Wellicht kan iemand me op het juiste spoor brengen, sinds gisteren loopt mijn 244 zeer beroerd stationair.
starten is zowel koud als warm geen probleem, echter alleen met veel gas of een volledig uitgetrokken choke blijft de motor lopen. Om mee te rijden is geen doen.
Nu hoor ik al wel enige tijd een slippende v-snaar. er is ook 1 snaar zichtbaar beschadigd (wordt nu vervangen), maar kan hierdoor de distributie versprongen zijn waardoor hij nu zo slecht loopt? Of loopt een motor dan helemaal niet meer?
probleem is dat het misschien een heel zoekplaatje kan gaan worden en om toch een beetje gericht te kunnen beginnen met zoeken graag jullie mening over de distributie riem die versprongen is en de bijbehorende symthomen.
Het betreft een B21A motor met bouwjaar 1977
beroerd lopende 244
- oudegroen
- 3rd Gear member
- Berichten: 486
- Lid geworden op: 25.01.2007 - 13:15
- Locatie: Soest
- Contacteer:
Zou het kunnen zijn dat je dynamo (door de slippen V-snaar) onvoldoende laadstroom levert waardoor je ontsteking onvoldoende spanning krijgt voor een goede vonk?
Ik denk niet dat de distributie is versprongen, althans niet dat dat door slippende V-snaren komt...
Succes!
Ik denk niet dat de distributie is versprongen, althans niet dat dat door slippende V-snaren komt...
Succes!
Joost
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km
V40 1.9D 1999, 240.000km
V70 2.5D 2000, 170.000km
240 GL 1989, 275.000km
C70 2.4 2006, 45.000km
XC90 D5 2007, 200.000km
V70 2.5 1997, 300.000km
V90 T4 Polestar Egineered 2019, 35.000km
XC90 T8 Polestar Engineered 2017, 80.000km
240 GLE 1992, 400.000km
C40 2022, 500km
......... en voor de rally:
240 Turbo 1986, 0km