buitenspiegels: asynchroon inklappen

In dit hoofstuk alleen handleidingen. Van een kopie van het instructieboekje tot een fotoreportage.
Elke bericht svp beginnen met de typeaanduiding.
Hier geen prijsvergelijkingen met de dealerprijzen. Je mag wel melden wat je zelf hebt uitgegeven.
Dit topic sluit automatisch. Heb je vragen over het getoonde, meldt je per PB bij de plaatser van de betreffende handleiding. Ook vindplaatsen van onderdelen komen in deze rubriek.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17725
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

De buitenspiegels op de S60 / S80 / V70 hebben regelmatig last van het asynchroon inklappen: één spiegel klapt in, de andere niet.
Niet gaan sleuren aan de andere spiegel, maar gewoon de onderstaande procedure volgen. De komt uit het "Technical Journal View Journal" van Volvo zelf.


1) één spiegel is ingeklapt en de ander is uitgeklapt
2) zet contact in stand II
3) verwijder zekering voor spiegel van de kant die is ingeklapt:
= modeljaar 99-02: zekering 11c/27 én 11c/35 indien de linkerspiegel is ingeklapt.
zekering 11c/27 en 11c/36 indien rechts.
=modeljaar 03-04: zekering 11c/35 links; zekering 11c/36 rechts.
4) wacht 5 seconden
5) plaats de zekeringen terug
6) de spiegel die is uitgeklapt moet inklappen; beide spiegels moeten zijn ingeklapt.
Bij mij werkte dit laatste niet. Geen nood: gewoon op de spiegelknop drukken en vervolgens moet de spiegel inklappen.
7) Druk nogmaals op de knop en beide spiegels moeten weer tegelijk uitklappen.

O ja, de zekeringen voor de spiegels zitten links van het dashboard. Je kan er bij als je de linkerdeur opent en de klep opentrekt.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Plaats reactie

Terug naar “Handleidingen + gereedschapstips”