ik heb dus de normale v50 radio, en wat me opvalt is dat de radioontvangst erg slecht is onderweg. ik maak het vaak mee dat ik een kort moment een andere zender hoor terwijl ik naar de radio luister.
ik dacht dat het aan mijn autoradio lag, totdat ik een keer een andere vervangende v50 mee had; die had precies hetzelfde!
met mijn vorige auto, een vw polo, met een eenvoudige radio erin, heb ik hier nog nooit last mee gehad, dus het lijkt me dat het niet aan de zender ligt.
ik luister meestal naar radio 1, radio 3 of BNR
iemand hier ervaringen mee?
Slechte ontvangst radio?
- nimm2
- 1st Gear member
- Contacteer:
had ooit een V50 1.6D....
- Mistral
- 2nd Gear member
Nimm2,
Ook ik heb wieldoppen en een standaard radio. Ik heb hetzelfde probleem bij radio 1. Radio 3 en bnr luister ik nooit, dus dat weet ik niet.
Men heeft van alles geprobeerd, zelfs de geplakte telefoonantenne van het rechterachterraam verwijderd omdat daar de radioantenne in verwerkt is. Tevens nog een updateje of wat.
Het blijft echter. De laatste oplossing die ik van de (derde) dealer hoorde was AF (auto frequency) uitzetten. De radio heeft nl. een overdreven neiging om continue de beste zender te vinden, soms denkt hij, hé ik heb een betere, oh nee toch niet. Dat hoor je dan gedurende maximaal een halve seconde.
Echter AF uitzetten werkt niet omdat je dan tijdens het rijden door het land continue zenders verliest.
Ik leer er nu maar mee leven. Dit klinkt cynisch, maar dat komt omdat er iets teveel zaken zijn die nu na twee jaar (nog) niet opgelost kunnen worden:
- fluitende deurrubbers
- soms slechte stationnair loop
- af en toe apart motorgeluid, alsof er een compressor op de achtergrond meedraait (zelfs mijn vrouw zegt dit te horen, maar de dealer niet!!!!!)
- radio 1 die af en toe wegloopt.
Volvo for life?
Mistral
Ook ik heb wieldoppen en een standaard radio. Ik heb hetzelfde probleem bij radio 1. Radio 3 en bnr luister ik nooit, dus dat weet ik niet.
Men heeft van alles geprobeerd, zelfs de geplakte telefoonantenne van het rechterachterraam verwijderd omdat daar de radioantenne in verwerkt is. Tevens nog een updateje of wat.
Het blijft echter. De laatste oplossing die ik van de (derde) dealer hoorde was AF (auto frequency) uitzetten. De radio heeft nl. een overdreven neiging om continue de beste zender te vinden, soms denkt hij, hé ik heb een betere, oh nee toch niet. Dat hoor je dan gedurende maximaal een halve seconde.
Echter AF uitzetten werkt niet omdat je dan tijdens het rijden door het land continue zenders verliest.
Ik leer er nu maar mee leven. Dit klinkt cynisch, maar dat komt omdat er iets teveel zaken zijn die nu na twee jaar (nog) niet opgelost kunnen worden:
- fluitende deurrubbers
- soms slechte stationnair loop
- af en toe apart motorgeluid, alsof er een compressor op de achtergrond meedraait (zelfs mijn vrouw zegt dit te horen, maar de dealer niet!!!!!)
- radio 1 die af en toe wegloopt.
Volvo for life?
Mistral
S60 2.0T Drivers Ed. Aut., Orestes 17"; RTI High Perf., Barents blue (2008)
V50 2.4i 170 Kinetic Geartronic Premium Sound, Silver (2005)
V50 2.0D Base, Mistral Green (2005)
V50 2.4i 170 Kinetic Geartronic Premium Sound, Silver (2005)
V50 2.0D Base, Mistral Green (2005)
-
- 2nd Gear member
Ik heb het ook. Er is zojuist een 20.000 km beurt uitgevoerd, en ik kreeg gewoon te horen dat er niks aan te doen is...
V50 2.4 Edition II / Black Sapphire / Season Line / Sagitta
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
een (iedere) buitenantenne (spriet) heeft een veel beter ontvangst, zowel de zijruitantenne als de bumperantenne zijn richtingsgevoelig, daarvan heeft vrijwel iedere auto zonder buitenantenne last van
Volvo for life
-
- 1st Gear member
'k Heb net hetzelfde probleem op mijn V50 (ook op mijn vorige trouwens). De huidige heeft premium sound en de vorige high performance, dus aan het type radio zal het alvast niet liggen.
Hier in België heb ik het enkel met B-one radio. En 't is altijd ongeveer op dezelfde locatie. (bepaalde straten) Al de andere zenders doen het perfect. Daarom dacht ik dat het eerder aan de zender zelf lag. Maar zou idd kunnen dat die zender min of meer hetzelfde signaal geeft dan een andere zender en daarop overschakelt als dat signaal sterker is. :-k
Maar ik heb er niet zo'n probleem mee omdat ik toch meestal naar andere zenders luister
Hier in België heb ik het enkel met B-one radio. En 't is altijd ongeveer op dezelfde locatie. (bepaalde straten) Al de andere zenders doen het perfect. Daarom dacht ik dat het eerder aan de zender zelf lag. Maar zou idd kunnen dat die zender min of meer hetzelfde signaal geeft dan een andere zender en daarop overschakelt als dat signaal sterker is. :-k
Maar ik heb er niet zo'n probleem mee omdat ik toch meestal naar andere zenders luister

Volvo XC60 D5 Summum
Volvo V40 Cross Country Summum
-
- 1st Gear member
Het kan zijn dat je op het moment waarop je de andere zender hooort (zeer) dicht langs een radiozendmast rijdt. Deze zenden (op korte afstand) naast op de frequentie waar ze moeten zenden vaak ook een signaal uit net ernaast (dus bijv naast op 93.6 ook op 93.2) In combinatie met het signaal van de zender waar je naar luistert kan dit merkwaardige storingen geven.
Mocht je eens op de a10 zuid (ringweg Amsterdam) rijden ter hoogte van de Rai, dan zie je langs de weg een tijdelijke mast (soort Eifeltoren). Sta je er precies onder, dan vallen de zenders die daar niet vandaan komen zelfs geheel weg.
Mocht je eens op de a10 zuid (ringweg Amsterdam) rijden ter hoogte van de Rai, dan zie je langs de weg een tijdelijke mast (soort Eifeltoren). Sta je er precies onder, dan vallen de zenders die daar niet vandaan komen zelfs geheel weg.
-
- 2nd Gear member
Yes. Ik woon in Bussum en werk in Amsterdam. Radio 1 is drama. Steeds hoor ik een andere zender tussendoor. Zwaar irritantSean schreef:Heb ik ook last van en het is behoorlijk frustrerend. Ook ik luister veel naar radio1 en BNR en heb ook de indruk dat het op die zenders vaak voorkomt. Wellicht met name in Noord-Holland?

4 September 2006: Dankbaar en blij met de geboorte van mijn Volvo V50 Edition II Sports Mobility Line. Huidskleur Titanium Grey Pearl. Wij noemen hem V50.
-
- 2nd Gear member
Radio werkt inderdaad niet feilloos. Bij de laatste service beurt is er een software update geladen wat het soms stil vallen van de radio een stuk heeft verminderd. Het lijkt af en toe of de radio niet kan kiezen tussen 2 zenders. Ik heb meestal radio 3 op staan, de verkeersinformatie komt dan van radio 1 en het valt mee ook op dat er zelfs bij die korte stukjes vaak een andere zender tussenoor komt. Ik rij voornamelijk in de zuidelijke helft van Nederland, Zuid Holland, Zeeland, Gelderland en Brabant.
V60 D4 Kinetic
- Bart
- 8th Gear member
Heb het ook af en toe, dat je ineens een halve seconde een andere zender tussendoor hoort. Geeft wel een grappig effect eigenlijk, als je lekker zit mee te bleren in de auto, en dan ineens een zware mannenstem "jammer" hoort zeggen (waarschijnlijk van een of andere talk-radiozender)
Vind het verder niet storend...

Volvo: V50 2.0D | 850 2.5 10V | V40 1.8 | V50 D5 | XC70 2.4D | S70 2.5 20V | S80 D5 | S60 D5 | 240 2.0 | XC90 D5 | V90 T4 | V60 D6 | C70 2.4T | V60 T6 Recharge | 240 2.0i Polar
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
'24 XC90 T8 Ultra - Platinum Grey
'08 Mini Clubman Cooper S - Dark Silver
"I'll try being nicer if you try being smarter.."
- lancer
- 6th Gear member
Ik heb er totaal geen last van en ik rijd toch door het hele land. Ik heb het welk een tijdje gehad, maar ik had AF en het automatisch opzoeken van verkeersinformatie aan staan. Toen ik de laatste uitzette was het opgelost (AF staat dus nog aan)