Wij zijn op zoek naar een C70 cabrio. Niet de nieuwe want die heeft een tekort neusje vinden wij. Wij hebben een aantal proefritten in verschillende C70 's gemaakt. Wat daarbij opviel was het torderen, 1 tussen de 80 en 90 km per uur, een andere tussen 75 en 95 km per uur.
Weet iemand waardoor dit verschil in "bandbreedte" er kan zijn. Heeft de ene C70 er meer last van dan de andere?
Heeft iemand tips/aandachtspunten?
Wij hebben al 10 jaar een V70 (met 450K op de teller, op LPG), compressie nog helemaal okay. Weet iemand of in een C70 van bijv. 2003 dezelfde motor zit als in mijn V70? Of zit daar een Ford motor in?
Alvast bedankt, Henri
Aanschaf occasion C70 Convertible
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Een 10 jaar oude V70 heeft een 2.5 benzine motor me 10 of 20 kleppen, de C70 uit 2003 zal een 2.4 benzine motor hebben, iets anders, maar bijna hetzelfde...HADAS schreef: Wij hebben al 10 jaar een V70 (met 450K op de teller, op LPG), compressie nog helemaal okay. Weet iemand of in een C70 van bijv. 2003 dezelfde motor zit als in mijn V70? Of zit daar een Ford motor in?
Alvast bedankt, Henri
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Mooi hè? Tegelijk reageren...
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- pimp
- 2nd Gear member
- Berichten: 149
- Lid geworden op: 24.06.2006 - 22:31
Wij hebben al jaren een c70 cabrio en die van ons tordeert ook net onder de 80 km/h. Wij hebben wel een extra veerpootbrug laten monteren en daardoor is het wel minder geworden.
Waar je goed op moet letten is op de kap foutloos werkt en zijn programma goed afsluit, wij hebben namelijk al ruim een jaar problemen met de kap en ze weten het maar niet op te lossen bij de garage. Ook hebben wij last gehad van roest onder de raamrubbers van het achterste zijruitje zowel links als rechts (de auto is altijd garage gestald en wordt alleen gebruik als het goed weer is?!?!). Dus voor het kopen even de raamrubbers aan de kant schuiven en goed kijken. Is trouwens wel allemaal goed en kostenloos opgelost door de garage.
Ook zijn beide zonnekleppen al twee keer vervangen omdat ze steeds afbraken in het schanierpunt.
Verder goed letten op eventueel uitgedroogde plastic onderdelen, frontje airco en automaat. Ook deze zijn bij ons de afgelopen jaren gebarsten en onder garantie vervangen.
Ondanks dat er veel dingen vervangen zijn de afgelopen jaren zijn we nog steeds heel blij met deze auto en zullen hem ook niet weg doen, een mooie tijdloze klassieker.
Aandachtspunten:
-Goede werking kap, maakt die zijn hele programma af incl het omhoog gaan zijruiten
-Roest onder raamrubber achter zijruit
-Zonnekleppen
-Uitdroging verschillende plastic onderdelen
Veel succes met je keuze.
Waar je goed op moet letten is op de kap foutloos werkt en zijn programma goed afsluit, wij hebben namelijk al ruim een jaar problemen met de kap en ze weten het maar niet op te lossen bij de garage. Ook hebben wij last gehad van roest onder de raamrubbers van het achterste zijruitje zowel links als rechts (de auto is altijd garage gestald en wordt alleen gebruik als het goed weer is?!?!). Dus voor het kopen even de raamrubbers aan de kant schuiven en goed kijken. Is trouwens wel allemaal goed en kostenloos opgelost door de garage.
Ook zijn beide zonnekleppen al twee keer vervangen omdat ze steeds afbraken in het schanierpunt.
Verder goed letten op eventueel uitgedroogde plastic onderdelen, frontje airco en automaat. Ook deze zijn bij ons de afgelopen jaren gebarsten en onder garantie vervangen.
Ondanks dat er veel dingen vervangen zijn de afgelopen jaren zijn we nog steeds heel blij met deze auto en zullen hem ook niet weg doen, een mooie tijdloze klassieker.
Aandachtspunten:
-Goede werking kap, maakt die zijn hele programma af incl het omhoog gaan zijruiten
-Roest onder raamrubber achter zijruit
-Zonnekleppen
-Uitdroging verschillende plastic onderdelen
Veel succes met je keuze.
Ouders: C70 convertible 2.4t automaat en V60 T5 summum powershift. Zelf: BMW 125i cabrio en MINI Countryman Cooper S All4
- V70R-obert
- 3rd Gear member
- Berichten: 413
- Lid geworden op: 10.10.2006 - 14:14
- Locatie: Groningen
Vorige week was ik in Haren (GN) bij een Volvo garage. Daar stond een hele mooie C70 cabrio uit 2004 met maar 50.000 km. Ze vragen er €35.000,- voor, dit lijkt me wel veel maar misschien zijn ze het waard.
Je kunt altijd even kijken: www.autohus.nl
Je kunt altijd even kijken: www.autohus.nl
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40445
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Je kunt voor veel ervaringsdeskundigen ook even bij www.volvo850forum.nl gaan buurten.
De C70 die je zoekt staat op hetzelfde platform en kent veel dezelfde componenten.
De C70 die je zoekt staat op hetzelfde platform en kent veel dezelfde componenten.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Brambo67
- 3rd Gear member
- Berichten: 385
- Lid geworden op: 04.01.2007 - 11:25
Torderen is niet écht op te lossen bij de C70 Classic. De basis, de 850/S-V70 is namelijk ook niet al te stijf. De C70 is al ergens in 1997 (!) ontworpen. De laatste jaren is veel veranderd op het gebied van toepassing van diverse soorten metaal (treksterkten etc.) en computergestuurd ontwikkelen. Wat niet weg neemt dat de C70 cabrio geweldig is om te zien! Naast de garage die V70R-obert noemt is er daar ook één in de buurt te koop die denk ik nog mooier is... Titaniumgrijs met Cognacbruin leer. Een plaatje van een auto... De auto staat bij de Combigarage in Westerbroek (geen commerciële belangen in!)