Ik zag al een paar keer iets gebeuren op mijn dashboard, maar voordat je naar "beneden" kijkt is het al weer weg, totdat er iemand achterin meereed en zei "je dashboard valt uit" en ja hoor, als je blijft kijken (tijdens het rijden) zie je het hele dashboard; verlichting, kmteller, computer op zwart gaan en de meters naar nul waarna direct alles weer aangaat. Dit gebeurd een aantal keren achter elkaar en ik hoor er (radio uit) een klik bij. Overigens blijft de radio gewoon werken.
Enig idee?
Dashboard valt uit
- Richard
- 7th Gear member
- Berichten: 8657
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 13:45
- Locatie: Steenwijk
- Contacteer:
Gebeurt dit wanneer je over een hobbel of iets dergelijks rijdt? Dan kan het een los contactje zijn.
VW Passat 1.9d '93('99-'02)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
VW passat 1.9TDI '98('02-'04)
V40 1.9D Europa Nordic '04('04-'05)
V70 D5 Zilver metallic '02 ('05-'09)
Ford focus 1.8 TDDI Wit '01('06-'10)
Peugeot 307 SW HDI '04('10-'11)
440 2.0GLT '94('10-11)
V70 2,5T exclusive '97('11-13)
V70 2,5 '98('12-'13)
Seat Ibiza ST 1.2 TDI ecomotive '11('11-nu)
XC90 2,5T '04(13-nu)
Slechte contacten van stekkeraansluiting achterop teller unit?
Is hier al wat over geschreven.
Is hier al wat over geschreven.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 15:33
Even zoeken op dimmodule, ik heb hetzelfde gehad resulterend in het moeten laten vervangen van de dim module. Duur grapje, 1.000 euro. De informatie, km stand etc blijft wel actueel, maar op een gegeven moment valt alles uit.
- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
Ik moet ook zeggen dat ik 1000 euro een crimineel bedrag vind. Is waarschijnlijk een potmetertje en ergens een lichtsensor. Maar die is toch niet kapot? Ik hoop dat ik verlost blijf van dat soort onzin.golfer schreef:Even zoeken op dimmodule, ik heb hetzelfde gehad resulterend in het moeten laten vervangen van de dim module. Duur grapje, 1.000 euro. De informatie, km stand etc blijft wel actueel, maar op een gegeven moment valt alles uit.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 19.01.2007 - 15:33
Er zijn al mer volvo forum leden die hetzelfde euvel gehad hebben.gertsan schreef:Ik moet ook zeggen dat ik 1000 euro een crimineel bedrag vind. Is waarschijnlijk een potmetertje en ergens een lichtsensor. Maar die is toch niet kapot? Ik hoop dat ik verlost blijf van dat soort onzin.golfer schreef:Even zoeken op dimmodule, ik heb hetzelfde gehad resulterend in het moeten laten vervangen van de dim module. Duur grapje, 1.000 euro. De informatie, km stand etc blijft wel actueel, maar op een gegeven moment valt alles uit.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 15.09.2004 - 21:19
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Mede forummer Billy Road heeft zelf zijn dashboard vervangen door een identiek exemplaar van de sloop en dat is is voorzover mij bekend 100 % geslaagd.
Hij heeft net zo lang gezocht tot hij een klok met exact zelfde art. nr. kon krijgen op de sloop.
Als je precies het zelfde Volvo art. nummer gebruikt is dit mogelijk.
Als je dat een ander art. nr gebruikt heb je een berg aan storingen, ook al lijkt de klok het zelfde.
Het is dan een andere revisie of door een andere toeleverancier gemaakt.
Een Volvo nr vind je op de achterkant, b.v. "9499668" das. een benzine klok uit 2000.
Dat nr. staat op het witte gedeelte van de klok.
Meer info svp via PM, aangezien na dit bericht de bekende personen wel weer zullen posten dat het onmogelijk is.
Hij heeft net zo lang gezocht tot hij een klok met exact zelfde art. nr. kon krijgen op de sloop.
Als je precies het zelfde Volvo art. nummer gebruikt is dit mogelijk.
Als je dat een ander art. nr gebruikt heb je een berg aan storingen, ook al lijkt de klok het zelfde.
Het is dan een andere revisie of door een andere toeleverancier gemaakt.
Een Volvo nr vind je op de achterkant, b.v. "9499668" das. een benzine klok uit 2000.
Dat nr. staat op het witte gedeelte van de klok.
Meer info svp via PM, aangezien na dit bericht de bekende personen wel weer zullen posten dat het onmogelijk is.
XC90 D5
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
V60 PIH met veel toeters en bellen 2014>wk 46
- Billy Road
- 4th Gear member
- Berichten: 507
- Lid geworden op: 28.07.2006 - 15:17
- Locatie: Dokkum
Ik heb idd een dim bij via een autodemontagebedrijf weten te bemachtigen.
Belangrijk daarbij is:
bouwjaar en klokcode (deze staan op een witte sticker op de module)
moeten nagenoeg hetzelfde zijn als de module uit je eigen auto.
de dealer moet het ding softwarematig "matchen" met je eigen auto (let daarbij op dat de dim softwarematig is losgekoppeld van de auto waaruit hij vandaan komt, dit gaat allemaal via de centrale computer van Volvo)
de km stand moet worden aangepast (als je dat al wilt tenminste)....hier zijn genoeg adressen voor.
Ik was voor 325 euro klaar (Dim + software+kmstand aanpassen).
De dealer vraagt voor een nieuwe DIM 1200 euro en voor een ruildim 900 euro.
Volgens de dealer is het onmogelijk, maar het is mij dus wel gelukt, dus het kan!
Het gaat dus om de klokkenwinkel, de Driver's Information Module (DIM).
Bij mij ging zo nu en dan het klokje op hol slaan, waardoor ik een airbagstoring kreeg en de airbags derhalve uitgeschakeld waren.
nadat Volvo niet thuis gaf (het probleem komt veel vaker voor blijkt ...) werd het voor mij een principekwestie en ben ik net zolang gaan zoeken tot ik zelf het probleem kon oplossen.
Vooral de gezichten bij de dealer vond ik lachen toen mijn DIM bleek te werken.....
Voor alleen een kapot klokje had ik geen 900 euro over, dus ben zelf op zoek gegaan.
Wie meer wil weten over e.e.a. stuurt maar even een PM....
Belangrijk daarbij is:
bouwjaar en klokcode (deze staan op een witte sticker op de module)
moeten nagenoeg hetzelfde zijn als de module uit je eigen auto.
de dealer moet het ding softwarematig "matchen" met je eigen auto (let daarbij op dat de dim softwarematig is losgekoppeld van de auto waaruit hij vandaan komt, dit gaat allemaal via de centrale computer van Volvo)
de km stand moet worden aangepast (als je dat al wilt tenminste)....hier zijn genoeg adressen voor.
Ik was voor 325 euro klaar (Dim + software+kmstand aanpassen).
De dealer vraagt voor een nieuwe DIM 1200 euro en voor een ruildim 900 euro.
Volgens de dealer is het onmogelijk, maar het is mij dus wel gelukt, dus het kan!
Het gaat dus om de klokkenwinkel, de Driver's Information Module (DIM).
Bij mij ging zo nu en dan het klokje op hol slaan, waardoor ik een airbagstoring kreeg en de airbags derhalve uitgeschakeld waren.
nadat Volvo niet thuis gaf (het probleem komt veel vaker voor blijkt ...) werd het voor mij een principekwestie en ben ik net zolang gaan zoeken tot ik zelf het probleem kon oplossen.
Vooral de gezichten bij de dealer vond ik lachen toen mijn DIM bleek te werken.....
Voor alleen een kapot klokje had ik geen 900 euro over, dus ben zelf op zoek gegaan.
Wie meer wil weten over e.e.a. stuurt maar even een PM....
";Life in the fast lane";
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound
S60 D5 2003 edition nautic blue pearl tethys 17"; Premium sound