op je vraag.
Qua topsnelheid legt je nieuwe V50 het af tegen je oude benzine stoker.
Verder trekt deze auto met gemak een caravan. Zelfs het maximale gewicht.
Je komt zeer goed mee met het verkeer.
De V50 2.0D is niet voor niets caravantrekker van het jaar geweest in zijn klasse!
En Firechief, koppel is goed om van start te gaan en is makkelijk in de bergen. Verder heeft het weinig in te brengen. Als het eenmaal rolt dan rolt het. Vermogen is belangrijk voor topsnelheid.
kijk voor een uitgebreide verhandeling en trekkracht berekening van de Volvo V50 2.0D op www.caravantrekker.nl.
Voor caravaninformatie: kijk op www.caravan-forum.nl
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Nee, niet met de V50 2.0D. Daar heb ik alleen een stuk in Nederland mee gereden.Voolvo schreef:en heeft iemand ervaring met een Volvo V50 2.0D en caravan in de bergen?
Wel met mijn V40 1.9D 115 pk.
Deze wagen was minder gemotoriseerd dan de 2.0D V50. Deze kon makkelijk met een caravan van 1000 kg in de bergen uit de voeten.
Wat voor caravan heb je eigenlijk? Laat de combinatie eens uitrekenen door caravantrekker. Dat geeft een zeer goede indicatie.
En ik heb het al vaker gezegd. Die 2.0D kan echt meer dan een ieder denkt.
En de V50 is over het algemeen een goede caravantrekker. (op de 2.0 benzine na)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 13.06.2007 - 09:20
het gaat hier om een caravan met een leeggewicht van 1050kg beladen rond de 1250 kg.
Waarom ik deze vraag stel is het volgende.
Las op mijn review op autoweek.nl een review over een s40/v50 2.0D en daarin stond dat de auto zichzelf begrensd wanneer die teveel gaat verbruiken. Kortom die persoon kon met zijn combinatie niet harder dan 60 km/u de berg op. Nu reed ik met mijn vorige combinatie 100 km/u met cruise control vluitend omhoog ( ook op steile beklimmingen )
Waarom ik deze vraag stel is het volgende.
Las op mijn review op autoweek.nl een review over een s40/v50 2.0D en daarin stond dat de auto zichzelf begrensd wanneer die teveel gaat verbruiken. Kortom die persoon kon met zijn combinatie niet harder dan 60 km/u de berg op. Nu reed ik met mijn vorige combinatie 100 km/u met cruise control vluitend omhoog ( ook op steile beklimmingen )
- Peter
- 7th Gear member
- Berichten: 7677
- Lid geworden op: 21.08.2005 - 08:37
- Locatie: landgraaf
- Contacteer:
http://www.caravantrekker.nl/basisberek ... apport.php
Ben zelf in het bezit van een 2.4i en heb er een caravan van beladen 1350 kg achter. Ik neem de bergen inderdaad fluitend. 110 op de Franse autosnelweg is voor hem geen enkel probleem. Rij zelfs regelmatig in de vijfde versnelling.
Ben zelf in het bezit van een 2.4i en heb er een caravan van beladen 1350 kg achter. Ik neem de bergen inderdaad fluitend. 110 op de Franse autosnelweg is voor hem geen enkel probleem. Rij zelfs regelmatig in de vijfde versnelling.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Ik kan me dat bijna niet voorstellen. Ik denk dan toch eerder aan andere randverschijnselen zoals software, EGR, vervuilde filters, iets met de verstuivers of de brandstofpomp, slechte branstof etc etc. Als je vol op het gas staat moet de motor gewoon zijn maximale vermogen leveren. Natuurlijk moet het wel in een passende versnelling, want hoewel koppel te over, werkt dat natuurlijk niet bij te lage toeren en de 6 bak D heeft nu eenmaal een vrij lange eindoverbrenging (dus relatief minder geschikt voor dit soort werk)Voolvo schreef:Las op mijn review op autoweek.nl een review over een s40/v50 2.0D en daarin stond dat de auto zichzelf begrensd wanneer die teveel gaat verbruiken. )
Zonder caravan is het echt genieten van de power. De bekende alpencols zijn dan geen enkel probleem. (alhoewel ik nog steeds niet snap hoe die Franse localen hun Clio's ook met een "1,4 tje" bij de berg opjagen ondanks sneeuw en andere ellende....)
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik ga volledig met Sanco mee.
Bij dat verhaal in de review van Autoweek is meer aan de hand.
Als mijn vorige combinatie het al aankon dan kan de 2.0D het al helemaal aan. Dus ook fluitend 100 km/h omhoog op "steile" autoweghellingen. (Bijvoorbeeld Luik.)
Bij dat verhaal in de review van Autoweek is meer aan de hand.
Als mijn vorige combinatie het al aankon dan kan de 2.0D het al helemaal aan. Dus ook fluitend 100 km/h omhoog op "steile" autoweghellingen. (Bijvoorbeeld Luik.)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 4th Gear member
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 12.01.2005 - 23:03
- Locatie: Maasbree
Ik denk inderdaad dat je je geen zorgen hoeft te maken dat je V50 onder gaat doen voor een Megané / Laguna turbo (tenminste daar ga ik even vanuit, zijn geloof ik de enige auto's waarin een 165 pk / 270nm turbo geleverd is). Over het algemeen zal een diesel zijn vermogen veel geleidelijker laten vrijkomen dan een (turbo)benzinemotor, waardoor het slepen van een caravan soepeler verloopt....
Volvo V50 DRIVe S/S Pro Edition R-Design 2012, Winterline, Black Sapphire Metallic, trekhaak, sunblinds.
- brokkaar
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 14.06.2007 - 21:37
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Ik ben net terug uit frankrijk met een 1200 kg wegende caravan achter me.
Op de heenweg met koel weer geen enkel probleem op welke helling dan ook. Rustig 120 km/h cruisen (rechte weg). Maar de terugweg was een ander verhaal: Temp was ruim 36 graden en een flinke heuvel op zag je de koelwatertemp oplopen en daarop gaat de airco automatisch uit en valt een deel vermogen weg. Als de auto weer op de juiste temperatuur is fluit je overal overheen.
Mijn collega heeft hetzelfde met een XC70 D5. Is bekend probleem bij Volvo. Iets te kleine koelfan.
Niks aan te doen, gewoon airco uit ramen open en gas geven.
Op de heenweg met koel weer geen enkel probleem op welke helling dan ook. Rustig 120 km/h cruisen (rechte weg). Maar de terugweg was een ander verhaal: Temp was ruim 36 graden en een flinke heuvel op zag je de koelwatertemp oplopen en daarop gaat de airco automatisch uit en valt een deel vermogen weg. Als de auto weer op de juiste temperatuur is fluit je overal overheen.
Mijn collega heeft hetzelfde met een XC70 D5. Is bekend probleem bij Volvo. Iets te kleine koelfan.
Niks aan te doen, gewoon airco uit ramen open en gas geven.
- Paul
- Geartronic member
- Berichten: 33123
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38
Wat een apart verhaal joh, komt dat doordat je er iets achter hangt?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- brokkaar
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 14.06.2007 - 21:37
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Wat denk je wat de auto moet doen om 1200kg naar boven te sleuren?
En vergeet al helemaal niet de luchtweerstand
En vergeet al helemaal niet de luchtweerstand
- Pritchard
- 5th Gear member
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 31.03.2006 - 13:09
- Locatie: Gent
Oplossing: huur een hotelkamer voor 2 weken 

V70 MY11, R-design, D3, Black Sapphire metallic
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
V50 2.0d MY07, kinetic, barents blue pearl en 17"; zaurak
V50 2.0d MY05, kinetic, Titanium grey en 16"; cygnus
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 01.08.2007 - 20:13
Een goed alternatief is misschien wel een T5.
Toevallig staat die van mij te koop...
http://www.volvo-plaza.nl/component/opt ... Itemid,32/
Misschien mag dat niet mijn auto hier promoten, maar probeer het toch maar...
M.v.g.
Rob Geenen
Toevallig staat die van mij te koop...
http://www.volvo-plaza.nl/component/opt ... Itemid,32/
Misschien mag dat niet mijn auto hier promoten, maar probeer het toch maar...
M.v.g.
Rob Geenen
- Gummie
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 12:42
Net terug uit Italie (Gardameer) met onze V50 en onze tot 1500kg te :beladen Knaus caravan... via de St.Gotthardtunnel.
Na een Toyota D4D, onze eerste Volvo met onze 4e caravan sinds 1990.
Afstand zomervakantie 2008: 1120kmr dus dat viel mee deze keer.
Gemiddelde snelheid (incl pauzes en tankstops) op heen en terugreis ca. 85kmr/uur.
Ervaringen:
Zeer tevreden over stabiliteit van deze auto..(sportonderstel / 17")
In 4e versnelling bij ca.2600tpm reden wij ongeveer 85-90kmr/uur
In 4e versnelling bij ca.3000tpm reden wij ongeveer 100kmr/uur
In 5e versnelling lukte op (enigzins)vlakke weg ook wel..met een snelheid iets boven 100kmr/uur...(4e versnelling rijdt wel zuiniger en makkelijk op cruiscontrol)
Temperaturen bleven ook op lange hellingen constant / wel een auto met gezonde dorst als er het e.a gevraagd wordt... gem 1:9/1:11,...
(1:3 bij alles uit de kast...)
En sterk...Bij vol beladen caravan 1500kg in 4e versnelling bij 80-85kmr/uur plank gas geven, resulteerde in 120kmr/uur na 25 tot 30mtr.. dat is gemakkelijk maar ook oppassen want het gaat snel wat te hard..(hoera vd stabiliteit)
Geen hinder van rijwind langs vrachtwagencombinaties ed (voel je niet..)
Ook lange autobahnhellingen waren tot op zekere hoogte goed in 4e versnelling te nemen..
Verrassing 2008:
In een lekker warme tunnel (35 graden) van 9 kmr lengte met tevens een pittige beklimming viel bij enig schokken het vermogen gedeeltelijk weg ( 3500tpm in 4) waarna ook in 3 bij voldoende toeren de koek op was..
Let wel, de snelheid zakte iets terug en bleef daarna met bij 70kmr constant...
(Temp OK , ademnood ? opschonen roetfilter ?)* efin, daarna ging de vlam weer in de pijp en was alle kracht weer paraat...
Wie het weet mag het zeggen.... :?: (uit laten lezen ?)
Al met al deze V50 ed II is geslaagd en mag door naar de volgende ronde..Wij zijn best tevreden !
Na een Toyota D4D, onze eerste Volvo met onze 4e caravan sinds 1990.
Afstand zomervakantie 2008: 1120kmr dus dat viel mee deze keer.
Gemiddelde snelheid (incl pauzes en tankstops) op heen en terugreis ca. 85kmr/uur.
Ervaringen:
Zeer tevreden over stabiliteit van deze auto..(sportonderstel / 17")
In 4e versnelling bij ca.2600tpm reden wij ongeveer 85-90kmr/uur
In 4e versnelling bij ca.3000tpm reden wij ongeveer 100kmr/uur
In 5e versnelling lukte op (enigzins)vlakke weg ook wel..met een snelheid iets boven 100kmr/uur...(4e versnelling rijdt wel zuiniger en makkelijk op cruiscontrol)
Temperaturen bleven ook op lange hellingen constant / wel een auto met gezonde dorst als er het e.a gevraagd wordt... gem 1:9/1:11,...
(1:3 bij alles uit de kast...)
En sterk...Bij vol beladen caravan 1500kg in 4e versnelling bij 80-85kmr/uur plank gas geven, resulteerde in 120kmr/uur na 25 tot 30mtr.. dat is gemakkelijk maar ook oppassen want het gaat snel wat te hard..(hoera vd stabiliteit)
Geen hinder van rijwind langs vrachtwagencombinaties ed (voel je niet..)
Ook lange autobahnhellingen waren tot op zekere hoogte goed in 4e versnelling te nemen..
Verrassing 2008:
In een lekker warme tunnel (35 graden) van 9 kmr lengte met tevens een pittige beklimming viel bij enig schokken het vermogen gedeeltelijk weg ( 3500tpm in 4) waarna ook in 3 bij voldoende toeren de koek op was..
Let wel, de snelheid zakte iets terug en bleef daarna met bij 70kmr constant...
(Temp OK , ademnood ? opschonen roetfilter ?)* efin, daarna ging de vlam weer in de pijp en was alle kracht weer paraat...
Wie het weet mag het zeggen.... :?: (uit laten lezen ?)
Al met al deze V50 ed II is geslaagd en mag door naar de volgende ronde..Wij zijn best tevreden !
---------------V50 edII 2.0D scotia 17"; titanium grey metallic----------------------
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Wow dat is wel heel hard, ik denk dat je er minstens een factor 10 naast zit met je waarnemingGummie schreef: En sterk...Bij vol beladen caravan 1500kg in 4e versnelling bij 80-85kmr/uur plank gas geven, resulteerde in 120kmr/uur na 25 tot 30mtr.. dat is gemakkelijk maar ook oppassen want het gaat snel wat te hard..(hoera vd stabiliteit)

- Gummie
- 1st Gear member
- Berichten: 25
- Lid geworden op: 05.06.2008 - 12:42
Ja.. ik bedoelde natuurlijk de afstand van resp. achter.naast en uiteindelijk voor de ingehaalde vrachtautocombinatie... dan is enkel ruim nemen van de lengte van de vrachtauto wat kort door de bocht vrees ik...
Zelfs als de afstand van de gehele procedure 75mtr zou zijn , is de mogelijkheid om vlot vanuit kruissnelheid (85/90kmr/uur) in te halen om uiteindelijk weer in te voegen met 120kmr uur iets waar ik persoonlijk toch "voorzichtig" van wordt.. Het blijft immers een auto met caravan..
Dynamisch is de afgelegde afstand natuurlijk vele malen groter....
Zelfs als de afstand van de gehele procedure 75mtr zou zijn , is de mogelijkheid om vlot vanuit kruissnelheid (85/90kmr/uur) in te halen om uiteindelijk weer in te voegen met 120kmr uur iets waar ik persoonlijk toch "voorzichtig" van wordt.. Het blijft immers een auto met caravan..
Dynamisch is de afgelegde afstand natuurlijk vele malen groter....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
---------------V50 edII 2.0D scotia 17"; titanium grey metallic----------------------
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 14.10.2007 - 01:54
Gummie,
Heb je niveauregeling? Sta namelijk op het punt om, net als op de foto een dissel fietsenrek te monteren. Wat gebruik je voor kogeldruk?
Ik heb ook nog twee kids op de achterbank en in de achterbak de voortent + stokken.
Ik heb geen niveauregeling en wil 'm niet te ver door laten zakken...
Heb je niveauregeling? Sta namelijk op het punt om, net als op de foto een dissel fietsenrek te monteren. Wat gebruik je voor kogeldruk?
Ik heb ook nog twee kids op de achterbank en in de achterbak de voortent + stokken.
Ik heb geen niveauregeling en wil 'm niet te ver door laten zakken...

- Franswa
- 5th Gear member
- Berichten: 1202
- Lid geworden op: 05.01.2007 - 16:46
- Locatie: Z-Holland
Heb een 2.0 benzine en ben met een caravan van 1300 kg tot in de Pyreneeen geweest. Gaat goed alleen moet je hem wel af en toe op hellingen laten werken, dus als het noodzakelijk is gewoon naar zijn drie.
Ik rij ook met twee fietsen op de dissel en zit daarmee aan de max. kogeldruk van 75 kg, hij zakt wel iets in zijn veren maar niet hinderlijk.
Ik rij ook met twee fietsen op de dissel en zit daarmee aan de max. kogeldruk van 75 kg, hij zakt wel iets in zijn veren maar niet hinderlijk.
V60 Plus Dark. Fusion red.