Rammelende rechtervoorwielophanging

Gast

Sinds kort rammelt er bij mijn S80 iets rechtsvoor bij het voorwiel als ik over een klinkerweg of over een putdeksel of drempel rij. Wat zou dat kunnen zijn, ik dacht zelf aan de schokbreker.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Misschien een stabilisatorstangetje?
Jan66
2nd Gear member
Contacteer:

Toeval of niet : heb ik ook sinds kort (V70 - rechtervoorwiel)... heb 't idee dat 't uit de wielkas komt, maar er is niks te zien... ben begin deze week gaan rijden met iemand van de Volvo-garage, maar wat dacht je : geen geluid te horen ! :o

Bij mij lijkt 't wel alsof het begint/stopt na een (kleine) verandering van wegdek (kassei, putje,...) lijkt wel alsof er iets 'wegklikt' iedere keer... dan weer tijdje rammelen (vrij luid) en dan weer een klik en gedaan...
mvg,
Jan

Black Sapphire metallic V40 Cross Country 2013 - D3 Momentum Geartronic - Saltholmen leather charcoal-blond - 215/60R16 on Gemius 16"
RrRrR
2nd Gear member

Een S80 rammelt sowieso als je over een klinkerweg rijdt! :?

Maar een stabilsatorstang zou het best weleens kunnen zijn. De enige reden dat ik dit kan zeggen is omdat een vriend van mij met zijn V70 hier ook last van had en dat de oorzaak was. En ze hebben nog het een en ander toen vervangen.

Gewoon even langs de dealer rijden en het komt goed! :D
Your Dream - Your Mind - Your Goal
Gast

Het zou inderdaad wel eens een stabilisatorstangetje kunnen wezen. Ik ga volgende week een afspraak maken. Hij is begin November uit de garantie en ik heb nog een paar klusjes en hij is toch aan een beurt toe.
Gast
2nd Gear member

lingsper schreef:Het zou inderdaad wel eens een stabilisatorstangetje kunnen wezen. Ik ga volgende week een afspraak maken. Hij is begin November uit de garantie en ik heb nog een paar klusjes en hij is toch aan een beurt toe.
Nou, wees daar niet zo zeker van. Ik had ook een rammel links voor in m'n garantiejaar. Ze hebben in 1e instantie de schotels bij m'n schokbrekers vervangen. Rammel bleef er in zitten. Dealer nam geen enkel risico en heeft beide schokbrekers maar voor zijn rekening genomen. Nu nog af en toe een rammel bij een slecht wegdek.
Zal wel zo wezen moeten.... :oops: :oops:
For life with more contents
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Stabilisatorstangetjes mogen een kwaal heten bij de S60-V70 en de S80
Gast
2nd Gear member

bart simpson schreef:Stabilisatorstangetjes mogen een kwaal heten bij de S60-V70 en de S80
Ben er niet blij mee. Mag niet zo wezen. Bijna alles is geperfectioneerd aan een Volvo, waarom die s.stangen dan niet?............. :evil: :evil:
For life with more contents
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Frank schreef:
bart simpson schreef:Stabilisatorstangetjes mogen een kwaal heten bij de S60-V70 en de S80
Ben er niet blij mee. Mag niet zo wezen. Bijna alles is geperfectioneerd aan een Volvo, waarom die s.stangen dan niet?............. :evil: :evil:
Het zijn de rubber busjes aan die stangetjes waarin wat ruimte ontstaat, niet een uniek probleem dat Volvo alleen treft, dat is nu eenmaal zo met dit soort stangetjes...
Frumpy
5th Gear member

Bart Simpson: Het zijn de rubber busjes aan die stangetjes waarin wat ruimte ontstaat, niet een uniek probleem dat Volvo alleen treft, dat is nu eenmaal zo met dit soort stangetjes...
Kan je daardoor ook onregelmatige slijtage aan je banden krijgen?
Cuppen van voorbanden bijv.? Is normaal gesproken bij de niet aangedreven wielen, maar bij mij aan de voorwielen. Banden zijn pas 2 maanden oud. Alles was goed gebalanceerd en uitgelijnd.
Maar nu jullie het over die rammel hebben; die heb ik ook licht aan de voorkant.

Valt het vervangen van die stab. stangetjes onder de garantie?
Bart Simpson: Stabilisatorstangetjes mogen een kwaal heten bij de S60-V70 en de S80
Net als de bovenste motorsteun. Het rubber daarvan wil nog wel eens snel scheuren, heb ik gehoord.
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Als er al uitgestelde garantie is duurt die (doorgaans) niet langer als 3 jaar.
Lucien
2nd Gear member

Bart,

Ik heb ook al nieuwe schokbrekers + schotels en toch is het weer gaan rammelen. Wat is dat van die rubbers en vooral hoe kun je die vervangen?

Lucien
Greetz,

Lucien
bart simpson
Geartronic member
Contacteer:

Lucien schreef:Bart,

Ik heb ook al nieuwe schokbrekers + schotels en toch is het weer gaan rammelen. Wat is dat van die rubbers en vooral hoe kun je die vervangen?

Lucien
In die stangetjes zit rubber gevulcaniseert, dat gaat op enig moment (best vaak) loszitten en geeft daarna dat geklapper, de hele stangetjes moeten dan vervangen worden
Veezeventig
2nd Gear member

Is dat een 'klusje' dat je zelf zou kunnen doen? (Makkelijk of moeilijk) Mocht ik het in de toekomst krijgen weet ik dus alvast of het uitbesteden wordt of lekker zelf doen.
RoofVogel
1st Gear member

Hallo Lezers,

Ik heb mijn stabilisator hulpstangetjes van mijn S80 2002 vervangen, rondom. Het was een klusje van niks, het resultaat was wel merkbaar maar het rammeltje was niet weg.
Is daarmee al het werk voor niks???
Vervolgens de auto aan de onderzijde een goed onder de loupe genomen en raad eens wat!!!!!
De kabels van de achterremmen zit in een stalen klemveer op de achterdraagarm gestoken, hierin zit ruimte en dit rammelt bij het minste of geringste dat de auto door of over een hobbeltje gaat. Ik heb om het resultaat eerst vast te stellen een tyrap om de leiding getrokken en wacht het resultaat af, Ben zeer benieuwd!!!!!!

Ik heb inmiddels 3 dagen gereden met de vastgezette leidingen, maar geen resultaat.

WAT KAN HET TOCH ZIJN WAT ZO VERVELEND KLAPPERT/ RAMMELT
Frumpy
5th Gear member

Wat ook nog wel eens voorkomt dat het klapperen veroorzaakt, zijn de remblokken als de veer verkeerd op de remklauw bevestigd wordt.
S80 2,5T AUT5 2004
RoofVogel
1st Gear member

Hallo Lezers,

Ik heb zoals al eerder aangegegeven mijn remslangen aan de achterbrug vast gezet, Jammer geen gewenst resultaat. EN TOEN???
Bellen met de dealer leverde niks op, dan maar zelf op onderzoek gaan.

Heb mijn voorkant opgekrikt en ben onder de auto gaan zoeken. Wat opviel was dat het losgenomen schot onder de radiateur en condensor niet erg vast zat, dit eerst volledig losgenomen en constateerde dat de resentelijk nieuw gemonteerder condensor wel vast zat maar de lucht geleidingsplaat welke voor de demontage en montage is losgenomen niet meer op de juiste manier is vastgezet. Deze staat dus volledig los te klapperen. Dit weer met wat bekledingspluggen vast gezet aan het voorchassis. Vervolgens zit er onder de wisselaars ( condensor, radiateur) een zwarte plastic strip met normaliter 3 plastic dopjes op de lucht op de juiste wijze te geleiden, deze zat ook volledig los waardoor het lekker rammelde op het eerder gedemonteerde afdekschot.
Alles met klemmetjes en dopjes weer vastgezet en weer gemonteerd met hier en daar een extra tyrapje. Het heeft even aandachy nodig maar het resultaat is ++++++++++++

Brengt mij tot de conclussie:

Is het rammeltje bij jullie mogelijk ook toegenomen nadat er werkzaamheden aan de AIRCO ziijn uuitgevoerd????

Hoor het wel weer via dit forum!!
GHJ-S80
2nd Gear member

Frumpy schreef:Wat ook nog wel eens voorkomt dat het klapperen veroorzaakt, zijn de remblokken als de veer verkeerd op de remklauw bevestigd wordt.
Een aantal maanden geleden heb ik voor nieuwe remblokken laten plaatsen. Sindsdien hoor ik een vervelende rammel als ik over een klinkerweg (bukelpiste) rijd. Eerst maakte ik me zorgen over de schokdempers, maar die blijken in orde. De speurtocht loopt al een tijdje, maar het lijkt verband te hebben met de remmen. Als ik de rem iets intrap is het geluid weg en weer zaligmakend, zoals het hoort bij een auto van deze klasse.
Heeft iemand hier ervaring mee? Kunnen de blokken (of de veer) onjuist gemonteerd zijn?
Marc O.
5th Gear member

Remblokken kun je eigenlijk niet verkeerd monteren, maar de veertjes die erop zitten zijn wellicht wat verbogen bij het monteren.
...The Nile isn't just a river in Africa....
854 2.5 20v (1995)
S60 D5 (2003)
V70 Classic 2.4 20v 170pk (1999)
S80 T6 (1998)
945 LPT (1998)
855 T-5 AT (1995)
V70 T5 MT (1999)

V70 R AT (1998)
744 GLE (1984, eigen Zweedse import)
V70 D5 AWD (2007, eigen Oostenrijkse import)
Michelt6
2nd Gear member

Ha, over dat rammeltje.. Ik kwam er na een aantal keer zoeken onder de wagen en mijn vriendin langs laten rijden achter dat het bij mij in een ietwat losse afdekkap in het midden van de velg was. Na controle blijken ze allemaal niet echt goed vast te zitten, de ene rammelt wel en de ander net niet . Heb geen idee wat eraan te doen, dat laat ik aan de dealer over bij de afloopgarantie inspectie.

Gr Michel
Volvo s80 t6 Gtr exclusive mobility 2003
Toyota Aygo 3drs 2006

Volvo 440 dl 1.6 1994 Gesloopt

http://goo.gl/maps/JKNgC
Plaats reactie

Terug naar “S80”