Een 480 Turbo

De Nederlandse coupé, een toekomstig klassieker
Gebruikersavatar
FLA
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12

mhjvs schreef:Ach...en een 480 heeft ook zo zijn eigenwijsheden.
De 480 is alleen maar op maandagochtend geproduceerd...
mhjvs
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 14.03.2007 - 19:57

Welk dorp was dat en welke kleur had deze V90?
FLA schreef:. Een man bij mij uit het dorp heeft hier ook veel problemen mee gehad. Maargoed het kan natuurlijk altijd een maandagochtend product zijn geweest...
Gebruikersavatar
FLA
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12

Zie PM...
mhjvs
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 14.03.2007 - 19:57

Vandaag de V90 opgehaald..wat een genot. Staat heel mooi op ons pleintje.
Daar staat:
buurman: 265 coupe&145
ikzelf: V90 en 480
overbuurman: 940
overbuurman 2: 440
Gebruikersavatar
FLA
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 16.07.2006 - 20:12

Van harte met de V90!

Zeker een goede Volvospecialist in't durp? Zulke situaties heb ik ook als we familie-ruïne hebben...
mhjvs
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 14.03.2007 - 19:57

Er zitten wel wat specialisten hier in het dorp, maar het meeste onderhoud doen we zelf.. :wink:
quote="FLA"]Van harte met de V90!

Zeker een goede Volvospecialist in't durp? Zulke situaties heb ik ook als we familie-ruïne hebben...[/quote]
Gebruikersavatar
Graph-x
4th Gear member
Berichten: 501
Lid geworden op: 23.09.2006 - 08:40

mhjvs schreef:Haloo medeforumers,
Ik gisteren een 480 gekocht. Het is een Turbo van het bouwjaar 1991 met 170.000 km op de teller. Gekocht van de 2de eigenaar.
Geen roest op de achterschermen, dus dat scheelt weer wat werk.
Wat me opviel bij de terugreis dat ie een beetje zweverig rijdt (met name de achterkant vindt ik wat "soepel") Ik vermoed dat de schokbrekers zijn beste tijd hebben gehad. Dat is dus een van de thing to do dingen op mijn lijstje.
De rest om te doen:

Infocenter: Lampje vervangen / baantje op printplaat hertsellen
Interieur: beschadigde delen vervangen
Wielophanging: verlagingsset eronder?
Oliedruk, voltage en turbometerje, weer aangesloten dus werkt weer.
Banden: vervangen na lange tijd stilstand, Linksvoor lijkt of er een enorme platte kant op zit, bijna niet mee te rijden.
Voorruit vervangen.
Motor: loopt 1200 tpm bij stationair ( iemand een idee?)
Linkerspiegel stuk, dus vervangen ( wie heeft / weet er een?)
Hoi mede 480 rijder,

Ik ken het probleem, probeer eerst maar eens met een lopende motor,
water over het in laat spruitstuk te gieten gaat hij dan stoten? dan is het inlaat spruitstukpacking lek.
is dit het niet dan heb je mischien een slang lek. Is dit het ook niet, dan hebben wij het zelfde probleem, en wordt het zoeken!

groet graph-x
Plaats reactie

Terug naar “De 480”