Buitentemperatuur

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
aggadomo
2nd Gear member

Mijn buitentemperatuursensor werkt niet meer goed.
Na het starten begint hij plots af te tellen tot -40° (terwijl het buiten +25 is) na verloop van tijd klimt hij dan langzaam weer op tot de normale buitentemperatuur (ongeveer na 30 minuten rijden)

In het begin als de buitentemperatuur op -40 staat wil de airco ook geen koude lucht blazen, wel vervelend dus, na verloop van tijd (als de sensor al iets deftiger temperatuur aanduid) werkt de airco dan wel weer naar behoren.

Iemand enig idee waar de buitentemperatuursensor zit ?
Had al ergens gehoor in de rechterbuitenspiegel, maar ben daar niet zeker van. Als hij echt daar zit dan vrees ik dat het probleem ook te wijten valt aan het 'invetten van de connectoren in de a-stijl probleem' dat ik nog steeds heb en waardoor mijn deuren/ramen niet correct openen/sluiten...
Enkele Peugeots...
Alfa 156 berline 1.9 jtd
Alfa 156 sportwagon 1.9 jtd
Audi A3 1.9 tdi

V50 2007 2.0d, Topline, Flint Grey Metallic, Quartz beige leder, 16"; Caligo
Pulseke
2nd Gear member

oei nog eentje met een negatieve temp aanduiding, zoek maar eens op het forum hier, zijn al wat topics over geschreven. :roll:

Zal wss wel een probleem zijn met de kabelbomen in je deuren. ::?

moet hiervan de eerste post eens lezen:

http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=12470

Begin stilaan bang te worden, bij mij blijft het nog bij kletteren en rammelen, gelukkig nog geen elektronica probleempjes :roll:
Bakboord1
4th Gear member

Je conclusie van de connectoren in de A-stijl klopt helaas helemaal.
Opel Zafira 1.6cdti Business+

Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
volvotegneutje
2nd Gear member

is een recall van, contact opnemen met je dealer!!!!!
Bakboord1 schreef:Je conclusie van de connectoren in de A-stijl klopt helaas helemaal.
aggadomo
2nd Gear member

Naast het temperatuurprobleem heb ik ook de volgende zaken mogen meemaken:

- Afstandsbediening opent enkel kofferruimte (Uiteindelijk dan maar moeten instappen met de sleutel; al meerder malen voorgehad!)

- De deuren openen niet meer zoals het zou moeten (van binnenuit), de achterportieren weigeren zelfs soms helemaal dienst, en dan zijn ze op geen enkele manier te openen...

- Plots de melding parkeersensor service vereist bij het achteruitrijden, en de sensor werkt dan ook niet meer (na afleggen van de motor voor een 2-tal minuten is dit dan plots opgelost)

- Tijdens het rijden verschijnt plots het schermpje met de volumecontrole, en dan zie je de balkjes van het volume een aantal keer stijgen en terug dalen en dan plots verdwenen.

- Verder heb ik op de boordcomputer al meldingen gekregen over het incorrect werken van abs-remsysteem, dstc, en ook motorstoring en na deze laatste werkte plots ook mijn richtingaanwijzers totaal niet meer ! Na afzetten van de wagen en verwijderen van de sleutel uit het contact bleef de radio spelen (niet meer uit te zetten) en bleven een aantal lampjes branden op het dashboard (de “i”, het motorstoring lampje en een lapje ivm de remmen).

wagen is vandaag binnen bij de dealer voor het vervangen van de connectoren in de a-stijlen. hoop dat daarmee de miserie voorbij is...
Enkele Peugeots...
Alfa 156 berline 1.9 jtd
Alfa 156 sportwagon 1.9 jtd
Audi A3 1.9 tdi

V50 2007 2.0d, Topline, Flint Grey Metallic, Quartz beige leder, 16"; Caligo
BeePke
3rd Gear member

Weet je zeker dat het geen zekering is die "los" (lees: niet volledig ingeklikt) zit?
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
asta
5th Gear member

Heb dit op mijn s40 ook gehad en ze gaven aan dat het om een vuil contact ging in de linker voordeur.
Na schoongamaakt te hebben werkt het allemaal weer goed, maar moet zeggen niet zo lang geleden wederom -40 gehad te hebben.
Even de motor uit, deur open en dicht en starten verhelpt dit probleem.
Zal het zeker bij de beurt gaan melden.
(2006-02) V50 Geartronic Kinetic , Black Sapphire metallic, 18 inch Medusa, RTI, High performance sound.
Evenveel pk's als een gemiddelde manege.
(2006-03) S40 Geartronic Momentum, Black Sapphire metallic, 16inch, RTI, High performance sound.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”