Hallo,
Mijn S40, 1.9TD heb ik vorige week naar de dealer gebracht voor een beurtje. De garageman belde mij een anderhalf uur later op met een best sombere mededeling. Heel mijn koelsysteem is besmeurd met motorolie. Hij behoord groenachtig te zijn, nou het was echt glimmend zwart pfff. Gelukkig heb ik nog garantie op deze auto.
Ik heb hem niet bij die dealer gekocht, maar wel bij een andere dealer. En er was nog meer, ruitesproeier kapot (motor), toeter doet het niet meer en een aantal lampjes. Na contact met de dealer waar ik heb gekocht heb zeiden ze dat ik er gewoon mee kan blijven rijden, ik mag hem 20 Juni pas daarnaartoe brengen. Bij de dealer die alles vond zeiden ze dat ik mijn KM's moest proberen te reduceren, maar helaas, ik moet elke dag van Zeeland naar Rotterdam voor werk.
Wat denken jullie?????
Hoe denken jullie erover
- Hertog Jan
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 21.03.2007 - 17:23
- Locatie: kortgene
Beter een ster in mijn voorruit dan een ster op mijn grill
Niemand is perfect,
volmaakt is er geen een,
in feite leven er alleen mismaakten om ons heen
Band zonder Banaan
Niemand is perfect,
volmaakt is er geen een,
in feite leven er alleen mismaakten om ons heen
Band zonder Banaan
- Siebert
- 3rd Gear member
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 29.11.2004 - 19:39
- Locatie: Dalfsen
- Contacteer:
Je kunt er natuurlijk beter niet mee rijden, maar ja wat moet je dan. Als je koppakking al lek is kan het alleen van erg nog maar erger worden. Je zegt dat je nog garantie hebt, dus als je alles in de soep rijdt (dealer adviseert immers door te rijden) lijkt me alles voor rekening van de dealer.
Andere kant: Hoe lang rijdt je al zo? Auto valt natuurlijk niet zomaar uitelkaar ofzo. Enige wat je kunt doen is de vloeistoffen (met name de olie) goed in de gaten houden en zonodig bijvullen...
Sterkte! Je kunt natuurlijk ook de fiets nemen, wel zo gezond!!
Andere kant: Hoe lang rijdt je al zo? Auto valt natuurlijk niet zomaar uitelkaar ofzo. Enige wat je kunt doen is de vloeistoffen (met name de olie) goed in de gaten houden en zonodig bijvullen...
Sterkte! Je kunt natuurlijk ook de fiets nemen, wel zo gezond!!

XC90 T6, 2003 • 940 2.3ic Malmö estate, 1996, 416.000+
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
Automaat • V40 1.8 • Suzuki DL1000 XT-A 2017 • Honda Dax ST70 1974
- Hertog Jan
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 21.03.2007 - 17:23
- Locatie: kortgene
De fiets gaat hem niet worden.
De garage heeft idd gezegd dat ik gewoon door kan rijden. Ik heb deze auto sinds 1 April en op zich niks mis mee, dacht ik tenminste, tot de garageman belde. Dus waarschijnlijk was dat al zo dat ik hem kocht, maar had de garage niks in de gaten.
De garage heeft idd gezegd dat ik gewoon door kan rijden. Ik heb deze auto sinds 1 April en op zich niks mis mee, dacht ik tenminste, tot de garageman belde. Dus waarschijnlijk was dat al zo dat ik hem kocht, maar had de garage niks in de gaten.
Beter een ster in mijn voorruit dan een ster op mijn grill
Niemand is perfect,
volmaakt is er geen een,
in feite leven er alleen mismaakten om ons heen
Band zonder Banaan
Niemand is perfect,
volmaakt is er geen een,
in feite leven er alleen mismaakten om ons heen
Band zonder Banaan
1 April en een slechte auto gekocht.
Als er na aankoop al zoveel lampjes kapot zijn heb je bij de koop niet goed opgelet, dat zwarte is ook niet van de ene op de andere dag.
(misschien gescheurde pakking, cilinderkop? wie zal het zeggen)
Ik adviseer je bij je volgende auto (zal niet lang duren) even iemand mee te nemen die er verstand van heeft, welicht je vader of een vriend die wat ik het autovak doet.
Succes!
Als er na aankoop al zoveel lampjes kapot zijn heb je bij de koop niet goed opgelet, dat zwarte is ook niet van de ene op de andere dag.
(misschien gescheurde pakking, cilinderkop? wie zal het zeggen)
Ik adviseer je bij je volgende auto (zal niet lang duren) even iemand mee te nemen die er verstand van heeft, welicht je vader of een vriend die wat ik het autovak doet.
Succes!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 14.01.2007 - 21:48
Wat pech van je auto. Je had beter eerst op dit forum gelezen.
Als je alles op voorhand weet...
Wat is je huidige KM stand?
Ben nieuwsgierig omdat ik ook een TD heb
Groeten!
Als je alles op voorhand weet...
Wat is je huidige KM stand?
Ben nieuwsgierig omdat ik ook een TD heb
Groeten!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1868
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 07:26
Niet meteen van het ergste uitgaan 
Vind het echt een vrouwenactie om olie bij te vullen in een koelvloeistofreservoir

Vind het echt een vrouwenactie om olie bij te vullen in een koelvloeistofreservoir

- J
- 3rd Gear member
- Berichten: 491
- Lid geworden op: 15.09.2006 - 10:31
- Locatie: Hoofddorp
wel even het advies om door te blijven rijden op schrift laten vastleggen he,
je zal de eerste niet zijn die de gevolgschade zelf moet betalen omdat "niemand ooit gezegd kan hebben dat u er mee door moet rijden meneer"
je zal de eerste niet zijn die de gevolgschade zelf moet betalen omdat "niemand ooit gezegd kan hebben dat u er mee door moet rijden meneer"
Black Sheep: There's always one crazy motherfucker in the family
- herbie5251
- 2nd Gear member
- Berichten: 141
- Lid geworden op: 15.04.2007 - 01:35
- Locatie: borculo
bij die van mij is de koelvloeistof ook zwart,een 2,0t,
zal ik dan een lekke koppakking hebben,zit nog wel
garantie op
zal ik dan een lekke koppakking hebben,zit nog wel
garantie op
- Volmar
- 3rd Gear member
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 21:45
- Locatie: Beekbergen
Je KM stand zal wel rond de 2 ton liggen.
Je koppakking is doorgeslagen intern.
Ik zou de garage maar niet geloven en de pakking zsm laten vervangen
Er zit al olie in je koelvloeistof, maar andersom ook het geval.
Water bij je olie en dat vinden je lagers dus niet lekker.
Maar laat niet alleen je pakking vervangen, maar de hele rattaplan....
Dus pakking, distributieriem (Een goeie garage zal dat ook doen, omdat
een riem die er al een tijdje op zit niet zomaar opnieuw gespannen mag
worden!!) en de kleppen meteen stellen, omdat de riem er al af is.
Bij kleppenstellen moet de nokkenas los, dus ook je riem eraf.
Het stellen is dan ook maar een detail.
En je leidingen natuurlijk laten doorspoelen.
Daarna rijd ie als een zonnetje, tenminste die van mij wel.
Mijn pakking ging er bij de 180000 al vandoor.
De dealer rekende daar 1300 euri voor, maar over kleppen stellen
hadden ze het niet eens gehad. Dus ook niet door de dealer laten doen.
Kan je veel geld schelen. Maar laat het wel iemand doen die er echt
verstand van heeft.....
Je koppakking is doorgeslagen intern.
Ik zou de garage maar niet geloven en de pakking zsm laten vervangen
Er zit al olie in je koelvloeistof, maar andersom ook het geval.
Water bij je olie en dat vinden je lagers dus niet lekker.
Maar laat niet alleen je pakking vervangen, maar de hele rattaplan....
Dus pakking, distributieriem (Een goeie garage zal dat ook doen, omdat
een riem die er al een tijdje op zit niet zomaar opnieuw gespannen mag
worden!!) en de kleppen meteen stellen, omdat de riem er al af is.
Bij kleppenstellen moet de nokkenas los, dus ook je riem eraf.
Het stellen is dan ook maar een detail.
En je leidingen natuurlijk laten doorspoelen.
Daarna rijd ie als een zonnetje, tenminste die van mij wel.
Mijn pakking ging er bij de 180000 al vandoor.
De dealer rekende daar 1300 euri voor, maar over kleppen stellen
hadden ze het niet eens gehad. Dus ook niet door de dealer laten doen.
Kan je veel geld schelen. Maar laat het wel iemand doen die er echt
verstand van heeft.....
It's only kinky the first time
- Hertog Jan
- 1st Gear member
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 21.03.2007 - 17:23
- Locatie: kortgene
Morgen, of vandaag, ligt aan de tijd, ga ik naar de Volvo-dealer waar ik hem gekocht heb. Hij moet alles maar maken onder garantie, want dat heb ik nog. Als ik mijn auto weer kan halen maak ik een afspraak bij de ANWB om hem nogmaals te laten keuren/ bekijken en vraag hun mening. Kijken wat hun vinden, vinden hun nog iets, dan als een speer richting de Volvo-dealer om eens een goed gesprek te voeren met die man. Ik hou jullie uiteraard op de hoogte van het probleem
Beter een ster in mijn voorruit dan een ster op mijn grill
Niemand is perfect,
volmaakt is er geen een,
in feite leven er alleen mismaakten om ons heen
Band zonder Banaan
Niemand is perfect,
volmaakt is er geen een,
in feite leven er alleen mismaakten om ons heen
Band zonder Banaan