ik word volgend jaar 18 en ben nu vast op zoek naar een mooie 850, met een budget van +/- 1800 euro. ik vroeg me nu af wat er eigenlijk behalve de duidelijk andere achterlichten de verschillen zijn tussen voor en na de facelift van 1995.
wat denken jullie dat het verstandigste is om te kopen, een meer complete van voor de facelift, of een (iets) minder complete van na de facelift?
kan iemand me hierbij helpen?
alvast bedankt!!
verschil 850 van voor en na de facelift van 1995
- plim
- 4th Gear member
Beste Volvo850man. Kijk ook eens naar de voorkant. De verschillen tussen de modellen van voor de facelift en na de facelift zijn ook daar te zien. De oer 850 heeft grotere koplampen en heeft een iets andere lijn.
Airco's zijn zwakke onderdelen bij de 850. Als je een kunt vinden die al gereviseerd is, is dat aan te raden (Delta Mill). Als hij er niet in zit, kan die ook niet stuk...
Als de auto geen schuifdak heeft, kan die ook niet gaan lekken. Rubbers die al meer dan 10 jaar oud zijn en niet netjes zijn onderhouden gaan lekken. En wanneer dat schuifdak lekt, lekt het precies in de elektrische bediening van het dak (zeg ik uit ervaring).
Airco's zijn zwakke onderdelen bij de 850. Als je een kunt vinden die al gereviseerd is, is dat aan te raden (Delta Mill). Als hij er niet in zit, kan die ook niet stuk...
Als de auto geen schuifdak heeft, kan die ook niet gaan lekken. Rubbers die al meer dan 10 jaar oud zijn en niet netjes zijn onderhouden gaan lekken. En wanneer dat schuifdak lekt, lekt het precies in de elektrische bediening van het dak (zeg ik uit ervaring).
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- volvo850man
- Starter
iig vast bedankt voor jullie reacties, maar zijn er verder technische updates geweest bij de facelift, met name de airco of iets, want airco (en automaat) is voor mij toch wel een pré
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen
- plim
- 4th Gear member
De meeste updates zijn geweest met de overgang van 850 naar S/V70. Airco is altijd een zwak punt geweest. De automaat is naar mijn weten nooit veranderd.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
- renaud
- Starter
Ik heb er één van voor de facelift. Ik vind het een wereldauto. Toen ik hem net had reedt hij perfect, maar ging alleen roken als een debiel wanneer ik een beetje veel gas gaf. Heb echt hele kruispunten in de witte rook verstopt. Ik huiverde voor een lekke koppakking, maar de vorige eigenaar had blijkbaar olie bijgevuld bekant tot aan de dop. Overschot afgetapt en opgelost.volvo850man schreef:ik word volgend jaar 18 en ben nu vast op zoek naar een mooie 850, met een budget van +/- 1800 euro. ik vroeg me nu af wat er eigenlijk behalve de duidelijk andere achterlichten de verschillen zijn tussen voor en na de facelift van 1995.
wat denken jullie dat het verstandigste is om te kopen, een meer complete van voor de facelift, of een (iets) minder complete van na de facelift?
kan iemand me hierbij helpen?
alvast bedankt!!
De automaat doet het goed, maar als beginnend bestuurder is het misschien leuker (en leerzamer) om een handbak te nemen. Airco heb ik niet. Kan het ook niet kapot gaan. Een rijbewijs is ook handig trouwens.
Succes in ieder geval
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 170PK automaat
Volvo 940 Estate GL 2.3i 131PK
Citroën XM 3.0i V6 170PK
Citroën XM 2.0i 122PK
Volkswagen Golf II 1.8i 90PK
Volvo 940 Estate GL 2.3i 131PK
Citroën XM 3.0i V6 170PK
Citroën XM 2.0i 122PK
Volkswagen Golf II 1.8i 90PK