Oceanracer schreef:De twee liter is eigenlijk een afrader. Veels te licht voor die auto. Qua brandstofverbruik valt ie hierdoor ook vies tegen, omdat ie steeds op z'n tenen moet lopen om een beetje mee te komen. Tot zo ver even mijn persoonlijke mening. Nu de feiten.
Al eens met een 2.0 gereden? Blijkbaar niet want je vergeet ff voor het gemak dat de motor wel de vijfcilinder soepelheid heeft. En ik heb een twee liter MT met airco dus geloof dat ik het wel weet.
Ja, de motor heeft geen pk's over en nee, je moet m niet met een AT hebben. Ik kom met volledige campingbepakking of met 5p in de auto makkelijk op de 200/uur. En met 4p, volbepakt en koffer op het dak trekt ie m makkelijk naar Val thorens. Heb er ook trailers achter gehad, autoambulance met Ford model A erop. Of een cross auto op de trailer en 4p in de auto. Heb nog nooit gehad dat ik niet wegkwam. Dus zeggen dat ie veels te licht is klopt niet. Mag ik jouw stelling in twijfel trekken na mijn bijna 100.000km met mijn 850?
Ik zeg niet dat het een ideale caravantrekker is want dan lieg ik. Maar voor normaal verkeer voldoet ie gewwon. Nee, je kan er niet mee racen en ja, veel auto's zijn sneller. maar dat interesseert me geen moer. De 2.0 klinkt het lekkerste
Zelf heb ik het idee dat er iets niet goed is met deze V70. Want met goed toerenmaken moet je toch een eind kunnen komen. Maar inderdaad, de motor wil wel toeren hebben.
De 2.0 is voor MY 1995 850 geintroduceerd. In andere landen waren er al 2 liters leverbaar. De eerste S70-V70's hadden de motor ook, geloof vanaf MY98 niet meer. Door de prijstelling viel dit model net in een interressante prijsklasse, alhoewel het nooit een groot succes is geweest.