Wie kan mij wat eerlijk advies geven:
ik (als auto-leek & vrouw) kan de 460 (automaat, benzine, 1993, 70.000km --> ja, het klassieke verhaal van een oud omaatje) kopen van mijn...oma! Heb al een hoop speurwerk verricht op internet om tot een goede prijs te komen. Dus, vraag 1: wat is eerlijk om voor zo'n auto te betalen?
En vraag 2: wat voor onderhoud kan ik de komende tijd verwachten? veel? Duur? En 3: Hoe zit dat in het algemeen, want een vriend van mij zei dat volvo onderdelen sowieso al duurder zijn dan de gemiddelde auto-onderdelen. Is dat waar?
Iedere vorm van hulp is welkom! Thanks.
Dig
kopen?
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Allereerst de vraag:
Welk type betreft het. Is het die met de oude (vlakke) neus of met de op de 850 neus gelijkende voorkant.
Daarnaast hoe is de staat van de achterwielkasten. Zijn die verroest of zijn ze nog hartstikke gaaf. (heeft de auto bijvoorbeeld altijd binnen gestaan)
Tja, normaal gesproken koop je een dergelijke auto particulier voor maximaal 1500 euro, vaak eerder 1000.
Als je oma de beurten op tijd heeft laten uitvoeren dan hoef je nog geen distributieriem te vervangen. Anders zou ik dat nu toch doen. (kost je niet echt de kop.)
Verder hoef je je over de onderdelen prijzen van de 440 niet echt druk te maken. Die zijn echt niet duurder dan die van andere gelijkwaardige auto's.
Ik zou zeggen koop die auto over. Je hebt veel auto voor betrekkelijk lage kosten.
Welk type betreft het. Is het die met de oude (vlakke) neus of met de op de 850 neus gelijkende voorkant.
Daarnaast hoe is de staat van de achterwielkasten. Zijn die verroest of zijn ze nog hartstikke gaaf. (heeft de auto bijvoorbeeld altijd binnen gestaan)
Tja, normaal gesproken koop je een dergelijke auto particulier voor maximaal 1500 euro, vaak eerder 1000.
Als je oma de beurten op tijd heeft laten uitvoeren dan hoef je nog geen distributieriem te vervangen. Anders zou ik dat nu toch doen. (kost je niet echt de kop.)
Verder hoef je je over de onderdelen prijzen van de 440 niet echt druk te maken. Die zijn echt niet duurder dan die van andere gelijkwaardige auto's.
Ik zou zeggen koop die auto over. Je hebt veel auto voor betrekkelijk lage kosten.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Kai
- 3rd Gear member
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 18:42
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
of de onderdelen duurder zijn dan gemiddelde onderdelen durf ik niet te zeggen maar je zult gemiddeld gezien aan een volvo wel veel minder onderdelen moeten vervangen dus of ze nou duurder zijn of niet, ik denk dat een volvo in onderhoud nog best voordelig is. En volgens mij valt het wel mee met de duurdere onderdelen.
Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik persoonlijk de 460 een geweldige auto vind die veel waar voor zijn geld geeft. Wat de auto waard is, is moeilijk tezeggen aangezien de staat niet bekend is maar gezien de bijzonder lage km stand kan hij er nooit heel beroerd aan toe zijn. Voor een 460 uit '93 zou ik denk ik tussen de €750,- en €1000,-uitgeven maar dat is dus geheel afhankelijk van de staat van de auto maar als hij nog maar 70.000 km zul je er zeer waarschijnlijk geen miskoop aan hebben.
Maar laat je in ieder geval niet van de wijs brengen door het enthousiasme van Volvo liefhebbers en ga vooral op je eigengevoel af, als je er geen lekker gevoel bij heb laat hem dan staan en ga rustig op zoek naar een ander, heb je er wel een goed gevoel over, denk er dan goed over na en probeer zoveel mogelijk over de auto te weten te komen, onderhoudshistorie e.d.
Veel succes!
Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik persoonlijk de 460 een geweldige auto vind die veel waar voor zijn geld geeft. Wat de auto waard is, is moeilijk tezeggen aangezien de staat niet bekend is maar gezien de bijzonder lage km stand kan hij er nooit heel beroerd aan toe zijn. Voor een 460 uit '93 zou ik denk ik tussen de €750,- en €1000,-uitgeven maar dat is dus geheel afhankelijk van de staat van de auto maar als hij nog maar 70.000 km zul je er zeer waarschijnlijk geen miskoop aan hebben.
Maar laat je in ieder geval niet van de wijs brengen door het enthousiasme van Volvo liefhebbers en ga vooral op je eigengevoel af, als je er geen lekker gevoel bij heb laat hem dan staan en ga rustig op zoek naar een ander, heb je er wel een goed gevoel over, denk er dan goed over na en probeer zoveel mogelijk over de auto te weten te komen, onderhoudshistorie e.d.
Veel succes!
Volvo 460 2.0i luxury line '94
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18.06.2007 - 14:16
[quote 480- s60] Eerst de vraag:
Welk type betreft het. Is het die met de oude (vlakke) neus of met de op de 850 neus gelijkende voorkant.
--> ik voel me echt een leek nu, dus heb even gegoogled naar een plaatje waarvan ik denk dat ie er het meest op lijkt, zie foto
Daarnaast hoe is de staat van de achterwielkasten. Zijn die verroest of zijn ze nog hartstikke gaaf. (heeft de auto bijvoorbeeld altijd binnen gestaan) --> volgens m'n pa zit er bij 1 achterwiel een klein scheurtje met wat roest..maar verder heeft die ook geen verstand van auto's geloof ik..
En verder issie prima (dealer)onderhouden en heeft ie altijd binnen gestaan. Tis gewoon dat ik er een eerlijke prijs voor wil betalen, dus doe maar een gok!
Bedankt voor de reacties trouwens, enthousiastme is altijd leuk!
Welk type betreft het. Is het die met de oude (vlakke) neus of met de op de 850 neus gelijkende voorkant.
--> ik voel me echt een leek nu, dus heb even gegoogled naar een plaatje waarvan ik denk dat ie er het meest op lijkt, zie foto
Daarnaast hoe is de staat van de achterwielkasten. Zijn die verroest of zijn ze nog hartstikke gaaf. (heeft de auto bijvoorbeeld altijd binnen gestaan) --> volgens m'n pa zit er bij 1 achterwiel een klein scheurtje met wat roest..maar verder heeft die ook geen verstand van auto's geloof ik..
En verder issie prima (dealer)onderhouden en heeft ie altijd binnen gestaan. Tis gewoon dat ik er een eerlijke prijs voor wil betalen, dus doe maar een gok!
Bedankt voor de reacties trouwens, enthousiastme is altijd leuk!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- Kai
- 3rd Gear member
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 18:42
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
Bekijk dat scheurtje met roest even van dichtbij als het gewoon een scheurtje is moet je je daar niet al te druk om maken een auto van bijna 15 jaar mag best beginnen met roesten. Als je je hele hand er bij wijze van spreken doorheen kunt drukken ben je iets verder van huis. Maar als de auto altijd binnen gestaan heeft zal het met de roest ook wel meevallen. Ik denk dat je hier een prima auto aan hebt maar dat blijft natuurlijk natte vingerverf. Heb je geen foto's? Ik ben zeer benieuwd.
Volvo 460 2.0i luxury line '94
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20775
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Het is, als dit front klopt, dus nog het eerste type.
Een eerlijke prijs voor deze auto is, ondanks de lage km-stand, bij particuliere koop 1000 Euro.
Bij de dealer kom je op ongeveer 2000 Euro uit.
En wat @Boonzaaijer zegt. Dat scheurtje zal hoogstwaarschijnlijk meevallen.
Suc6.
Een eerlijke prijs voor deze auto is, ondanks de lage km-stand, bij particuliere koop 1000 Euro.
Bij de dealer kom je op ongeveer 2000 Euro uit.
En wat @Boonzaaijer zegt. Dat scheurtje zal hoogstwaarschijnlijk meevallen.
Suc6.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Kai
- 3rd Gear member
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 18:42
- Locatie: Veluwe
- Contacteer:
ik ben het er helemaal mee eens, bij een dealer zul je altijd veel meer geld neerleggen vanwege de stalling van de auto het schoonmaken evt nog een beurtje en dat soort zaken. Rond de €1000,- lijkt me een redelijke prijs.
Volvo 460 2.0i luxury line '94
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01