problemen met schakelen naar de 5e versnelling
- menjo
- 7th Gear member
Versleten schakelbusjes gok ik. Vraag maar eens na bij een garage.
Of je bent gewoon nog niet gewend aan de versnellingsbak (of heb je de auto al lang?), want als iemand anders in mijn auto rijdt wil dit ook nog wel eens gebeuren. Voor de 5 moet wel behoorlijk gehengeld worden.
Of je bent gewoon nog niet gewend aan de versnellingsbak (of heb je de auto al lang?), want als iemand anders in mijn auto rijdt wil dit ook nog wel eens gebeuren. Voor de 5 moet wel behoorlijk gehengeld worden.
-
- 1st Gear member
Ik heb de auto nu een maand of 5 en meestal gaat het goed, maar soms gaat ie gewoon niet.menjo schreef:Versleten schakelbusjes gok ik. Vraag maar eens na bij een garage.
ja, echt waar
-
- Starter
komt die ook wel eens uit de 5e versnelling tijdens het rijden
blij dat ik volvo rij
- v40pokemon
- 3rd Gear member
bekijk eventjes of je je pook relatief veel van links naar rechts kunt bewegen. Als dat is zijn je schakelbusjes waarschijnlijk versleten. Makkelijk zelf te vervangen en niet duur (iets van 10 eurie max.)
Als dit niet het probleem is, kan ook je schakelstang verbogen zijn(iets geraakt ooit??) dan moet je even een andere zoeken...
Als dit niet het probleem is, kan ook je schakelstang verbogen zijn(iets geraakt ooit??) dan moet je even een andere zoeken...
- snorremans
- 5th Gear member
Misschien iets te korte rechter armpjeMartax schreef:Ik heb een S40 1.8 uit 1998. Soms wil die met geen mogelijkheid in de 5e versnelling en beland ie in de 3e. Heeft iemand dit ook, of een idee wat dit veroorzaakt?

V50 Momentum 2.4 140 PK , 170 PK by Rica, Flint Grey Pearl:2004
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
Mobility,Winter,Estate,Audioline High Performance, Pioneer TS-WX 610A
Tethys 17 inch,
Spacers 10 mm ( tussen lager en naaf )
Xenon,
Dubbele uitlaat,
Dakspoiler,
Body pakket,
Roofrails zilver,
Sunblinds,
Elektrischverstelb. en verw. lederen stoelen,
Trekhaak,
ECU spacer 14 mm,
Darkwood interieur, stuur en pook knop
Heden Mercedes B 220 ( 2020 ) 194 PK.
- Timmert
- 2nd Gear member
Beetje late reactie, maar toch 
De S40 van martax is mijn vorige auto, en de schakelbusjes zijn in januari vervangen als ik het goed heb. Moet ergens de rekening nog wel hebben. Is er inmiddels al iets aan gedaan?

De S40 van martax is mijn vorige auto, en de schakelbusjes zijn in januari vervangen als ik het goed heb. Moet ergens de rekening nog wel hebben. Is er inmiddels al iets aan gedaan?
S40 Phase I 1.8 16v Europa
-
- 1st Gear member
Het is niet iets structureels, dus het zal wel aan mijn schakelen liggenTimmert schreef:Beetje late reactie, maar toch
ja, echt waar