Ik ben bezig met een soort motorentechnisch naslagwerk waarin ik wil proberen uit te leggen hoe een motor werkt en wat er bij komt kijken om dit zo te houden/diagnose te stellen en eventueel te verbeteren.
Een naslagwerk voor 1 ieder die het interessant vind meer te weten te komen over de motorentechniek.
Mijn bedoeling is dit steeds aan te vullen en het bestaande pdf'je te vervangen voor een update tot het compleet is.
Ik begin bij het begin, veel mensen zullen dit (te) simpel vinden, sommigen zullen dit wel bruikbaar vinden. Om het logisch en duidelijk te houden begin ik bij nul en werk ik naar de meer complexe werking/toepassingen toe.
Ik probeer wat "jargon" toe te lichten en tevens de ontwikkelingen in de motorentechniek welke (gelukkig) nooit stilstaan.
Ik hoop dat het bruikbaar is, in dit topic kun je eventueel vragen stellen/ opmerkingen plaatsen opdat ik dit indien nodig kan verwerken in het bestand.
Als ik te snel of langzaam ga hoor ik dat graag, ik kan zelf uiteraard niet goed bepalen of ik te snel ga / onduidelijk o.i.d. ben.
Ik zal hier melding maken van de "updates".
Link naar .pdf bestand: http://www.volvo-plaza.nl/images/storie ... omotor.pdf
Motorentechniek
- pedro sr.
- 2nd Gear member
- Contacteer:
.
--------------------------- Tune your Volvo -------------------------------
--------------------------- Tune your Volvo -------------------------------
- gertsan
- 3rd Gear member
Leuk daar heb ik wel interesse in. Trouwens, ik weet niet of er meerdere Pedro's zijn bij Hartog, maar de email die persoonlijk ontvangen heb over de prijs van motortuning vond ik wel verhelderend. Nog bedankt hiervoor.
Gert
Gert
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
Leuk, de schoolbanken kwamen even weer.
Vooral de opbouw en het logisch schrijven maakt het.
Netjes. =D>
Plaatjes kwamen me bekend voor.
op mijn werk wordt mij ook wel eens verweten dat ik te weinig aan bronvermelding doe.
Kijk uit naar het vervolg.
Vooral de opbouw en het logisch schrijven maakt het.
Netjes. =D>
Plaatjes kwamen me bekend voor.

op mijn werk wordt mij ook wel eens verweten dat ik te weinig aan bronvermelding doe.
Kijk uit naar het vervolg.