Hallo,
Kan iemand mij raad geven met het volgende:
Ik was mijn net gekochte v40 aan het onderzoeken en ontdekte de dimmer van de dashboardverlichting...erg mooi maar na een dag hield mijn dashboardverlichting er mee op en die van de verwarming. De grap is dat als ik hem dan opnieuw start hij een tijdje brand en daarna weer uitgaat. Ook als ik hem op contact zet gaat de dashboardverlichting in eerste instantie gewoon aan. De temperatuur meter brandt wel maar dat is een ander soort lampje.
Ik heb al de verlichtingsschakelaar uit elkaar gehaald en het beruchte lampje (met blauw condoompje) vervangen, die was kapot maar het probleem is nog niet opgelost.
Moet ik de complete printplaat met schakelaars vervangen of moet ik gewon alle lampjes achter de dashboard vervangen,(wel gek dat ze het even doen en daarna uitgaan dus lampjes zijn niet echt kapot)
Mijn auto is uit 1998 en is de 1.9D..heeft de nodige kilometers gemaakt 280000..
Wie oh wie kan mij adviseren,
Dashboardverlichting
- V70ORD5
- 4th Gear member
Er zijn meer met soortgelijke problemen, kijk hier eens.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Het lijkt me idd een probleemje mbt soldering en slecht / beter worden van contactjes onder invloed van temperatuur.
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
Het lijkt me idd een probleemje mbt soldering en slecht / beter worden van contactjes onder invloed van temperatuur.
XC60 T8 2024
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
V40 D3 Nordic+ Luxury Pano 2018 V60 T3 Geartronic Polar+ Business edition 2018 Audi A3 1.4 TFSI 2013 Volvo V70 D5 185PK ED-II 2005
-
- 1st Gear member
Mijn dashbordverlichting brandt, enkel de helft van de kilometerteller en m'n benzinemeter brandt niet. Dit is al van toen ik de V40 gekocht heb.
Toen ik gisterenavond naar huis reed, brandde het opeens wèl!!!
:?: :?:
Toen ik gisterenavond naar huis reed, brandde het opeens wèl!!!
:?: :?:
-
- Starter
Heel bizar, volgens mij heeft het inderdaad met warmte en soldeerd contacten te maken....
Vanmiddag ga ik het een en ander opnieuw solderen....
Ik laat het weten, dan kan ik weet ik ook ongeveer hoe hoog de boete is als ik `s avonds word geflitst
Vanmiddag ga ik het een en ander opnieuw solderen....
Ik laat het weten, dan kan ik weet ik ook ongeveer hoe hoog de boete is als ik `s avonds word geflitst