Verbruik van je 240 op LPG

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Funk
2nd Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: 27.06.2006 - 00:57

Beetje een standaard vraag inmiddels op een autoforum, maar ik kon 'm hier nog niet vinden.

Ik zit er over te denken mijn 850 2.5 op LPG in te ruilen op een 245 2.3 ook op LPG.
Wat is hiervan ongeveer jullie gebruik ? Ik neem aan dat 1:8,5 wel te halen is ?
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Ja, dat is goed haalbaar.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
Peter Timmer
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 09.10.2004 - 14:51
Locatie: Hardinxveld Giessendam

De mijne verbruikt toch wel meer, ergens rond de 1:6.
Volvo 240 GL 1987 automaat
Volvo 245 L 1977
Volvo 265 DL 1977 in (veel ) onderdelen
Volvo 142 1972 nog geen 100.000 km
Gebruikersavatar
Iwema
2nd Gear member
Berichten: 120
Lid geworden op: 04.03.2007 - 17:51
Contacteer:

Met mijn 245 kon ik als ik rustig reed (achter de vrachtwagens) een verbruik halen van boven de 1 op 10 bij een snelheid van ongeveer 95 kmh.
Op de korte afstanden meestal 1 op 6.5.

1 op 6 lijkt mij wat veel voor Peter zijn auto.
Mijn Range Rover rijdt op lange afstanden 1 op 6.5.

Hugo,

Iwema LPG
The Driver
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 14.03.2005 - 11:57
Locatie: Breda

:oops: Ik heb er heel wat gehad ( 240's op gas ) en ook heel veel kilometers mee gereden (gemiddeld 100.000 km. per jaar ) verschillende auto's met gereviseerde cylinderkoppen en ook nieuwe verdampers.
Allemaal verbruikten ze tussen 1 op 6 en 1 op 7,5 (altijd gem. snelheid 120-130 km. op de snelweg)
Iets zuiniger kan wel, maar dan moet je wel een toeristische route volgen met max. 90 km. p/u.
Ik heb een keer een 240 gehad met een omgebouwde 360 2 liter en die liep met een naar later bleek dichtgeslibde gasverdamper 1 op 10, maar na een gigantische backfire bij gewoon 120 km. p/u was het daarna gebeurt. :oops:
Gebruikersavatar
Fat Rat
5th Gear member
Berichten: 1907
Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
Locatie: Walcheren

Mijn 740, in principe zelfde blok, bak enz... haal ik gemiddeld 1 op 7.7 met uitschieters bij alleen snelweg naar 1 op 8.3 en dieptepunten met alleen korte stukken rond de 1 op 7.3 ofzo.

die 1 op 8.3 haal ik zelfs bij kruissnelheden van 150 op de gps.
Dat moet dus zuiniger kunnen
Red Blocks Forever and a day

S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's

Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
Gebruikersavatar
Funk
2nd Gear member
Berichten: 124
Lid geworden op: 27.06.2006 - 00:57

verschilt nog wel aardig dus.

scheelt een overdrive of automaat hierin nog veel

het verbruik weegt ook mee in de beslissing, ik doe nu 1:8,5 ~ 1:9,5 in m'n 850 met een vrij vlotte rijstijl op de snelweg.
The Driver
2nd Gear member
Berichten: 134
Lid geworden op: 14.03.2005 - 11:57
Locatie: Breda

95 % van de 240 hebben een gewone 5-bak.
De 4+overdrive is maar tot 1986 geleverd in de 240, de automaat is nog veel zeldzamer maar zal zeker niet zuiniger zijn.

Ik denk dat een 240 vinden die zuiniger loopt dan je 850 echt een zoekplaatje zal zijn.
Gebruikersavatar
Peter Timmer
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 09.10.2004 - 14:51
Locatie: Hardinxveld Giessendam

de mijne is idd een automaat (met overdrive)
En zo heel zeldzaam zijn de automaten niet hoor
Volvo 240 GL 1987 automaat
Volvo 245 L 1977
Volvo 265 DL 1977 in (veel ) onderdelen
Volvo 142 1972 nog geen 100.000 km
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”