Wie rijdt er met een getunede Volvo, of overweegt?
- pedro sr.
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hahaha, we liggen duidelijk niet op 1 lijn.
Nogmaals: waar het mij om gaat is het volgende: er is geen gezamelijk pact/geen prijsafspraken/geen kustmatig blablabla, alle tuners die ik ken zijn hardwerkende mensen met een gemiddeld inkomen, geen dieven of oplichters. DAAR ga ik tegenin, omdat ik onder deze groep val en dus beledigd ben, punt.
Al leg ik tot in detail uit wat ik doe tijdens een tuning, dan schiet je hier nog niets mee op, zo werkt tunen niet, dat is meten, testen, aanpassen, weer meten, diagnose stellen, meetwaarden kunnen lezen, veel ervaring en ga zo maar door. Het is geen computerspelletje waar je even wat waarden omhoog zet en knallen maar.
Het forum is bedoeld om elkaar te helpen, doe ik aan mee en wil iedereen helpen.
Nogmaals: waar het mij om gaat is het volgende: er is geen gezamelijk pact/geen prijsafspraken/geen kustmatig blablabla, alle tuners die ik ken zijn hardwerkende mensen met een gemiddeld inkomen, geen dieven of oplichters. DAAR ga ik tegenin, omdat ik onder deze groep val en dus beledigd ben, punt.
Al leg ik tot in detail uit wat ik doe tijdens een tuning, dan schiet je hier nog niets mee op, zo werkt tunen niet, dat is meten, testen, aanpassen, weer meten, diagnose stellen, meetwaarden kunnen lezen, veel ervaring en ga zo maar door. Het is geen computerspelletje waar je even wat waarden omhoog zet en knallen maar.
Het forum is bedoeld om elkaar te helpen, doe ik aan mee en wil iedereen helpen.
.
--------------------------- Tune your Volvo -------------------------------
- pedro sr.
- 2nd Gear member
- Contacteer:
@ winnox, misschien zul je het ooit begrijpen, misschien niet.
Ik kan weinig meer toevoegen aan de discussie, dat worden allemaal herhalingen.
Ik kan weinig meer toevoegen aan de discussie, dat worden allemaal herhalingen.
.
- Marc
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Winnox schreef:Nou en? Dat is toch ondernemen? Mooi toch dat er dan weer een paar mensen op die manier aan het werk zijn en op die manier hun brood kunnen verdienen? Het begint erop te lijken dat je mensen hun kostwinning niet gunt? Wát doe je zelf voor werk eigenlijk en wat voor marges hebben jullie op de producten/diensten...pedro sr. schreef: Er werd een hypothetisch voorbeeld van "easy money" gemaakt, leg me geen woorden in de mond, of iets wat daar op lijkt!
Ok, dus stel dat ik met volledige kennis een volvo 2.5 tdi optimaliseer en daarna 100 keer de eeproms verkoop voor 150 euro per stuk, dan is dat geen easy money? Het werk zit hem in die ene keer, al de rest is winst.
En Pedro; maak je niet druk. Winnox heeft geen idee wat een beetje vermogensbank en diagnose-equipment bijvoorbeeld kost.... Om maar niet te spreken over de opleidingen die de echte software-engineers vaak gevolgd hebben. We leven nu eenmaal in Nederland en daar zitten heel veel mensen die voor een dubbeltje eerste rang willen zitten. Als het dan misgaat hoor je niks, want men wil altijd voor zichzelf bedenken dat ze tóch de juiste keuze gemaakt hebben. Zulke klanten zie ik ook liever gaan dan komen. Mijn klanten kopen naast het product een stuk kwaliteit, expertise, garantie en klantvriendelijkheid. Dat betekend dus ook dat ik de tijd neem om eventueel mee te denken als er een probleem met de wagen is, of dit nu wel of niet gerelateerd is aan de tuning.
- hvdmountain
- 4th Gear member
Ik zeg maar zo: Degene die kwaliteit en service levert, overwint! De anderen proberen mooie praatjes op te hangen en de ondernemingen die wèl kwaliteit en service leveren, zwart te maken.
Sela.
Marc en Pedro: Gaat zo voort, en ge zult spinoza eten
Sela.
Marc en Pedro: Gaat zo voort, en ge zult spinoza eten

Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
- pedro sr.
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Winnox, je zult het nooit begrijpen, je bent te eigenwijs.
Ik heb geen idee wat voor een auto je hebt, interesseerd me ook niet.
Ik kan je niet antwoorden zonder in herhaling te vallen, dat doe ik dan ook niet.
Om nog even op je meest recente belediging in te gaan, dan stop ik ermee:
Ik heb geen Vadis-programma, geen illegale kopieen, niets.
Ik betaal voor software en probeer iemand te helpen, doe niet zo triest.
Over spelling: Ben ik niet geweldig in.............. je hebt me te pakken Sherlock.
Je kunt enkel schreeuwen en beledigen, wordtdtdtd eens een grote vent!
Bedankt voor het lachen evengoed!
Ik heb geen idee wat voor een auto je hebt, interesseerd me ook niet.
Ik kan je niet antwoorden zonder in herhaling te vallen, dat doe ik dan ook niet.
Om nog even op je meest recente belediging in te gaan, dan stop ik ermee:
Ik heb geen Vadis-programma, geen illegale kopieen, niets.
Ik betaal voor software en probeer iemand te helpen, doe niet zo triest.
Over spelling: Ben ik niet geweldig in.............. je hebt me te pakken Sherlock.
Je kunt enkel schreeuwen en beledigen, wordtdtdtd eens een grote vent!
Bedankt voor het lachen evengoed!
.
- pedro sr.
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Nogmaals ik heb geen Vadis, gaat het wel goed met je of sla je nu door?
.
- hvdmountain
- 4th Gear member
DAMN, hoe oud ben je? Doe niet zo zielig man met er over door blijven zemelen. Dat deed ik toen ik 12 was, mamma, mamma, mamma, mamma, mamma. Pfff.Winnox schreef:HAHAHAAHAAAAA, en dan snel even de screenshot van vadis in de andere thread verwijderd? Nu is het pas echt lachen
Jammer dat ik geen screenshot gemaakt heb, maar ja, die had je als forumsponsor waarschijnlijk toch laten verwijderen niet?
Wel als je je mening gaat geven in een thread over tuning van een bepaalde wagen, dan zou ik eerst even kijken welke auto het is, ik hoop dat je dat tenminste doet voor je een auto van een klant gaat tunen.
En dan nogmaals mijn vraag , heb jij dan een echte vermogensbank waarmee je professioneel kan tunen of doe je maar op het gevoel met een G-krachten meter?
-
- 5th Gear member
Er zit wel degelijk verschil in kwaliteit tunign software, maar als je blij bent dat je goedkoop op de eerste rang zit winnox, dan fijn. Alleen maar goed als je tevreden bent er mee.
Maar toonzetting mag nu weer anders.
PS zeker bij oudere types erg fijn als een en ander gecontroleerd/nagemeten word en evt iets lager gezet kan worden... dat weet ik uit ervaring van getunede 480 turbo en olietemperatuur
:p
PS2 bij nieuwere types wil je ook 100% weten dat iets verantwoord gebeurd, auto kost tenslotte niet weinig
Maar toonzetting mag nu weer anders.
PS zeker bij oudere types erg fijn als een en ander gecontroleerd/nagemeten word en evt iets lager gezet kan worden... dat weet ik uit ervaring van getunede 480 turbo en olietemperatuur
:p
PS2 bij nieuwere types wil je ook 100% weten dat iets verantwoord gebeurd, auto kost tenslotte niet weinig
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
- Marc
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Knap dat JIJ bepaalt wát een té grote winstmarge is....Winnox schreef:Het flashen of hersolderen van een chip, daar zijn gewoonweg veel te grote winstmarges op.
Uiteraard begrijp ik de vervelende situatie, je investeert als bedrijf in een forum als sponsor, en dan wordt daar doodleuk gepraat over hoe datgene waar je klanten voor zoekt, veel goedkoper gedaan wordt.
Maar in wat voor businness zit je nou zelf? Daar ben ik dan ook wel héél benieuwd naar....
Die laatste opmerking is natuurlijk ook gewoon laag onder de gordel... [-(
- pedro sr.
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Winnox, ik heb 1 plaatje gepost en die staat er gewoon nog, komt niet van Vadis.
Je achterdocht breekt je op.
Je achterdocht breekt je op.
.
- Edgar
- 5th Gear member
@AlexV70 en winnox, sorry maar ik ben het ook totaal niet met je eens...
Kan wel 1000 voorbeelden opnoemen met jouw redenatie.... maar het slaat echt nergens op en ga er dan ook maar niet aan beginnen...
Ik hoop wel dat je op het topic wat ik gestart ben een beetje met respect je mening kan geven... zomaar iets roepen waar je géén enkel verstand van hebt moet je niet doen!
Gelukkig zijn er genoeg mensen die het wel begrijpen..
Groet Edgar
Kan wel 1000 voorbeelden opnoemen met jouw redenatie.... maar het slaat echt nergens op en ga er dan ook maar niet aan beginnen...
Ik hoop wel dat je op het topic wat ik gestart ben een beetje met respect je mening kan geven... zomaar iets roepen waar je géén enkel verstand van hebt moet je niet doen!
Gelukkig zijn er genoeg mensen die het wel begrijpen..
Groet Edgar
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- Michael Oud
- 5th Gear member
Gast, zonder het motormanagement aan te passen heb je geen donder aan wat jij "echte" tuning noemt.Winnox schreef:Goed, nog steeds geen antwoord op de vraag over de vermogensbank, hetgeen toch een vereiste is voor het aanmaken van echte tuningfiles nietwaar? Je kan voor dat bedrag toch geen "geschat" vermogen afleveren?
Dan zit je in mijn situatie, dat is geschat vermogen.
Mijn verwijzing was naar de technische tekening in die andere thread, die op een of andere magische wijze verwijderd werd. Iik vermoed dat er nu naarstig gezocht wordt naar een vervangende om die te posten?
En ik heb steeds gezegd dat echte tuning z'n prijs waard is. Het flashen of hersolderen van een chip, daar zijn gewoonweg veel te grote winstmarges op.
Uiteraard begrijp ik de vervelende situatie, je investeert als bedrijf in een forum als sponsor, en dan wordt daar doodleuk gepraat over hoe datgene waar je klanten voor zoekt, veel goedkoper gedaan wordt.
Bovendien, loop je ook zo te zeuren bij beter bed, waar de prijs van bedden zo'n 8 keer over de kop gaat.
Of salades van albert heijn?
Kritiek mag best op een forumsponsor, dan moet 't alleen wel gegronde kritiek zijn, en niet gewoon wat gezeur over prijzen etc.
Volvo 940 SE
- Michael Oud
- 5th Gear member
Enniewee, ik heb iets te snel gereageerd, maar nu even geen zin om shit aan te passen enzo.
Volvo 940 SE
- hvdmountain
- 4th Gear member
En zo, na 28, heb je al 17 onzin-berichten geplaatst. Hulde! Zeker honda-rijder geweest?
- trompetje
- 5th Gear member
- Contacteer:
:agrue:
Wordt het hier ook tijd voor een slotje?
:badairday:
Wordt het hier ook tijd voor een slotje?
:badairday:
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!