Aankoopadvies XC70

Plaats reactie
Black Turbo
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 17.05.2007 - 22:36

Ik ben op zoek naar een XC70 om zakelijk en prive in te gaan rijden.

Qua uitstraling vind ik een XC70 ondanks (of dankzij) het plastic een sportief/chique auto; een V70 is dan wat "gewoontjes".

Heb nog geen keuze gemaakt voor een diesel of benzine uitvoering. Ik verwacht jaarlijks zo'n 30-40K km te rijden (is dus net op het kantelpunt waarop diesel aantrekkelijker begint te worden).

Op het forum heb ik al diverse zaken gevonden waarop ik zou moeten letten, zoals in elk geval een model 2003 ivm de haldex/visco overgang (vanaf wanneer werden die geleverd? september 2002?)
Zijn er nog meer punten waar ik op moet letten, kan ik beter bij een dealer shoppen of bij een betrouwbare handelaar ivm garantie-aanspraken en modificaties (welke hebben plaatsgevonden vanuit de importeur?)?

Het eerste wat ik bij ev aanschaf af laat halen trouwens is die dakspoiler (letterlijk een "spoiler") die je bij sommige modellen tegenkomt. En o ja, zonder die zilverkleurige skid-plates is een XC70 natuurlijk niet af...

Enfin: verwijzing naar een eerder topic of anderszins advies wordt zeer op prijs gesteld. Als ik jullie kan/mag helpen op het Saab forum dan hoor ik het wel.

Alvast bedankt!
Saab 900 S cabrio LPT Aero (1993, LeMans blue)
Gebruikersavatar
NOS
7th Gear member
Berichten: 6567
Lid geworden op: 12.02.2006 - 21:52
Locatie: Pijnacker

Met die kilometerstand zou ik lekker een D5 nemen! Heerlijke motor die een stuk zuiniger is dan de benzine en met dat kilometertrage haal je er het voordeel wel uit.

MY 2003 werd vanaf midden 2002 geleverd, ik weet niet exact welke maand.
Swedish_90
2nd Gear member
Berichten: 140
Lid geworden op: 24.01.2006 - 15:08
Contacteer:

NOS heeft gelijk; al bij zo'n 25.000-30.000km/jaar is het aantrekkelijk om diesel te rijden, zeker met de D5 die behoorlijk zuinig is. Wat betreft de spoiler: als je werkelijk een XC70 zonder spoiler wilt, zul je er ook een zonder moeten aanschaffen omdat de spoiler niet echt goed demontabel is. Hij zit er nl. ingeschroefd.
mvg, Jaap
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33125
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Zou er ook nooit eentje meenemen met spoiler! ... ;-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Ben
Executive Member
Berichten: 41082
Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
Locatie: Even ten noorden van de Paltz
Contacteer:

Let maar op binnenkort als de nieuwe XC70 uitgeleverd gaat worden. Dan stromen de 'oude' modellen binnen bij de dealers.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
bijrijdstertje
2nd Gear member
Berichten: 212
Lid geworden op: 04.10.2006 - 20:52

Ben schreef:Let maar op binnenkort als de nieuwe XC70 uitgeleverd gaat worden. Dan stromen de 'oude' modellen binnen bij de dealers.
Triest eigenlijk :roll:

De keuze tussen benzine en diesel lijkt me moeilijk, maar denk er wel aan dat de overheid plannen heeft dat diesels vaker op APK moeten dan auto's die op benzine rijden. Die APK kan ook een grote kostenpost zijn....
Gebruikersavatar
samplersam
2nd Gear member
Berichten: 83
Lid geworden op: 19.03.2006 - 19:37
Locatie: Harlingen

Het eerste wat ik bij ev aanschaf af laat halen trouwens is die dakspoiler (letterlijk een "spoiler") die je bij sommige modellen tegenkomt.


Mmmmm, iemand een spoiler over, ik vind de XC70 wel mooi met de spoiler, lekker groot!
Drives Porsche 911SC 210 pk (1983) Indian Red
V40 td Europa 90 pk (1997)
S60 2.4 140 pk (2001) Maya-Yellow

XC70 D5 163 pk Geartronic (2003) Ash-Gold
Gebruikersavatar
sbv
6th Gear member
Berichten: 4321
Lid geworden op: 30.11.2004 - 20:47
Locatie: Nieuwerbrug a.d Rijn

Mijn vader heeft bewust voor diesel gekozen met ca 23-25000 km/jaar. Verwacht op langere termijn toch wel een stuk voordeliger te zijn dan de benzine.

Zij ''19 V60 D4 Cross Country en '98 S70R AT Saffron Pearl
Hij '23 Peugeot 508 SW GT 225 en '00 V70R AWD Laserblue
Gebruikersavatar
xc 70 ocean race
1st Gear member
Berichten: 40
Lid geworden op: 27.06.2007 - 22:32
Locatie: zwolle

samplersam schreef:Het eerste wat ik bij ev aanschaf af laat halen trouwens is die dakspoiler (letterlijk een "spoiler") die je bij sommige modellen tegenkomt.


Mmmmm, iemand een spoiler over, ik vind de XC70 wel mooi met de spoiler, lekker groot!
ga de spoiler er eind van de week opzetten ligt nu nog bij de spuiter
kan me niet bedenken dat iemand z,on spoiler niet mooi vind, en al helemaal niet als die er al opzit.
v70 xc awd 2.4t 200 pk ocean race bj 2002
jeep cherokee limited v8 4.0 litre high output
v70 T5 250 pk bj 2002 all options
v40 1.8i europa 1998
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33125
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Vindt hem ook schitterend hoor!

Kijk maar hoe mooi dat is:
Afbeelding
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33125
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Onze V70 2.4T had er een, T5 had hem.
Onze V50 heeft hem en onze vorige V40 had hem.
Staat gewoon stukke beter!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
xc90t6
4th Gear member
Berichten: 685
Lid geworden op: 20.07.2007 - 13:40
Locatie: Onbekend
Contacteer:

Ik zou zkr voor een diesel gaan. Want ik heb een XC90 en die zuipt gewoon (1 op 6) maar met diesel is dat veel minder (garage beweerd 1 op 12)ik denk dat dit verhaal ook op gaat voor de XC70.
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Gebruikersavatar
pasc@l
2nd Gear member
Berichten: 160
Lid geworden op: 14.02.2007 - 20:31
Locatie: Angeren

XC is inderdaad wat apparter.
Op een V70 hoort een spoiler thuis op een XC70 niet, maakt de achterkant wat "lomper".
[img]
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Current: Volvo XC90 3.2 & C70 T5
Past: V70 (2x), XC70 & XC90
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

xc90t6 schreef:Ik zou zkr voor een diesel gaan. Want ik heb een XC90 en die zuipt gewoon (1 op 6) maar met diesel is dat veel minder (garage beweerd 1 op 12)ik denk dat dit verhaal ook op gaat voor de XC70.
welke benzineauto van > 2 ton met een vermogen van tegen de 300pk's doet dat nu niet?
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”