iMIV iPod adapter aansluiten op de HU-1205 (S/V40 phase 2)

In dit hoofstuk alleen handleidingen. Van een kopie van het instructieboekje tot een fotoreportage.
Elke bericht svp beginnen met de typeaanduiding.
Hier geen prijsvergelijkingen met de dealerprijzen. Je mag wel melden wat je zelf hebt uitgegeven.
Dit topic sluit automatisch. Heb je vragen over het getoonde, meldt je per PB bij de plaatser van de betreffende handleiding. Ook vindplaatsen van onderdelen komen in deze rubriek.
Plaats reactie
Okke
4th Gear member

Hierbij een korte beschrijving van mijn inbouw van de adapter. De eerste 10 foto's staan in mijn album (kan je op klikken), de laatste 2 onderaan.

Ik wil er op wijzen dat dit slechts een manier is om in te bouwen, een andere manier is mogelijk ook goed. Een multimeter kan handig zijn, maar als je goed oplet niet noodzakelijk.

De lokatie van de iMIV adapter wordt in de middenconsole vooraan, dichtbij de HU. Ik wil de iPOD aansluiting in mijn armsteun hebben en kies ervoor om de iPOD alleen via de HU te kunnen bedienen. Dit lijkt mij de veiligste en mooiste oplossing. Deze inbouw is voor S/V40 's vanaf MY 2001, voor alle phase 2 modellen wordt de zelfde kabelboom gebruikt.

Zorg voor dat je begint dat je de code van je HU weet, deze heb je weer nodig om in te voeren als de spanning van de HU is afgeweest. Neem onder de motorkap de zekering weg zodat de HU spanningsloos wordt (je kan ook de min pool van de accu loshalen, volg dan de gebruiksaanwijzing van de iMIV ivm met overspanning op de electronica). Dit zijn er 3 in een behuizing, trek deze omhoog. Controleer (sleutel op stand 1/2) of de HU echt spanningsloos is. Tevens je binnenverlichting en dashboard is spanningsloos (geen km stand meer, de dagteller wordt gewist).

(1)

Leg een zachte handdoek op je middenconsole om beschadigingen te voorkomen. Duw de zijflapjes van de HU in en trek ze er vervolgens helemaal uit. De HU kan er nu uitgeschoven worden.

(2)

Maak een aftakking voor de ground vanaf de HU (zwarte draad) naar de groene draad van de iMIV en de constante + (rode draad) vanaf de HU naar de rode draad van de iMIV. Dit kan je doen door te solderen of met speciale krimpklemmetjes. Ik heb ze gesoldeerd, en met krimpkous goed geisoleerd.

(3)

(4)

Schroef het paneel aan de bijrijderskant los (een schroef) en verwijder deze.

(5)

Sluit daarna de signaal kabel aan en leg deze samen met de power kabel naar de zijkant van de bijrijder.

(6)

Je kan nu de draden erlangs halen en een keuze maken waar je de iMIV wilt plaatsen.

(7)

Haal de middentunnel los mbv twee schroeven onderin de armsteun (rubber matje eruit halen).

(8 )

Verwijder het plaatje tussen te schroeven, hier komt de iPOD kabel door naar voren.

(9)

Schroef daarna de middenconsole weer vast, en zorg ervoor dat de kabel niet klem zit (past precies zonder knellen!). Plaats het rubber matje en monteer eventueel een iPOD houder (bijv. Brodit).

(10)

Sluit de kabel op de iMIV aan en plaats de iMIV vast met dubbelzijdige neopreen tape.

(11)

Zet alle kabels vast met tyraps, om te voorkomen dat de bekabeling gaat trillen of tikken tijdens het rijden. Kijk nogmaals of er geen kabels klem zitten, plaats pas dan de zekering er weer in. Zet het sleutelcontact op een en de HU aan: voer de code in. Test of alles werkt, en schroef vervolgens het paneel bij de bijrijder weer vast.

(12)

Mochten er vragen of opmerkingen zijn omdat het niet duidelijk is: laat het mij weten en ik zal het proberen te verduidelijken. Succes en heel veel luisterplezier.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
V40
Plaats reactie

Terug naar “Handleidingen + gereedschapstips”