Ik ben nieuw op dit forum en dacht, laat ik me eens voorstellen...
Nou ik ben Maurits, 23 jaar en woon in Noord Holland..
Boeiend...
Ik had eerst een 340 1.4 uit 1989. Heb heel veel ellende met die auto gehad maar ook veel plezier aan beleefd. Nadat een bestelauto en een vrachtwagen samen hadden besloten mij aan te rijden total loss verklaard. Ik uiteraard (Volvo he) ongedeerd.
Nou mijn nieuwe aanwinst:
Een zilvergrijze 440 1.8i uit 1996. LM-velgen, airco, zonneband en kofferspoiler. En vier in zeer goede staat verkerende Conti-sloffen eronder.
Ik weet niet exact om welke uitvoering het gaat. Ik zat te denken aan de Polar Comfort gezien de airco. Als iemand weet om welke uitvoering het gaat, hoor ik het graag!
Verkeert in zeer goede staat, afgezien van wat roest op de achterschermen en wat hele kleine schades...
Voor een mooi prijsje met garantie bij een garage gekocht. De auto was van de boekhouder van de garage geweest en altijd daar in onderhoud geweest. Het interieur ziet er top uit en de motor loopt ook prachtig.
Wat mij dus gebeurde op de terugweg vanaf de garage, is dat de auto niet boven de 80km/u uitkwam en ik moest rammen om 'm in een versnelling te krijgen. Uiteindelijk langs de kant gezet (net op tijd) want toen wilde ie helemaal niet meer in z'n versnelling. Koppeling aan gort...
Contact opgenomen met de garage, hebben de auto de volgende dag opgehaald en de koppeling vervangen. Ze wilden het meteen goed doen dus momenteel wordt de versnellingsbak ook vervangen. Uiteraard zonder kosten voor mij..

Hier wat foto's:

Op korte termijn wil ik gele hulsjes om de koplampen doen en een K&N luchtfilter erin leggen.
Groeten,
Maurits
PS: Meer foto's op verzoek!