Volgens de handleiding was het vervangen van de knop alleen mogelijk als je ook de cover over de handrem verving, had ik meteen een smoes om daar ook dezelfde R-style greep op te zetten als ik ook op de handgrepen van de voordeuren had gezet.
Maar hoofdzakelijk ging het hier om:

De eerste stap was het verwijderen van de oude handgreep, dit kan alleen door 'm te slopen. Het makkelijkst gaat niet zoals op deze tekening, maar aan de onderkant van het handvat kun je vrij eenvoudig door de naad tussen de twee leer-helften heen snijden.

Daarna nog een stukje dieper snijden om ook door het kunststof heen te komen. Als je 'm splijt kun je de vastgeklemde cover verwijderen.

Ik heb het vermoeden dat mijn handrem een keer een tik heeft gehad, want er leek toch echt een knik in het metaal te zitten. Kan natuurlijk zo horen, maar die knik maakte het terugplaatsen van de nieuwe cover een hels karwei.
Normaal gesproken zal vast een pneumatische robot dit werk doen, maar ik heb 'lekker' liggen sjorren om 't ding er om heen te krijgen en vast te klikken. Ik heb wel een beetje vals gespeeld want ik heb wel wat plastic aan de binnenkant van de cover weg gesneden om ruimte te maken om het te kunnen doen zonder dat m'n bovenarm afscheurde

Maar gelukkig was na al dat gewurm het eindresultaat wel zoals gehoopt:

en een totaal overzichtje:

Niet dat ik het nog een keer ga doen, maar de volgende keer zou ik toch eerst proberen om alleen het knopje los te krijgen...