Weer een stukje preventief vervangen aan mijn 440 fleet.
Vanmiddag zijn mijn achter schokbrekers vervangen en wat een heerlijk stug gevoel meteen al in de bochten en na een drempel of oneffenheid.
Hoorde dat het een eitje zou zijn om hulpveren achter er tussen te zetten maar hoor dat graag van jullie indien ervaring aanwezig is?
Schijnt gewoon tussen de normale veren geplaatst te worden maar is dat makkelijk te doen of heb ik gereedschap nodig wat die veer spant en er ruimte komt om de hulpveer ertussen te doen ???
Vragen vragen en nog eens vragen.
Voor mijn gevoel word het een steeds veiligere auto en weet ik precies wat ik nog wil vervangen nl: voorpijp en schokdempers voor .
Hierna word het oprijden denk ik en zullen er weinig verrasingen meer komen.
Nou wilde het gewoon even met jullie delen, mmorgen weer een flink stuk rijden en genieten voordat ik er weer aan gewend ben haha
Ron
nieuwe schokbrekers achter.....
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
- Berichten: 184
- Lid geworden op: 23.02.2007 - 08:56
- Locatie: Spijkenisse
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
auto aan twee kanten opkrikken en schokdempers los maken, pak je ze er zo tussenuit. Maar 1 krik? dan stabilisatorstang en schokdemper los maken, pak je ze er ook zo tussen uit
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1429
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 16:35
- Locatie: venhuizen
ik geloof inderdaad ook dat die hulpveer er makkelijk tussen te draaien is. opgesloten in de gewone veer.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
komt de wagen dan niet een stuk hoger te liggen?
OP mijn vorige 460 lagen ze en stond mn wagen behoorlijk hoog. Maar op mijn huidige 460 SPORTS LINE zitten ze niet en staat mn wielkast veel minder hoog boven de wielen.
Is veel mooier, maar minder praktisch. Vooral als je vaak met scouting en aanhangers bezig bent.
OP mijn vorige 460 lagen ze en stond mn wagen behoorlijk hoog. Maar op mijn huidige 460 SPORTS LINE zitten ze niet en staat mn wielkast veel minder hoog boven de wielen.
Is veel mooier, maar minder praktisch. Vooral als je vaak met scouting en aanhangers bezig bent.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
-
- 1st Gear member
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 21:47
Hoi
over die hulpveren...ik heb die dingen, je kunt ze er gewoon indraaien
Er zijn goeie hulpveren (zware uitvoering, die heb ik en humpie-dumpies)
Goeie kosten dik 150 euro. Je auto komt niet noemenswaardig omhoog. Bij normaal rijden hebben ze weinig invloed maar zodra je er een caravan of een geladen aanhangwagen achterhangt en ook bij een fietsendrager op de trekhaak zakt de auto een stuk minder naar beneden en dat rijdt veel prettiger.
Flitsen je tegenliggers ook niet zo met het licht:-)
over die hulpveren...ik heb die dingen, je kunt ze er gewoon indraaien
Er zijn goeie hulpveren (zware uitvoering, die heb ik en humpie-dumpies)
Goeie kosten dik 150 euro. Je auto komt niet noemenswaardig omhoog. Bij normaal rijden hebben ze weinig invloed maar zodra je er een caravan of een geladen aanhangwagen achterhangt en ook bij een fietsendrager op de trekhaak zakt de auto een stuk minder naar beneden en dat rijdt veel prettiger.
Flitsen je tegenliggers ook niet zo met het licht:-)
Dus jij houdt van scheuren?..........koop een kalender
- Rob
- 2nd Gear member
- Berichten: 208
- Lid geworden op: 25.01.2005 - 09:47
- Locatie: Rotterdam
"er gewoon indraaien" is me net iets te vaag. Ik weet niet eens hoe ze er uit zien, laat staan hoe ze te plaatsen. Is er iemand die hier iets duidelijker kan zijn?
Volvo 440 Sunray feb. 1991 2e eigenaar, 150.000 km, 2005 voorzien van een facelift !
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km
Nu de trotse eigenaar van een S40 2005 2e eigenaar 49000 km