Ipod adapter toch ook voor MY04?
- Paul
- Geartronic member
Ja ik heb ook nog niks gehoord maar dit komt wel overeen met wat een dame van Volvo me zei in Parijs. Dat ze er echt mee bezig waren het mogelijk te maken. Dus misschien toch...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- Raymond2007
- 1st Gear member
Hoi,
Ik ben nieuw hier op het forum en heb de afgelopen maand met belangstelling de diverse discussies gevolgd. Met name de discussie omtrent het mogelijk maken van afspelen van Mp3 in de "oudere" V50's heeft mijn interesse.
Na wat correspondentie met mijn dealer en vervolgens met Volvo denk ik niet dat het er voor de oudere V50 bezitters in zal zitten Mp3 af te spelen. Dit met uitzondering van de installatie van een FM modulator. Temeer aangezien Volvo Nederland ook heeft aangegeven dat het inbouwen van een Cd wisselaar, die wel Mp3 kan lezen, eveneens niet mogelijk is. De CD wisselaar kan er wel in maar deze kan vervolgens niet communiceren met het systeem in de auto.
De correspondentie met Volvo Nederland volgt hieronder:
Wij hebben niets meer toe te voegen aan onze laatste email, waarop
ingegaan is op uw vraagstelling(en). Nogmaals, het spijt ons dat uw
Volvo u niet de door u gewenste mogelijkheid biedt voor het afspelen van
MP3, maar hiervoor zijn geen middelen aanwezig. Uw vraagstelling is
uitvoerig met onze technische helpdesk en via onze productmanager met de
fabriek besproken. Het antwoord dat u heeft ontvangen is correct, en
hieraan is niets meer toe te voegen. Wij hebben begrip voor uw
teleurstelling en willen deze ook niet bagatelliseren, maar het lijkt
ons niet zinvol deze emailcorrespondentie voort te zetten.
met vriendelijke groet,
Mevr. M.D. van der Heijden-van Hees
Volvo Cars Nederland B.V.
Customer Relations Consultant
Stationsweg 2, NL-4153 RD Beesd
P.O. Box 16, NL-4153 ZG Beesd
internet: www.volvocars.nl
Dit was het antwoord op deze email:
Geachte mevrouw Van der Heijden-Van Hees,
Indien communicatie van de nieuwe CD wisselaar met Mp3 bestand
afspeelmogelijkheid niet mogelijk is vraag ik mij toch nog steeds af
welke toekomstige audio ontwikkelingen de Volvo fabriek toentertijd in
de folder dan wel op het oog heeft gehad, aangezien uiteraard niet met
"voorbereid op toekomstige ontwikkelingen" bedoeld kan worden dat er
meteen maar een nieuwe Volvo V50 moet worden aangeschaft die de nieuwe
mogelijkheden wel biedt. Het voorbereid zijn op toekomstige
ontwikkelingen gold tenslotte ook voor de V50's in 2004.
Kan zoiets dan niet met een softwareupdate opgelost worden? Ik heb
namelijk gelezen dat wel meer problemen met V50's opgelost zijn middels
een software update. Zo'n auto lijkt tegenwoordig overigens ook net een
windowscomputer die ook regematig een update moet ondergaan.
Ik blijf het namelijk gewoon wat vreemd vinden dat er over "voorbereid
op toekomstige ontwikkelingen" wordt gesproken terwijl nu blijkt dat
uitbreiding naar toekomstige ontwikkelingen, zoals MP3 (zelfs niet op
een gebrande CD), helemaal niet mogelijk blijkt te zijn.
Wellicht dat u deze vraag/opmerkingen al vaker heeft gekregen aangezien
ik inmiddels op diverse Volvo forums vele soortgelijke opmerkingen heb
teruggevonden.
In ieder geval bij voorbaat dank voor uw reactie.
Met vriendelijke groet
R.M. Poublon
Ik blijf niettemin hopen op een oplossing aangezien ik het onbegrijpelijk blijf vinden dat er geen mogelijkheden zijn een aansluiting te realiseren voor MP3. Zeker de uitleg ten aanzien van de CD wisselaar met Mp3 afspeelmogelijkheid vind ik onbegrijpelijk aangezien in de accessoire brochure 2007 geen voorbehoud staat ten aanzien van de bouwjaren en de wisselaar kennelijk wel ingebouwd kan worden maar vervolgens niet kan communiceren met het systeem. Waarom dan geen softwareupdate denk ik dan als leek???
Ik zal mij nog even voorstellen in de daartoe bestemde thread.
Raymond
Ik ben nieuw hier op het forum en heb de afgelopen maand met belangstelling de diverse discussies gevolgd. Met name de discussie omtrent het mogelijk maken van afspelen van Mp3 in de "oudere" V50's heeft mijn interesse.
Na wat correspondentie met mijn dealer en vervolgens met Volvo denk ik niet dat het er voor de oudere V50 bezitters in zal zitten Mp3 af te spelen. Dit met uitzondering van de installatie van een FM modulator. Temeer aangezien Volvo Nederland ook heeft aangegeven dat het inbouwen van een Cd wisselaar, die wel Mp3 kan lezen, eveneens niet mogelijk is. De CD wisselaar kan er wel in maar deze kan vervolgens niet communiceren met het systeem in de auto.
De correspondentie met Volvo Nederland volgt hieronder:
Wij hebben niets meer toe te voegen aan onze laatste email, waarop
ingegaan is op uw vraagstelling(en). Nogmaals, het spijt ons dat uw
Volvo u niet de door u gewenste mogelijkheid biedt voor het afspelen van
MP3, maar hiervoor zijn geen middelen aanwezig. Uw vraagstelling is
uitvoerig met onze technische helpdesk en via onze productmanager met de
fabriek besproken. Het antwoord dat u heeft ontvangen is correct, en
hieraan is niets meer toe te voegen. Wij hebben begrip voor uw
teleurstelling en willen deze ook niet bagatelliseren, maar het lijkt
ons niet zinvol deze emailcorrespondentie voort te zetten.
met vriendelijke groet,
Mevr. M.D. van der Heijden-van Hees
Volvo Cars Nederland B.V.
Customer Relations Consultant
Stationsweg 2, NL-4153 RD Beesd
P.O. Box 16, NL-4153 ZG Beesd
internet: www.volvocars.nl
Dit was het antwoord op deze email:
Geachte mevrouw Van der Heijden-Van Hees,
Indien communicatie van de nieuwe CD wisselaar met Mp3 bestand
afspeelmogelijkheid niet mogelijk is vraag ik mij toch nog steeds af
welke toekomstige audio ontwikkelingen de Volvo fabriek toentertijd in
de folder dan wel op het oog heeft gehad, aangezien uiteraard niet met
"voorbereid op toekomstige ontwikkelingen" bedoeld kan worden dat er
meteen maar een nieuwe Volvo V50 moet worden aangeschaft die de nieuwe
mogelijkheden wel biedt. Het voorbereid zijn op toekomstige
ontwikkelingen gold tenslotte ook voor de V50's in 2004.
Kan zoiets dan niet met een softwareupdate opgelost worden? Ik heb
namelijk gelezen dat wel meer problemen met V50's opgelost zijn middels
een software update. Zo'n auto lijkt tegenwoordig overigens ook net een
windowscomputer die ook regematig een update moet ondergaan.
Ik blijf het namelijk gewoon wat vreemd vinden dat er over "voorbereid
op toekomstige ontwikkelingen" wordt gesproken terwijl nu blijkt dat
uitbreiding naar toekomstige ontwikkelingen, zoals MP3 (zelfs niet op
een gebrande CD), helemaal niet mogelijk blijkt te zijn.
Wellicht dat u deze vraag/opmerkingen al vaker heeft gekregen aangezien
ik inmiddels op diverse Volvo forums vele soortgelijke opmerkingen heb
teruggevonden.
In ieder geval bij voorbaat dank voor uw reactie.
Met vriendelijke groet
R.M. Poublon
Ik blijf niettemin hopen op een oplossing aangezien ik het onbegrijpelijk blijf vinden dat er geen mogelijkheden zijn een aansluiting te realiseren voor MP3. Zeker de uitleg ten aanzien van de CD wisselaar met Mp3 afspeelmogelijkheid vind ik onbegrijpelijk aangezien in de accessoire brochure 2007 geen voorbehoud staat ten aanzien van de bouwjaren en de wisselaar kennelijk wel ingebouwd kan worden maar vervolgens niet kan communiceren met het systeem. Waarom dan geen softwareupdate denk ik dan als leek???
Ik zal mij nog even voorstellen in de daartoe bestemde thread.
Raymond
- Paul
- Geartronic member
Ik heb het haar al eerder horen zeggen, maar hou toch altijd hoop... 

MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
- Raymond2007
- 1st Gear member
Hoop doet leven......volgens mij is het voor het bedrijf die een oplossing biedt ook erg lucratief aangezien ik wel heeeel erg veel reacties heb gezien op (internationale) sites met betrekking tot MP3 en de V50. Blijf de ontwikkelingen in ieder geval op de voet volgen. Wel wordt er over een paar weken een 6 CD wisselaar ingebouwd dan kan ik in ieder geval wat wisselen van muziek onder het rijden zonder mijn aandacht van de weg te halen.
Volvo V50 2.0D, achterspoiler, roofrails, trekhaak, audio high performance, electrische bestuurderstoel en nu IPOD aansluiting !!
Picture me rollin'
Picture me rollin'
- Raymond2007
- 1st Gear member
In de folder stond dus ook dat de 6-CD wisselaar met MP3 afspeelmogelijkheid half 2007 zou uitkomen en daarbij was geen voorbehoud gemaakt ten aanzien van de bouwjaren, hetgeen -tezamen met hun folder in 2004 bij de introductie van de V50 in 2004 waarbij melding werd gemaakt dat de audio was voorbereid op toekomstige ontwikkelingen- voor mij aanleiding was tegen hen aan te " zeuren". De tekst van het laatste mailtje van Volvo Nederland (en daar waren maar drie mailtjes van mijn kant aan vooraf gegaan) zegt wat dat betreft genoeg, dwz Volvo houdt niet van zeuren en kapt het direct af. Hoeft ons uiteraard niet er van te weerhouden te blijven zeuren 

- Peter
- 7th Gear member
- Contacteer:
Dan ga ik toch maar een nieuwe bestellen. 
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
 Mijn Flickr foto's
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
kom juist van de dealer vandaan voor een eerste 10000 beurt, heb geinformeerd naar die ipod connector. Komt er aan en kost maar € 400,-......
Sinds 6 april 2006 v50 2.0d, edition 2 Deep Blue solid
- Paul
- Geartronic member
Ja maar jij hebt een MY07
- BeePke
- 3rd Gear member
Officiële prijs van iPod/USB-aansluiting bij aankoop nieuwe wagen MY08 in België = 345€ incl 21% BTW
2x Made in Belgium
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
Huidig 1: Golf V 1.9 TDI MY07 | Spring Edition | Graphietblauw
Huidig 2: V50 2.0D MY08 | Titanium Grey | Topline | R-Design Pack | Family Pack | Leder Offblack | 17"; Serapis | Bi-Xenon + foto's
Vorige: V50 2.0D MY06 | Electric Silver | Business Line (Leasing)
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
klopt, maar het ging er toch om of ie ook geschikt was voor oudere modellen....Ja maar jij hebt een MY07
- Paul
- Geartronic member
Ja maar een MY07 is al anders als een MY04 - MY06 want jij hebt bijvoorbeeld al een AUX ingang.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
tja wat moet ik nu nog zeggen... 

- Paul
- Geartronic member
Mijn dealer vertelde mij:
Goedemorgen Paul,
Volgens onze informatie is deze (USB) toepassing alleen voor modellen 2008.
Sorry!
Groeten,
Goedemorgen Paul,
Volgens onze informatie is deze (USB) toepassing alleen voor modellen 2008.
Sorry!
Groeten,
- Raymond2007
- 1st Gear member
Wat ik met name onbegrijpelijk blijf vinden is het feit dat de nieuwe 6CD wisselaar die wel MP3 leest weliswaar kan worden ingebouwd en aangesloten op de oudere modellen van de V50 maar vervolgens niet kan " communiceren" met het netwerk van deze V50's ???
Ik ben zeker geen deskundige maar thuis is mijn CDspeler het apparaat dat de schijfjes moet kunnen lezen en vervolgens gaat de in de CDspeler gelezen informatie via de versterker naar de boxen. Terug naar de V50 zou dat volgens mij moeten betekenen dat, indien de CDwisselaar kan worden ingebouwd en aangesloten, deze de schijfjes leest en vervolgens nog alleen maar de reeds gelezen informatie (en deze is dan volgens mij gelijk of dat nu van een CD file of een MP3 file afkomstig is) via de versterker naar de boxen stuurt.
Niemand heeft mij nog kunnen uitleggen waarom deze optie om MP3 af te spelen eveneens niet mogelijk is. Weet iemand van jullie het antwoord ??
Ook ik mis wat dat betreft wel mijn pioneer uit mijn Rav4. die alles afspeelde wat je er in duwde. Maar dat wil overigens niet zeggen dat ik niet uitermate tevreden ben over de rijkwaliteiten van de V50. Het is gewoon erg jammer en onbegrijpelijk voor een auto in deze prijsklasse (ook tweedehands nog) dat je niet de audio kan uitbreiden.
Ik ben zeker geen deskundige maar thuis is mijn CDspeler het apparaat dat de schijfjes moet kunnen lezen en vervolgens gaat de in de CDspeler gelezen informatie via de versterker naar de boxen. Terug naar de V50 zou dat volgens mij moeten betekenen dat, indien de CDwisselaar kan worden ingebouwd en aangesloten, deze de schijfjes leest en vervolgens nog alleen maar de reeds gelezen informatie (en deze is dan volgens mij gelijk of dat nu van een CD file of een MP3 file afkomstig is) via de versterker naar de boxen stuurt.
Niemand heeft mij nog kunnen uitleggen waarom deze optie om MP3 af te spelen eveneens niet mogelijk is. Weet iemand van jullie het antwoord ??
Ook ik mis wat dat betreft wel mijn pioneer uit mijn Rav4. die alles afspeelde wat je er in duwde. Maar dat wil overigens niet zeggen dat ik niet uitermate tevreden ben over de rijkwaliteiten van de V50. Het is gewoon erg jammer en onbegrijpelijk voor een auto in deze prijsklasse (ook tweedehands nog) dat je niet de audio kan uitbreiden.
- Paul
- Geartronic member
Nou dat is hetzelfde als je in je computer een dvd station plaatst, zonder dvd afspeelsoftware.
Je kan wel cds spelen en zien, maar een film kan je niet afspelen omdat je die software niet hebt.
Die software in de V50 kan er niet in gezet worden omdat daar weer andere hardware van ontbreekt.
Je kan wel cds spelen en zien, maar een film kan je niet afspelen omdat je die software niet hebt.
Die software in de V50 kan er niet in gezet worden omdat daar weer andere hardware van ontbreekt.
- lancer
- 6th Gear member
Ik denk dat het nog anders zit. De auto is in feite een best wel groot netwerk met diverse computers. Voor ieder van deze computers zijn er weer diverse software versies per modeljaar. De MP3 software laden in een modeljaar waar het oorspronkelijk niet in zat kost enorm veel werk, daar het getest moet worden voor alle verschillende combinaties van de software voor alle systemen (volgens mij zijn dat 100'en test scenarios). Je wilt b.v. niet dat je airbag af gaat bij een MP3'tje van Fransje Bouwer (of wel....
)
Vanuit deze hoek kan ik het begrijpen dat ze het niet doen. Aan de andere kant is het belachelijk, want het houdt namelijk ook in dat ze de update policy niet goed onder controle hebben en/of niet genoeg vertrouwen hebben dat een software update altijd voor 100% goed gaat.
Alle software updates zijn trouwens voorzien van het chassisnummer van de auto.

Vanuit deze hoek kan ik het begrijpen dat ze het niet doen. Aan de andere kant is het belachelijk, want het houdt namelijk ook in dat ze de update policy niet goed onder controle hebben en/of niet genoeg vertrouwen hebben dat een software update altijd voor 100% goed gaat.
Alle software updates zijn trouwens voorzien van het chassisnummer van de auto.
- Raymond2007
- 1st Gear member
Nee als die airbag dan afgaat moet het wel zijn onder " fly me to the moon"
Maar door jullie uitleg wordt het mij wel duidelijker hoe het zit. Indien er een vacature is bij de Volvo Helpdesk kunnen jullie wat mij betreft zo beginnen
Dan vind ik het wel nog steeds vreemd dat men het bij de introductie van de V50 heeft over voorbereid zijn op toekomstige audio ontwikkelingen. Dan had de V50 toch al voorbereid moeten zijn op Mp3 aangezien dat eind 2004 niet eens een toekomstige ontwikkeling meer was maar realiteit. Ook toen waren er tenslotte al MP3 spelers verkrijgbaar en bestond het formaat al. En waarom kon ik dan wel in mijn Rav4 de radio cdspeler vervangen en kon deze vervolgens Mp3 afspelen? Het kunnen lezen en afspelen van Mp3 zit dus vaak in de audiounit zelf en communicatie met de rest van de auto -behoudens het sturen van het signaal naar de boxen- is dan niet meer nodig.
Wellicht dat IMIV ook nog een mogelijkheid vindt dit systeem mogelijk te maken voor de oudere V50's.

Maar door jullie uitleg wordt het mij wel duidelijker hoe het zit. Indien er een vacature is bij de Volvo Helpdesk kunnen jullie wat mij betreft zo beginnen

Dan vind ik het wel nog steeds vreemd dat men het bij de introductie van de V50 heeft over voorbereid zijn op toekomstige audio ontwikkelingen. Dan had de V50 toch al voorbereid moeten zijn op Mp3 aangezien dat eind 2004 niet eens een toekomstige ontwikkeling meer was maar realiteit. Ook toen waren er tenslotte al MP3 spelers verkrijgbaar en bestond het formaat al. En waarom kon ik dan wel in mijn Rav4 de radio cdspeler vervangen en kon deze vervolgens Mp3 afspelen? Het kunnen lezen en afspelen van Mp3 zit dus vaak in de audiounit zelf en communicatie met de rest van de auto -behoudens het sturen van het signaal naar de boxen- is dan niet meer nodig.
Wellicht dat IMIV ook nog een mogelijkheid vindt dit systeem mogelijk te maken voor de oudere V50's.