Parkeersensoren Achter defekt

Plaats reactie
Fiedeljepper
1st Gear member

Zoals de titel verklaart, zijn mijn sensoren in de achterbumper niet betrouwbaar. Continu een lange pieptoon bij inschakelen van de achteruitrij stand. Daarna geen teken van leven meer. Volgens de dealer zijn de 2 middelste sensoren defekt. Losse sensoren (ongespoten) kosten 48,50 incl BTW per stuk. De gehele vervanging plus spuiten door de dealer 310 euro, en dat vind ik echt wel te veel.

Zelf heb ik liever een compleet nieuwe (gebruikte) set. Die zal ik ongespoten monteren (zwart in een zwart-metallieke bumper is nauwelijks storend). Dit omdat ik zelf twijfel of de blackbox niet toevallig het probleem is.

Kortom; is er iemand die een set heeft liggen?
Of nog beter, kan iemand sensoren repareren?
Kan iemand tegen een aannemelijke prijs een nieuwe set regelen?

mvg Fiedeljepper

Oh ja, het betreft een Volvo S80 uit december 2002, zwart-metalliek, 2.4T.
S80D5
2nd Gear member

Hai Fiedeljepper,

op marktplaats zijn een groot aantal parkeersensoren te koop. Zie bijvoorbeeld deze advertentie:
>>>>klik<<<<<

Er staat wel een ander merk bij (OPEL ?!) maar dat maakt niet uit, hij verkoopt ze onder elke rubriek en het systeem is hetzelfde. Zoek maar naar meer advertenties van hem op marktplaats.
-----

Honda Civic Hondamatic 1983
Volvo 480 ES 1986
Mazda 626 1.8i GLX Aut 1993
Volkswagen Passat 1.9 tdi 81kw Aut 1997

Volvo S80 D5 Elan/Mobility Aut 2003 (7,04l/100km)
Volkswagen Golf I Cabriolet USA 1990
Fiedeljepper
1st Gear member

Het probleem is, dat alle afwijkende sensoren niet passen in de reeds bestaande gaten/houders. De originele klikken daar in vast. Zijn die sensoren exact hetzelfde als die van VOLVO??
S80D5
2nd Gear member

De sensoren die hij aanbiedt, zijn plaksensoren, 20mm doorsnede..... anders zou je misschien ergens moeten informeren of ze die dingen tweedehands hebben. misschien www.autorima.nl of een andere volvo-sloperij.
-----

Honda Civic Hondamatic 1983
Volvo 480 ES 1986
Mazda 626 1.8i GLX Aut 1993
Volkswagen Passat 1.9 tdi 81kw Aut 1997

Volvo S80 D5 Elan/Mobility Aut 2003 (7,04l/100km)
Volkswagen Golf I Cabriolet USA 1990
Fiedeljepper
1st Gear member

Ik zal eens informeren bij RIMA. We zullen zien. Bedankt zover.

Och ja, helaas is het nu weekend. Wel heb ik een aanvraag gedaan bij www.partfinder.nl , waarbij 250 demontage bedrijven in 1 keer aangeschreven worden en kunnen reageren op mijn verzoek. Ik ben benieuwd of hier wat uitkomt. Parkeersensoren vind ik eigenlijk wel een noodzakelijk kwaad, want zo'n S80 is echt geen kleine jongen, en een heel goed overzicht met parkeren heb je niet vind ik.

Verders een toppie wagen. Mooiste auto tot nu toe!!

opel astra 1.6 16v, VW Golf D, VW Golf TDI, VW Passat variant 1.8 T, en nu de Volvo.
S80 2.4T 200pK, zwart metallic, bwj 12-2002
Fiedeljepper
1st Gear member

Nou Rima gebeld, de werkplaats wist het niet zeker, en zou effe een rondje langs de bumpers maken. Na de pauze kan ik ze terug bellen. Ik hoop dat ze wat hebben, en dan inclusief de blackbox. Ik ben benieuwd wat de kosten zullen worden.

Nou, jammer maar helaas, ze hebben het niet. Als een dergelijke firma ze al niet heeft, ben ik bang dat er niet aan te komen zal zijn. Maar goed, ik blijf hopen natuurlijk.
Fiedeljepper
1st Gear member

Nou, 4 nieuwe sensoren geplaatst, ter waarde van 194 euro. Helaas heb ik toen ik de nieuwe gekocht had ineens 2 reacties van demontage bedrijven gekregen over 2de hands sensoren. Jammer, dat was beslist goedkoper geweest. Maar goed, alles werkt nu weer. Maar kan iemand mij verklaren waarom er 4 sensoren kapot kunnen zijn? Er is geen zichtbare schade waar te nemen. Alles werkt (bedrading en blackbox) behalve de oude sensoren. Ik en de Volvo-dealer hebben daar eigenlijk nog nooit van gehoord. Er wil wel eens een sensor kapot gaan, maar 4 tegelijk?
Plaats reactie

Terug naar “S80”