Doen of niet doen?

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Nee, heb ook nu een automaat, echt geen straf hoor. Maar af en toe lekker schakelen in onze 240 is niks mis mee!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Gebruikersavatar
edwin 740
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 13.09.2006 - 21:43
Locatie: glanerbrug

hallo jarl

voor €300 kan je weinig gebeuren,zag alleen bij het RDW :

Datum eerste afgifte Nederland 24-11-1987
Datum eerste toelating 24-11-1987
Datum aanvang tenaamstelling 21-02-2007

Vervaldatum APK 06-01-2007
Wacht op keuren Nee

weet niet hoe dat werkt, wacht op keuren moet volgens mij zijn ja of hij is afgemeldt?

toen zij de volvo kregen/kochten zat er al geen APK op?
waarom blijft die zolang staan?
goed kijken en luisteren,maar voor €300 en met die km.stand :D
een leuke besteding van je vakantiegeld :lol:

gr.edwin
Jarl
3rd Gear member
Berichten: 451
Lid geworden op: 09.06.2006 - 23:12
Locatie: Rijswijk

Ja, heb de gegevens ook allemaal doorgekeken. Heb ook een mail gestuurd met de vraag waarom er geen apk op zit enzo. Tot op nu nog geen antwoord op gekregen. Maar ik ga goed uitkijken of t wat is. Tis misschien 'maar' 300 euro, maar dan nog.

Jarl
Jarl - Volvo.....het is gewoon een TIC van me!!


Volkswagen Golf II 1.3 1991
Opel Combo 1.7D 1997
Toyota Corolla Station 1.6 16V 1995
Daihatsu Cuore 0.8 1992
Volvo 340 GL automaat 1987
Toyota Starlet P8 1.3 12V 1992
Volvo 940 GL 2.0 1992
Renault Clio 1.2 1999
Peugeot 205 1.9D 1991
Daihatsu Cuore 1.0 sti 2000
Volvo 740 TIC 1990
Daihatsu Cuore 1.0 xti 1999
Gebruikersavatar
edwin 740
2nd Gear member
Berichten: 74
Lid geworden op: 13.09.2006 - 21:43
Locatie: glanerbrug

nee €300 is veel geld,maar als het gevoel goed is waarom niet.
ik ken iemand kocht een klassieker voor €4000 heeft er nog geen 100 km. in gereden en de motor in de soep,thuis gebracht door ANWB.
dure motorrep.omdat hij toch €4000 betaalt had.
als je zoiets gebeurt met de 740,dan is het maar €300.
en met een beetje geduld krijg je dat terug voor onderdelen.

gr.edwin
Jarl
3rd Gear member
Berichten: 451
Lid geworden op: 09.06.2006 - 23:12
Locatie: Rijswijk

Helemaal waar. Ik zie t donderdag wel. Goed kijken, luisteren enz. Moet wel goedkomen.
Jarl - Volvo.....het is gewoon een TIC van me!!


Volkswagen Golf II 1.3 1991
Opel Combo 1.7D 1997
Toyota Corolla Station 1.6 16V 1995
Daihatsu Cuore 0.8 1992
Volvo 340 GL automaat 1987
Toyota Starlet P8 1.3 12V 1992
Volvo 940 GL 2.0 1992
Renault Clio 1.2 1999
Peugeot 205 1.9D 1991
Daihatsu Cuore 1.0 sti 2000
Volvo 740 TIC 1990
Daihatsu Cuore 1.0 xti 1999
Gebruikersavatar
volvorider
5th Gear member
Berichten: 1921
Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
Contacteer:

Kan nogwel een verrassend zijn. De 700 serie is immer op zijn bodemniveau wat prijzen betreft!
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Jarl
3rd Gear member
Berichten: 451
Lid geworden op: 09.06.2006 - 23:12
Locatie: Rijswijk

Nou...ben vandaag dus bij die meneer geweest. Vriendelijke man. Allemaal prima.
Toen de auto. Voorkant zag er nog redelijk netjes uit. De zijkanten hadden gebruikerssporen, maar dat kan ook niet anders sinds 1987. De achterkant was niet om aan te zien. Er moet een nieuwe achterklep op nieuwe achterlichten in...enz enz enz. Best veel werk naar mijn idee.

De motor was een B230K en bij koude start ging netjes de auto shoke erop, maar de auto begon me daar een toeren te draaien. Ik werd bijna t luchtfilter ingezogen.

Interieur was matig. Stoelen waren goed, hemeltje was uiteraard aan vervanging toe, deurkaarten waren onder t raam ook aan t loslaten. Allemaal standaard 740 kwalen.

Toen de proefrit: Optrekken vond ik erg matig. Had het idee dat de auto inhield. Schakelen ging prima en de kickdown werkte ook goed. Remmen was ook helemaal niks mis mee.

Hoewel de vraagprijs niet hoog was, heb ik er vanaf gezien. Naar mijn idee was het te veel werk om hem echt netjes te krijgen. Gaat mij dan alsnog te veel geld kosten.

Ik ga rustig verder zoeken naar een ander exemplaar.

Jarl
Jarl - Volvo.....het is gewoon een TIC van me!!


Volkswagen Golf II 1.3 1991
Opel Combo 1.7D 1997
Toyota Corolla Station 1.6 16V 1995
Daihatsu Cuore 0.8 1992
Volvo 340 GL automaat 1987
Toyota Starlet P8 1.3 12V 1992
Volvo 940 GL 2.0 1992
Renault Clio 1.2 1999
Peugeot 205 1.9D 1991
Daihatsu Cuore 1.0 sti 2000
Volvo 740 TIC 1990
Daihatsu Cuore 1.0 xti 1999
bijrijdstertje
2nd Gear member
Berichten: 212
Lid geworden op: 04.10.2006 - 20:52

Wat jammer zeg! Hopelijk volgende keer meer geluk!
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

leuk voor de Elandrun?
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
Jarl
3rd Gear member
Berichten: 451
Lid geworden op: 09.06.2006 - 23:12
Locatie: Rijswijk

Hij rijdt verder nog prima. Ziet er totaal niet uit. Dus ga je gang zou ik zeggen :)

Plus ik vind m erg traag. Denk dat ik m met de Matiz wel bij kan houden ;)
Jarl - Volvo.....het is gewoon een TIC van me!!


Volkswagen Golf II 1.3 1991
Opel Combo 1.7D 1997
Toyota Corolla Station 1.6 16V 1995
Daihatsu Cuore 0.8 1992
Volvo 340 GL automaat 1987
Toyota Starlet P8 1.3 12V 1992
Volvo 940 GL 2.0 1992
Renault Clio 1.2 1999
Peugeot 205 1.9D 1991
Daihatsu Cuore 1.0 sti 2000
Volvo 740 TIC 1990
Daihatsu Cuore 1.0 xti 1999
djjefw
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 08.05.2007 - 22:54

En hoe is het afgelopen? Ben benieuwd :)
Volvo 850 2.5 10V ;D
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

djjefw schreef:En hoe is het afgelopen? Ben benieuwd :)

Nou...ben vandaag dus bij die meneer geweest. Vriendelijke man. Allemaal prima.
Toen de auto. Voorkant zag er nog redelijk netjes uit. De zijkanten hadden gebruikerssporen, maar dat kan ook niet anders sinds 1987. De achterkant was niet om aan te zien. Er moet een nieuwe achterklep op nieuwe achterlichten in...enz enz enz. Best veel werk naar mijn idee.

De motor was een B230K en bij koude start ging netjes de auto shoke erop, maar de auto begon me daar een toeren te draaien. Ik werd bijna t luchtfilter ingezogen.

Interieur was matig. Stoelen waren goed, hemeltje was uiteraard aan vervanging toe, deurkaarten waren onder t raam ook aan t loslaten. Allemaal standaard 740 kwalen.

Toen de proefrit: Optrekken vond ik erg matig. Had het idee dat de auto inhield. Schakelen ging prima en de kickdown werkte ook goed. Remmen was ook helemaal niks mis mee.

Hoewel de vraagprijs niet hoog was, heb ik er vanaf gezien. Naar mijn idee was het te veel werk om hem echt netjes te krijgen. Gaat mij dan alsnog te veel geld kosten.

Ik ga rustig verder zoeken naar een ander exemplaar.

Jarl
Groeten van Frans.
Jarl
3rd Gear member
Berichten: 451
Lid geworden op: 09.06.2006 - 23:12
Locatie: Rijswijk

Hee..die tekst ken ik ;) :p
djjefw
2nd Gear member
Berichten: 64
Lid geworden op: 08.05.2007 - 22:54

v700r schreef:
djjefw schreef:En hoe is het afgelopen? Ben benieuwd :)

Nou...ben vandaag dus bij die meneer geweest. Vriendelijke man. Allemaal prima.
Toen de auto. Voorkant zag er nog redelijk netjes uit. De zijkanten hadden gebruikerssporen, maar dat kan ook niet anders sinds 1987. De achterkant was niet om aan te zien. Er moet een nieuwe achterklep op nieuwe achterlichten in...enz enz enz. Best veel werk naar mijn idee.

De motor was een B230K en bij koude start ging netjes de auto shoke erop, maar de auto begon me daar een toeren te draaien. Ik werd bijna t luchtfilter ingezogen.

Interieur was matig. Stoelen waren goed, hemeltje was uiteraard aan vervanging toe, deurkaarten waren onder t raam ook aan t loslaten. Allemaal standaard 740 kwalen.

Toen de proefrit: Optrekken vond ik erg matig. Had het idee dat de auto inhield. Schakelen ging prima en de kickdown werkte ook goed. Remmen was ook helemaal niks mis mee.

Hoewel de vraagprijs niet hoog was, heb ik er vanaf gezien. Naar mijn idee was het te veel werk om hem echt netjes te krijgen. Gaat mij dan alsnog te veel geld kosten.

Ik ga rustig verder zoeken naar een ander exemplaar.

Jarl
Oke, toch jammer :)
Volvo 850 2.5 10V ;D
ronderendorp
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 23.07.2007 - 15:06

ik vind hem wel interessant voor de onderdelen! heeft iemand een telefoonnummer voor mij want de mail gaat niet zo snel geloof ik.!

tnx
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”