Napraten over de Volvo-forum Zomermeeting

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gesloten
moosev50
3rd Gear member

Tja, als je alles van te voren wist. Het had een kleine moeite geweest om het 40 deel even af te zetten met lint en/of pionnen. Maar je kunt niet aan alles denken.

Ik vond het een zeer geslaagde middag en we hebben ervan genoten. Volgend jaar weer en dan zijn er wellicht zoveel V50-ers zodat die apart mogen staan :D
Drie was wel wat weinig...

Iedereen die aan de organisatie heeft meegeholpen: Bedankt!

Hierbij nog een selectie van de foto's die mijn zoon Erik gemaakt heeft:
(hier en daar zelf in beeld....)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
V50 2.0D Brilllant Bleu[Verkocht]
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

Jammer dat voor sommige het niet helemaal 100% geslaagd was.

Ik had ook graag wat meer 700's en 900's gezien en vond het ook best jammer dat het plein niet zo goed gevuld was. Toch zoals eerder gezegt heb ik me goed vermaakt oa door al het mooie speelgoed binnen in de hangars 8)

Nog iets, wat zijn er maar weinig foto's van de oude modelen 200, 700 en 900. Ben ik een keer optijd op een meeting sta ik nog weinig op de foto :cry: (sorry auto was niet schoon en in top staat)
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
arnoud
8th Gear member

DinanT schreef:
Mathijs. schreef:Het is bijvoorbeeld niet leuk om je auto zo aan te treffen op een Volvo-meeting.

Afbeelding
Was zeker niet leuk om mijn auto zo aan te treffen op de grote Volvo-meeting van het jaar. Vandaar ook mijn reacties op het 40forum.
Ik snap de reacties van de x40 rijders op zich wel, maar deze foto geeft wel een beetje een vertekend beeld vind ik.

Toen deze foto gemaakt is (ergens tussen drie en vier uur) was het centrale plein ook leeg op 3-4 auto's na en was de meeting al een tijdje over. Tot 2-3u stonden er nog een stuk meer x40's op P1 en stond er een incidentele verdwaalde bezoeker tussen.

Maar we hebben er van geleerd (helaas) en volgend jaar doen we het anders, ok?
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

Dan kom ik ook!! Jammer dat ik er dit jaar niet kon zijn. Bedankt voor de vele foto's!
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
v700r
5th Gear member

Volvoman schreef:Ik zie die rode opgepimpte 760 hier vaak rijden. Van wie is die?
De 760Tupperware is van de fam. Dalhauser (ik hoop dat ik het goed schrijf).
Groeten van Frans.
v700r
5th Gear member

[quote="Michel740Turbo"]Ik me ook dit keer uitstekend vermaakt tussen al het moois en Zweedsgeweld.
Ik heb dit keer ook maar eens een wandeling door het museum gemaakt wat ik vorige keer niet gedaan heb.
Opzich toch nog een leuke opkomst van 700 en 900 liefhebbers :)

Dan nu maar de foto's van 700's en 900 geweld :razz:
De V700R is top :notworthy: en nogmaals bedankt Frans voor de mistlampen :)

Je vergeet Sander.
Groeten van Frans.
DinanT
3rd Gear member

arnoud. schreef:Ik snap de reacties van de x40 rijders op zich wel, maar deze foto geeft wel een beetje een vertekend beeld vind ik.

Toen deze foto gemaakt is (ergens tussen drie en vier uur) was het centrale plein ook leeg op 3-4 auto's na en was de meeting al een tijdje over. Tot 2-3u stonden er nog een stuk meer x40's op P1 en stond er een incidentele verdwaalde bezoeker tussen.

Maar we hebben er van geleerd (helaas) en volgend jaar doen we het anders, ok?
Deze foto heb ik ruim voor 3 uur gemaakt, Arnoud.
Ik had begrepen dat de meeting tot 4 uur zou duren. Misschien komt het ook dat het weer niet echt meewerkte. Toch erg leuke modellen gezien, o.a. de 2 P1800's. Ook stonden er een paar leuke 200 series tussen. De US-verrsie vind ik altijd leuk om te zien met die dubbele koplampen.

En, het was dit jaar pas de tweede keer. Ik weet niet of er dit keer dan zoveel meer aanmeldingen waren, maar het lijkt me toch duidelijk dat de indeling niet helemaal 100% was. Volgend jaar beter.
Battlecruiser
8th Gear member

Dat de X40 apart stond kan natuurlijk nooit liggen aan wat hier af en toe gesuggereerd werd, maar het lag gewoon aan het succes van de x40: hun grote aantal, daardoor moesten ze op een aparte plaats staan.

Ik ben er dus wél gaan kijken, maar trof er helemaal geen x40 berijders aan, die waren allemaal verdwenen...

Een leerpuntje is, denk ik, inderdaad om die bewuste parkeerplaats met linten af te zetten, omdat gewone bezoekers juist die parkeerplaats het liefst gebruiken.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
v700r
5th Gear member

Hoewel ze het vaak over Sjonnies en Anita's hebben en het eigenlijk zelf zijn, moet ik ze (Volvo 40) helemaal gelijk geven betreffende het wegstoppen op een apparte parkeerplaats tijdens de zomermeeting. Aan de andere kant is het wel weer logisch dat ze ergens anders staan, toch? Dat sommige onder ons heilige bonen de krachttermen van hun afgrijzen niet kunnen waarderen is in dit geval dan pech hebben.
Groeten van Frans.
DinanT
3rd Gear member

Battlecruiser S80 schreef:Ik ben er dus wél gaan kijken, maar trof er helemaal geen x40 berijders aan, die waren allemaal verdwenen...

Een leerpuntje is, denk ik, inderdaad om die bewuste parkeerplaats met linten af te zetten, omdat gewone bezoekers juist die parkeerplaats het liefst gebruiken.
Dat kan kloppen. We zijn tegen 1 uur maar met zijn allen naar het grote plein gelopen omdat er nagenoeg niemand op de parkeerplaats kwam...
Ik geloof dat de indeling voor een hoop misverstanden een scheve gezichten heeft gezorgd. Ik hoop dus van harte dat de indeling volgend jaar anders wordt aangepakt.
De locatie was in ieder geval erg goed en de be-wegwijzering was ook in orde.
DinanT
3rd Gear member

v700r schreef:Hoewel ze het vaak over Sjonnies en Anita's hebben en het eigenlijk zelf zijn ...
Da's dan jouw eigen vooroordeel, maar ik zou even niet weten waarom het logisch is dat de 40-serie ergens anders moet staan...
Uberhaupt niet waarom een serie ergens anders zou moeten staan...
Kun je me dat even uitleggen?
v700r
5th Gear member

Vooroordelen zat op de 40 site.
Het waren er teveel. Als jullie op het middenterrein hadden gestaan en de rest ergens anders was het vast ook niet goed geweest.
Groeten van Frans.
DinanT
3rd Gear member

v700r schreef:Vooroordelen zat op de 40 site.
Het waren er teveel. Als jullie op het middenterrein hadden gestaan en de rest ergens anders was het vast ook niet goed geweest.
mja... duidelijk... dus dan maar alles over 1 kam scheren, lekker makkelijk.
Ik ben het niet met je eens, Frans. Ik denk dat jij je ook best lullig had gevoelt als de 700 serie ergens apart en niet vermeld zou staan.
Maar goed, hier kun je eindeloos over discussieren.
Ik hoop van harte dat er volgend jaar meer dan 200 aanmeldingen komen :D en dat er dan ook wat meer dan een handjevol klassiekers bij staan. Die horen dan sowieso op het middenplein te staan.
v700r
5th Gear member

Stonden jullie niet vermeld dan? Nou dat heb ik niet mee gekregen, Dinant. Persoonlijk zou het mij niet uitmaken waar ik zou staan. Ik denk trouwens dat jullie nog het meeste plezier hebben gehad met die Heinz en Peugeot dingen er tussen.
De klassiekers hebben het idd goed laten afweten, maar ja de meesten komen ook niet buiten als er maar enigszins kans op regen is.
Groeten van Frans.
DinanT
3rd Gear member

Ja, oke. Laten we het er maar op houden dat de indeling dit jaar niet optimaal is geweest en dat dit tot bij de hechte club 40-rijders tot grote ergernis en 'expressief taalgebruik' heeft geleid op hun eigen forum.
Wat dat betreft vind ik het een beetje jammer dat er maar heel weinig hier gereageerd hebben..
BlackWolf
3rd Gear member

v700r schreef:Hoewel ze het vaak over Sjonnies en Anita's hebben en het eigenlijk zelf zijn.

:shock:

Waarom nou weer?
Definieer eens sjonnies en anita’s a.u.b.

Ik heb eerder ook gezegd wat een andere doet of zegt interesseert me niet, maar om nou voor sjonnie uitgemaakt worden gaat mij te ver.

In mij ogen is er een verkeerde beslissing gemaakt, maar dit had voor de meting gezegd, dit is mijn mening en ik hoop dat ik het vrijuit mag zeggen wat ik ervan vind. Voor de rest was het perfect geregeld voor andere modellen. Eerste 100 op de lijst had voorrang moeten krijgen wat betreft parkeren ongeacht model, wie ben ik om dit te zeggen? Niemand, maar ik wil mijn mening kwijt, deze discussie duurt te lang zoals Dinan zegt.
Als je groepje mensen uit wilt maken voor iets haal mij alstublieft niet bij, als je bij de anderen geïrriteerd voelt spreek ze aan. Ik doe mijn zegje op een nette manier zonder iemand te kwetsen en ik verwacht zelfde terug van een ander…

Nogmaals Ben, het was erg goed georganiseerd meting, ik hoop dat je volgende keer ons ook plekje tussen andere gunt…
98' V40 2.0T Zwart Metallic: 3” RVS Downpipe en uitlaat systeem, dubbel T4 einddempers, BMC CDA airfilter.
40mm Intrax verlaagd, Volvo Veerpootbrug, 5 Meters in A-Pilaar, JB Racing DumpValve, Zwart getinte ramen.
Chroom Blackduals, Blokjes grill, plastiek delen in kleur gespoten, Dual DIN 7” DVD en andere aanpassingen.
Walbro 255LPH benzine pomp, Sport remschijven, WaterInjectie systeem 2 nozzle setup, MTE Custom Remap.
v700r
5th Gear member

Je mag hier ook geen lelijke dingen zeggen.
Groeten van Frans.
lancer
6th Gear member

Dames, Heren,

Ik detecteer hier een toch wel neergaande spiraal in de posts. Ik ben het met de x40'ers eens dat het echt niet leuk was, maar de gedachte vooraf was dat er echt geen plaats was voor iedereen en dat het het leukste voor _iedereen_ zou zijn om de modellen bij elkaar te houden.

Dat was in dit geval beetje een misrekening. Ook ik vond dat het niet leuk uitpakte. Het beste wat we ermee kunnen doen is ervan leren. Ik weet zeker dat de aanpak de volgende keer anders zal zijn.

Ik zou het leuk vinden als we nu zouden stoppen met deze negatieve toonzetting, want ik vind dit nog erger dan het onderwerp zelf.

Bij Volvo denk ik alrijd het eerste aan de S40 classic, dat was voor mij m'n eerste. Bij deze meeting waren de x40's het slachtoffer van hun eigen succes. Ik vond het leuk dat er zo veel waren.

Ik wil trouwens ook de mede wegzetters bedanken. Een best wel grote groep mensen, die elkaar niet kennen en toch zonder moeite als team kunnen functioneren. Dat was voor mij het hoogtepunt van de meeting (plus het feit dat je deze mensen beter leert kennen).
Kai
3rd Gear member
Contacteer:

Nog maar een paar foto'tjes van de oudjes dan:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Volvo 460 2.0i luxury line '94
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
Henk 760 Hausser
3rd Gear member

Hé hallo allemaal.
Hier een berichtje ûût Epe.
T,is een beetje laat maar hulde aan de mensen die dit alles voor elkaar hebben gekregen!!
Enne,... bedankt dat we op het laaste moment :oops: toch nog mee mochten doen.
Euh, 1 klein dingetje nog: onze auto vergelijken met tubbewear kan echt niet! Respect a.u.b .Anders trek ik ook een emmer los,.....
Zonnige groeten ( hebben we hard nodig) ûût Epe
Henk Dalhuisen
"De DalHAUSSERtjes"
Gesloten

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”