Hoi,
Vorige week was één van mijn speakers in de voorportieren kapot gegaan. Na er eventjes over nagedacht te hebben, had ik besloten om terug OEM te gaan --> geen JBL of zo meer.
Na wat zoekwerk heb ik deze speakerset voor een mooi prijsje kunnen kopen: http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 213040.htm , de dealer had ze nog ergens in een hoekje van het magazijn liggen en ze lagen daar toch maar stof te verzamelen. Die dag nog had ik ze gemonteerd, en ik ben er wel tevreden over: vooral het 'surround' effect met die dashboarddingetjes erbij vind ik tof !
Maar: ik krijg nu de indruk dat mijn HU (Pioneer DEH-3600MP) niet genoeg 'stroom' kan leveren bij de hogere volumes. Dan beginnen de speakers een beetje door elkaar heen te spelen, en is de kwaliteit maar belabberd meer.
Dus dacht ik van een versterker in de koffer te hangen (genre Philips DAP650 / DAP6040 en zo, oud maar top).
Nu is mijn vraag: is er iemand die reeds eenzelfde setup beluisterd heeft (high performance speakers met een versterker derop), en zoja: is het de moeite om dat te doen of is 't verschil met enkel maar een HU slechts minimaal ?
En is de installatie van zo'n versterker in een '96 S40 makkelijk zelf te doen ? Langs waar kan ik de accu bereiken, is 't een échte composet met filter of hoe werkt dat,... ?
Alvast bedankt !
Versterkertje plaatsen of toch maar iets anders ?
-
- 1st Gear member
- Contacteer:
- General
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Je HU levert maar maximaal zo´n 17 Watt RMS (ondanks dat er waarschijnlijk 4x 40 watt op staat) en op hoger volume begint je radio te clippen... hiermee kun je zelfs je speakers kapot spelen.
Een versterker is dus zeker wel aan te raden!
Het monteren van de vetserker kan op 1267 verschillende manieren, maar maak niet de fout om hem rechtstreeks op je achterbank te schroeven, want dan trekt je versterker massa via de stalen plaat in de achterbank. (STORING)
De voedingskabel kan je via een thule aan de bijrijderskant naar binnen halen.
Hij komt dan uit achter het dashboardkastje en kan daar heel makkelijk naar de kabelgoot worden geleid.
Deze goot loopt onder beide deuren door en houdt weer op bij de gordels van de achterbank.
BELANGRIJK
Om storingen te voorkomen kun je het beste de RCA en signaal kabels door de goot aan de bestuurderskant houden, zodat ze ver vfan de voeding verwijderd blijven.
Ik heb wel ergens een showcase staan met foto´s en beschrijving hoe ik mijn installatie heb gemonteerd.
Ik zal deze zo even zoeken.
Een versterker is dus zeker wel aan te raden!
Het monteren van de vetserker kan op 1267 verschillende manieren, maar maak niet de fout om hem rechtstreeks op je achterbank te schroeven, want dan trekt je versterker massa via de stalen plaat in de achterbank. (STORING)
De voedingskabel kan je via een thule aan de bijrijderskant naar binnen halen.
Hij komt dan uit achter het dashboardkastje en kan daar heel makkelijk naar de kabelgoot worden geleid.
Deze goot loopt onder beide deuren door en houdt weer op bij de gordels van de achterbank.
BELANGRIJK
Om storingen te voorkomen kun je het beste de RCA en signaal kabels door de goot aan de bestuurderskant houden, zodat ze ver vfan de voeding verwijderd blijven.
Ik heb wel ergens een showcase staan met foto´s en beschrijving hoe ik mijn installatie heb gemonteerd.
Ik zal deze zo even zoeken.

_________";Some people and performances are beyond words";________
- General
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Check mijn showcase maar even...
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 544&Page=7
Het zal een hoop duidelijker maken!
(nee, zo extreem hoeft het allemaal niet maar ik heb mijn hele wagen verbouwd voor audio wedstrijden!'
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 544&Page=7
Het zal een hoop duidelijker maken!
(nee, zo extreem hoeft het allemaal niet maar ik heb mijn hele wagen verbouwd voor audio wedstrijden!'

_________";Some people and performances are beyond words";________
- corhog
- 3rd Gear member
Ik had ook een storings signaal op de speakers die op de versterker waren aangesloten (ging met het toerental van de motor mee,very irritating) Eerst met filtertjes lopen klooien maar dat was weggegooid geld.Heb ik een massadraad van de versterkers naar de radio getrokken en was het leed geleden. De versterkers waren met 2,5dik direct op de accu aangesloten.
Kale Cor. Zwarte dos litros v40 ` 96. 300000km en een beetje
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes
XC90 V8 Summum(zwart is het mooiste) Plaatjes