Hallo Forumleden,
Wanneer de auto op gas staat wil hij stationair met grote regelmaat rond 1500 toeren blijven hangen. wanneer ik hem laat zakken, door het koppelingspedaal iets op te laten komen, gaat ie gewoon weer naar de 1500 toeren. Afstellen heb ik laten doen en de garage geeft mij aan dat ze moeten gaan zoeken (=duur). heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn? Op benzine zakt ie wel gewoon naar 850 tpm
hoog toerental stationair op gas
- Fat Rat
- 5th Gear member
lijkt alsof er ergens te veel gas ingeregeld wordt als de motor op lpg loopt.
Wat voor blok is het, en uit welk jaar?
al gekeken naar de stationair regelklep? (lijkt me niet maar toch)
Gebeurt dit altijd, of alleen warm/koud.
Wat voor blok is het, en uit welk jaar?
al gekeken naar de stationair regelklep? (lijkt me niet maar toch)
Gebeurt dit altijd, of alleen warm/koud.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 1st Gear member
Het betreft een 91-er 940 2.3.
Stationair regelklep lijkt mij in orde aangezien hij op benzine geen problemen heeft.
Als ie koud is gebeurt het niet zo snel, eerder bij warme moter.
Heb de auto laten afstellen bij een Gas-expert hier in Leeuwarden (autogas Noord Nederland), hoop er dus vanuit te kunnen gaan dat deze de auto goed hebben afgesteld. toen ik de auto net had, heb ik hem door hun laten afstellen aangezien de auto enorm inhield, na het afstellen is het hoge toerental ontstaan. auto rijdt nu als een speer, alleen die toeren...
Stationair regelklep lijkt mij in orde aangezien hij op benzine geen problemen heeft.
Als ie koud is gebeurt het niet zo snel, eerder bij warme moter.
Heb de auto laten afstellen bij een Gas-expert hier in Leeuwarden (autogas Noord Nederland), hoop er dus vanuit te kunnen gaan dat deze de auto goed hebben afgesteld. toen ik de auto net had, heb ik hem door hun laten afstellen aangezien de auto enorm inhield, na het afstellen is het hoge toerental ontstaan. auto rijdt nu als een speer, alleen die toeren...
- Fat Rat
- 5th Gear member
Tsja je zegt het ergens eigenlijk zelf al.... Het is onstaan na het afstellen bij de gasboer.
Heb je hen er al naar gevraag wat het zou kunnen zijn??
Heb je hen er al naar gevraag wat het zou kunnen zijn??
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 1st Gear member
ze geven dus aan dat het uitzoekwerk is. de auto is goed afgesteld maar iets geeft aan dat hij hoog in de toeren moet gaan hangen. beperken van de luchttoevoer heeft ook geen zin (niet structureel). Heb mijn hand weleens voor het luchtfilter gehouden wanneer hij zo hoog staat, dan zakt ie wel weer naar normaal niveau, maar met een dop op ditzelfde luchtfilter doet hij het maar een paar minuten goed en stijgt dan ook weer... zit er ergens een regelaar o.i.d.?
-
- 1st Gear member
Heb vandaag een register (regelaar) op de luchtslang gezet en deze goed dichtgedraaid, probleem is nu opgelost! het betreft de slang die naar de regelaar gaat voor stationair toerental. Werkt zeer goed!