Mmm, hier was ie dan weer...
Na een tochtje gemaakt te hebben en een uurtje rust wil m'n beesje niet starten (17:22)...ja na enige overedingskracht start ie wel maar zo hoort het niet.
's Ochtends na een lange rust start hij altijd en direct!
Ik heb ondertussen in het vacuum-systeem een rubberen slangetje laten vervangen (service) (tussen gever en carburateur) deze was compleet dicht geslagen die zorgde er onderandere voor dat m'n toerental op den duur niet meer vast te houden was en de motor uiteindelijk afsloeg.
Iemand suggesties? 't Lijkt dus alleen te gebeuren als de motor warm is en minimaal een half uurtje stil heeft gestaan. 'k Kom dus wel direct weg bij een tussenstop aan bv een benzinepomp.
Afgelopen zaterdag 't zelfde ook meegemaakt toen met bijna een lege tank (1/8) en vandaag met halve tank.
[EDIT] 18:15 weer ff proberen...geen probleem
Vermoeide 440
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
VOLVO 440 1.8i '96
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
Heren/dames kan een 'verkoolde' bougie dit verhaal sluitend maken?
VOLVO 440 1.8i '96
- Johan Braziltraveller
- 4th Gear member
Er zitten spliksplinternieuwe orginele volvo kabels op...6 november gaan we even met z'n allen onder de kap kijken.edward schreef:HI of de bougiekabels
al klaar![]()

VOLVO 440 1.8i '96
-
- 5th Gear member
1.7 carb 1989 met carb setje erop. Bekend probleem
Heb ik ook.
Enige oplossing is gas wat verder intrappen (half en niet pompen) en langer doorstarten.
Verder verschijnselen zoals jij beschrijft heb ik ook.
Wim
Heb ik ook.
Enige oplossing is gas wat verder intrappen (half en niet pompen) en langer doorstarten.
Verder verschijnselen zoals jij beschrijft heb ik ook.
Wim