
Wie rijdt er met een getunede Volvo, of overweegt?
- Maarten
- 5th Gear member
- Berichten: 1412
- Lid geworden op: 28.12.2006 - 20:16
- Locatie: grunn
da's nog steeds een forse PK winst dan,terwijl Rica toch meestal niet de hoogste winst boekt maar meer aan de veilige kant zit...
volvo s40 1.8 aut. '97
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
volvo v40 1.9D 115pk '03
volvo V50 D5 2007 edition II sport
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
Mijn 2002 T5 rijdt heerlijk op de upgrade
Eindelijk zoals ie zou moeten rijden
Eindelijk zoals ie zou moeten rijden
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2007 - 18:42
yo,
nenee geen typfout
Het gaan om een Belgische V70 eh: wij hebben hier de 2.4D in 126pk en 163pk versie. de 2.4D kan net zoals de D5 door rica naar 226pk gebracht worden.
Kostprijs van het grapje: 750€ BTW incl. Beetje korting gekregen van de dealer
Bovendien scheelt het 3200€ op de aankoopprijs tussen de 126pk en 163pk versie + nog eens de BIV (taks op inverkeerstelling) die ook 1250€ minder is bij de 126pk versie. En dan nog de verzekering en jaarlijkse taks die veel minder is.
Het koppel gaat van 300Nm naar 460Nm:D
grtz c3c
nenee geen typfout

Het gaan om een Belgische V70 eh: wij hebben hier de 2.4D in 126pk en 163pk versie. de 2.4D kan net zoals de D5 door rica naar 226pk gebracht worden.
Kostprijs van het grapje: 750€ BTW incl. Beetje korting gekregen van de dealer

Bovendien scheelt het 3200€ op de aankoopprijs tussen de 126pk en 163pk versie + nog eens de BIV (taks op inverkeerstelling) die ook 1250€ minder is bij de 126pk versie. En dan nog de verzekering en jaarlijkse taks die veel minder is.
Het koppel gaat van 300Nm naar 460Nm:D
grtz c3c
- Lambert
- 5th Gear member
- Berichten: 1266
- Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
- Locatie: Almere
zo hey, dat is de moeite waard! Ik heb 2 maanden geleden mijn D5 (185pk) naar 226 laten chippen, zeer de moeite waard!
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
- MichelV70
- 2nd Gear member
- Berichten: 235
- Lid geworden op: 26.05.2007 - 13:05
- Locatie: Dalfsen
Gisteren met de V70 2.5d/tdi in Neede bij Fasttech geweest, je kan zelf bepalen hoeveel pk/Nm je erbij wilt hebben. Ik heb gekozen voor 30 pk en 60Nm. (kan ook nog meer!) Dus nu 170 pk en koppel van 350Nm. De pomp is ook meteen afgesteld. Tjonge wat een verschil.
Zie ook tuning V70 TDI
Zie ook tuning V70 TDI
XC60 D4 Inscription 2016
Polestar 2 awd
Polestar 2 awd
- Bakboord1
- 4th Gear member
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 13:08
- Locatie: Eindhoven
Voor wat betreft het roet van een diesel wil een stukje op de cruisecontrol rijden en dan het gas intrappen ook wel een mooi pluim opleveren. Heeft niets met tuning te maken.
Een olieverbruik van 1 liter op 6000 km is denk ik voor ieder merk ruim binnen de norm. Heb ooit het verhaal gelezen van een opel klant dat voor zijn zafira de norm op 1 liter op 1000 lag.
Mijn eigen vw tdi van 90 pk naar ca. 115 pk ging na verloop van tijd ook meer olie verbruiken maar daarvoor was het olieverbruik ook absoluut niet merkbaar. (gechipt bij ca 190.000 en gehad tot ca. 219.000)
Hoe zit het nu met dealers en chippen. Mijn dealer wilde er niets van horen mijn 2.4 140pk naar 170pk te brengen terwijl andere dit schijnbaar standaard kunnen leveren. En is de garantie ook gegarandeerd door deze dealers?
Een olieverbruik van 1 liter op 6000 km is denk ik voor ieder merk ruim binnen de norm. Heb ooit het verhaal gelezen van een opel klant dat voor zijn zafira de norm op 1 liter op 1000 lag.
Mijn eigen vw tdi van 90 pk naar ca. 115 pk ging na verloop van tijd ook meer olie verbruiken maar daarvoor was het olieverbruik ook absoluut niet merkbaar. (gechipt bij ca 190.000 en gehad tot ca. 219.000)
Hoe zit het nu met dealers en chippen. Mijn dealer wilde er niets van horen mijn 2.4 140pk naar 170pk te brengen terwijl andere dit schijnbaar standaard kunnen leveren. En is de garantie ook gegarandeerd door deze dealers?
Opel Zafira 1.6cdti Business+
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
Volkswagen Tiguan 1.4tsi Comfortline Business panoramadak
Renault Espace 2.0t aut. dynamique panoramadak
Volvo V70 2.4 140pk
Opel Insginia 1.6t 180pk
Volvo V50 2.4 140 pk
Volvo V40 1.9d 115pk
Skoda Octavia 1.9tdii 110pk
VW Vento 1.9tdi 90pk
- MaXX99
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 03.03.2007 - 21:57
Yep 1 liter op 1000 is de norm bij Opel .. werd me ook door mijn dealer verteld destijds toen ik met mijn Vectra reed. Dat was een bekend euvel met de 2.0 DTI motor destijds ... maar blij was ik daar niet mee ...
Ik heb sinds een week mijn V70 mogen ontvangen, en hoop dat deze niet dezelfde kant opgaat, ... de kilometers zullen het wel uitwijzen ..
Weer ontopic ... maar ik overweeg wel om hem ook te laten chippen na het inrijden ... maar zou anderzijds mijn favrieksgarantie niet willen kwijtspelen .. mss zijn die PPC doosjes dan wel een oplossing ... elke keer als hij binnen moet weer terugflashen ...
Ik heb sinds een week mijn V70 mogen ontvangen, en hoop dat deze niet dezelfde kant opgaat, ... de kilometers zullen het wel uitwijzen ..
Weer ontopic ... maar ik overweeg wel om hem ook te laten chippen na het inrijden ... maar zou anderzijds mijn favrieksgarantie niet willen kwijtspelen .. mss zijn die PPC doosjes dan wel een oplossing ... elke keer als hij binnen moet weer terugflashen ...
2007 V70 2.4D 163pk/340Nm RICA 226pk/460Nm Comfort Line, barentz blue, Oak leder sportzetels, getinte ramen, 16-duims 5-spaaks nodus velgen.
- MaXX99
- 2nd Gear member
- Berichten: 64
- Lid geworden op: 03.03.2007 - 21:57
Welke heb jij dan gechipt Winnox ? Zelf rijd ik met een 2.4D 163pk V70 ...
Naar verluidt zou RICA de beste keuze zijn ... na de obligate inrijperiode spring ik wel es bij RICA of de dealer binnen. Afhankelijk of ik al dan niet de garantie behoudt wordt het de ene dan de ander; hetzij OBD of PPC tuning.
Naar verluidt zou RICA de beste keuze zijn ... na de obligate inrijperiode spring ik wel es bij RICA of de dealer binnen. Afhankelijk of ik al dan niet de garantie behoudt wordt het de ene dan de ander; hetzij OBD of PPC tuning.
2007 V70 2.4D 163pk/340Nm RICA 226pk/460Nm Comfort Line, barentz blue, Oak leder sportzetels, getinte ramen, 16-duims 5-spaaks nodus velgen.
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Mijn ideeWinnox schreef:Als ik had geweten hoe groot het verschil zou zijn had ik hem direct gechipped.

Alleen dan ga ik géén risico's nemen en laat het door een echte goede tuner doen
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 24.04.2007 - 17:05
als je mijn PPC ooit wilt unlocken....Winnox schreef:Volvo S70 2.5 TDI automaat.
Ik heb mijn chip besteld bij www.fasttuning.eu
Inclusief verzendkosten 164 euro, moest hem wel zelf insolderen. Het grootste risico is het solderen, dat is allemaal smd spul dus een gewone soldeerbout kan je vergeten, je hebt daarvoor duur materiaal nodig.
Een eeprom op zich stelt niets voor, in onderdelen kost zo'n chiptuning maximum 7-8 euro. En het was een half uurtje werk, ecu eruit, metalen kap losmaken , lossolderen en nieuwe erinsolderen.
Voordeel van het zelf te doen is dat je de eeprom netjes kan backupen voor je hem erinstopt.
Ik heb tevens met winols de kenvelden vergeleken met de originele eeproms, het ziet er mij een degelijk getunede chip uit, en niet eentje waar ze gewoon een bereik aan waarden omhoog gehaald hebben.
Bij mij op het werk zijn er nu 2 anderen die er ook eentje gaan insolderen van fasttuning. Zit namelijk vol nerds bij ons, eigen ontwerp smd printen, firmware en software schrijven etc.
:pppppp
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Hoi,
Zijn de prijzen waarmee Fasttuning adverteert incl, de inbouw?
Prijzen lopen hier van €385 tot €550 euro, is toch iets anders als €164
BartV70
Zijn de prijzen waarmee Fasttuning adverteert incl, de inbouw?
Prijzen lopen hier van €385 tot €550 euro, is toch iets anders als €164
BartV70
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Koop je een auto van enkele duizenden euri's... nieuw of gebruikt, en dan zoveel risico nemen om een goedkope tuning te vinden en daarmee een héél groot risico te nemen... :crazy:
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
een beetje tuning kost nu eenmaal geld...
alleen ik zou voor OBD costum tuning gaan
en zeker niet voor een standaart chip
alleen ik zou voor OBD costum tuning gaan
en zeker niet voor een standaart chip
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- Edgar
- 5th Gear member
- Berichten: 1340
- Lid geworden op: 23.03.2007 - 13:32
Ik ben het helemaal met je eens, een goede tuner tuned alleen maar op maat, elke auto ook zelfde type/motor is nou eenmaal anders...DeNNiS_ schreef:een beetje tuning kost nu eenmaal geld...
alleen ik zou voor OBD costum tuning gaan
en zeker niet voor een standaart chip
Ik heb net foto's gezien van iemand die zijn auto zelf had getuned...
Roetfilter was compleet doormidden...
Maar ook motorschade zie je vaak na ondeskundige tuning...
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat