Helaas niks aan te doen, kan gebeuren.
Onwetend en met goede bedoeling heeft hij geprobeerd de auto schoon te maken. Met het middel waar hij z'n schuim-pistool ook mee aan het schoonmaken was. Aangezien hier waarschijnlijk oplosmiddel in zat is de lak nu flink beschadigd. Of dit nou door het schoonmaken is gebeurt, of door het schuim zelf doet niet ter zaken gewoon pech.
Nu is de auto gezien door een expert van de verzekering, en we kijgen 1100 euro terug :shock: . De dagwaarde is volgens de boekjes 1250 euro voor een volvo uit 1994. De restwaarde is geschat op 150 euro

Nu zijn er twee opties, de auto geheel laten overspuiten voor 2000 euro. Of zelf aan de slag. Maar aangezien voor overspuiten nog flink extra geld moet worden neergelegd. En de lak nou ook weer niet extreem beschadigd is ga ik voor de tweede opties.
Nu is mijn vraag, hoe denken jullie dat ik dit het beste aan kan pakken.
Het gaat om de rechter achterhoek van de auto. Bumper,achterklep,dak,achterstijl en achterportier.
De lak ziet er erg dof uit, net of de blanke lak weg gevreten is verder is het nog wel zwart.
Zou goed polijsten + een nieuwe blanke lak laag de auto weer opfrissen. Of zijn er andere opties?
Owja het is trouwens zwarte metallic lak.