Hallo Forum,
Recentelijk is mijn volvo (940 gl uit 91) zijn stuurbekrachtiging aan het haperen. Als ik volledig omkeer doet ie het op het laatste stukje niet meer en bij inparkeren hapert ie. Hebben jullie enig idee waar ik het moet zoeken? de powersteeringoil is mooi op peil.
Hoor het graag!
stuurbekrachtiging hapert
- Michael Oud
- 5th Gear member
- Berichten: 2228
- Lid geworden op: 03.09.2005 - 20:00
- Locatie: Amsterdam
Is dit altijd of incidenteel? Ik heb t al een jaar of twee dat ie af en toe wat hapert en kreunt (dwz ééns per twee maanden 2 dagen af en toe). Het lijkt niet erger of minder te worden en ik kan ook geen specifiek moment aanwijzen dat het wel of niet gebeurt...
Volvo 940 SE
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
bij mij kreunt en trekt ie een beetje raar als ik vol instuur bij parkeren. Vooral rechts, maar met die kant heb ik ook toen ik de wagen pas had een flink betonblok mee geraakt met een snelheidje van 30KM/H
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- edwin 740
- 2nd Gear member
- Berichten: 74
- Lid geworden op: 13.09.2006 - 21:43
- Locatie: glanerbrug
en dan kreunt alleen je stuurhuis?Fat Rat schreef:bij mij kreunt en trekt ie een beetje raar als ik vol instuur bij parkeren. Vooral rechts, maar met die kant heb ik ook toen ik de wagen pas had een flink betonblok mee geraakt met een snelheidje van 30KM/H
gr.edwin
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Ik heb iets soort gelijks gehad. Soms was het wege ne weer terug iets later. Een soort stroef moment met sturen.
Ik heb het na laten kijken bij de dealer zeiden dat ik toe was aan een nieuw stuurhuis. Mooi K#t dacht ik.
Een paar weken later wilde ik mijn auto eens lekker schoon maken van buiten en van onder, dus ook de veerkolom. Daarna was het meteen weg en is nooit meer terug gekomen
Ik had al een vermoede dat het niet in het stuurhuis zou zitten, want vaak na een regenbui was het vrijwel weg.
Dus zou zeggen kijk eens of het na schoonspuiten met de hogedruk verdwenen is. Kan zijn dat er vuil genesteld zit in het lagerhoofd van een veerkolom.
Ik heb het na laten kijken bij de dealer zeiden dat ik toe was aan een nieuw stuurhuis. Mooi K#t dacht ik.
Een paar weken later wilde ik mijn auto eens lekker schoon maken van buiten en van onder, dus ook de veerkolom. Daarna was het meteen weg en is nooit meer terug gekomen
Ik had al een vermoede dat het niet in het stuurhuis zou zitten, want vaak na een regenbui was het vrijwel weg.
Dus zou zeggen kijk eens of het na schoonspuiten met de hogedruk verdwenen is. Kan zijn dat er vuil genesteld zit in het lagerhoofd van een veerkolom.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
ruilstuurhuis kost 215 euro
-
- 1st Gear member
- Berichten: 26
- Lid geworden op: 06.03.2007 - 18:45
- Locatie: Leeuwarden
Inmiddels is het probleem opgelost!
De V snaar stond niet strak genoeg. Opnieuw gespannen, de draaiende delen van de wbesturing even ongespoten en alles weer perfect!
Bedankt voor alle reacties, gelukkig was de eerste reactie de oplossing!!!
De V snaar stond niet strak genoeg. Opnieuw gespannen, de draaiende delen van de wbesturing even ongespoten en alles weer perfect!
Bedankt voor alle reacties, gelukkig was de eerste reactie de oplossing!!!