Allereerst hoop ik dat ik in het goeie forum-thread heb gepost.
En zal jullie eerst vertellen wat de bedoeling is.
En wat mijn mogelijken zijn omtrent de aankoop van een V40.
Na veel lezen op dit forum ben ik er wel achter wat de verschillen zijn tussen Phase I & Phase II
En dat dus ook mijn voorkeur heb uit gesproken voor phase II.
Maar enkele tips voor aankoop heb ik gevonden.
Inleiding
Goed voor wie mijn voorsteltopic gelezen heeft weet dat ik me voor het eerst in Volvo land begeef.
En dat ik momenteel een Mazda 323F 2.0i V6 - 24v uit 97 rijd.
We willen dus en V40 en om tot een daadwerkelijke aankoop conclusie te komen.
Vraag ik jullie hulp dmv een aantal vragen om deze n00b op weg te helpen.
En dan moet je vooral denken aan technische maar ook ervaringen van jullie kant.
Hopende een mooi lijstje te kunnen maken die miss ook andere mensen zou kunnen helpen bij een keuze maken in Volvo-land.
Ik zoek:
- Volvo V40 102/115pk TD Phase II
- Kleur n.v.t
- Opties zijn niet zo van belang alleen Electronic climate control is lijkt me wel wat.
- Km-meters geen idee wat is acceptabel, daar gaan we achterkomen.
Mijn Budget: E8000 (met inruil)
Laten we wel reeel zijn mijn budget is opzich niet hoog.
En zal mijn huidige auto moeten inruilen om mijn budget aan te kunnen vullen.
Ben reeds bij verschillende bedrijven geweest en weet wat ik ongeveer kan krijgen.
Bij inruil kan ik tussen E2800 (Dagwaarde) 3200 beuren voor mijn Mazzie.
Plus een eigen capitaal van ongeveer E5000
Dan zou ik een budget hebben van zegge en schrijve E8000.
Of ik moet mijn bolide nog aan een particulier kunnen verkopen, kun soms wat meer terug krijgen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V40 102/115pk TD Phase II - Aankoop advies met een budget van E8000
Zoekopdracht is:
Prijs tot 8000 euro
B-jaar vanaf half 2000 ivm Phase II
B-stof Diesel
Handgeschakeld
Met mijn budget en zoekopdracht vind je op dit moment op het WWW V40's met de volgende eigenschappen.
- V40's met 102 of 115 pk
- Bouwjaar tussen 2000/2001 en soms 2002
- Km stand tussen 180k & 270k of meer
De volgende vragen worden met jullie antwoorden geupdate.
Technische vragen:
- Vr: Technische verschil tussen een 102pk of 115pk is bekend, welk invloed heeft dit mbt het trekken van een caravan c.q car?
Antw: ?
- Vr: Bij 120k en 240k moet de distributie riem vervangen zijn, maar zijn er nog meer vervangingen nodig bij bepaalde km-meters
Antw: ?
- Vr:
Antw: ?
- Vr:
Antw: ?
- Vr:
Antw: ?
Ervarings vragen:
-Vr: Tot welke Km-stand is het verstandig om een V40 te kopen ivm bepaalde storingen?
Antw: ?
- Vr: Wat zijn jullie ervaringen met de algehele onderhoud zeg maar freq van storingen?
Antw: ?
- Vr: Wat zijn jullie ervaringen omtrent het zelf repareren van storingen mbt het motorisch/technische gedeelte?
Antw: ?
- Vr:
Antw: ?
- Vr:
Antw: ?
Aandacht tips:
- Draagarmen spelling
- Uitgezakte achterveren
- Bestuurders ruitenwisser die niet lekker loopt
- Lekkage achterlicht/kofferbak-
- Distibutieriem vervangen
- Onderhouds historie
- NAP
- ISA systeem (bijna elk bovag garage kent deze) na pluizen op grote reparaties na eventueel ongeval of andere schades
- Noodstop en dan letten op wegtrekken v/d wagen
- Koelt de airco wel
- Roest plekken
- Banden slijtage (Egaal en niet scheef)
-
(Aanvullen mag zelf ook...)
- Vr: Hoe zou je bovengenoemde punten zelf kunnen controleren aangezien een ANWB keuring bijna onbetaal word (v/a E154) dichstbijzijnde is 220km
Antw: ?
Handige weetjes
-
-
-
-
-
-
-
(Aanvullen mag zelf ook...)
p.s
Alle antwoorden van jullie zal ik op deze pagina bijhouden voor een goed overzicht.
En ook aanvullen met met vragen welke voortvloeien uit jullie antwoorden.
REQ: Aankoop hulp V40 - 102/115pk + opsomlijstje
- Henk
- 3rd Gear member
- Berichten: 267
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 09:28
- Locatie: West-Brabant
V6-Maniac,
T'ja wat moeten wij hier nog aan toevoegen, wat een vragen?
Nou, tot km.standen van zo'n 175-200dkm over het algemeen weinig problemen,
daarna kunnen wat onderhoudskosten de kop op steken,
zoals Koppeling evt remschijven/blokken en alle door jou "gevraagde" optie's
"zelf"onderhoud is beperkt, speciaal gereedschap voor wzh is soms nodig !!
Maar er zijn "volvo-specialisten"hier of op een andere site welke je bijstaan bij eventueel groot onderhoud!!!
kijk ook maar eens op :
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=785
Ga eventueel naar de dealer voor een goed onderhouden V40 (T)D
of in jou prijsklasse misschien toch aangewezen op "part." ??
let goed op onderhoudshistorie, ga bij twijfel even langs een (de)dealer om het een en ander te checken !!!
Veel suc6, maar t'zal een moeilijk opgave zijn !!
Henk.
T'ja wat moeten wij hier nog aan toevoegen, wat een vragen?
Nou, tot km.standen van zo'n 175-200dkm over het algemeen weinig problemen,
daarna kunnen wat onderhoudskosten de kop op steken,
zoals Koppeling evt remschijven/blokken en alle door jou "gevraagde" optie's
"zelf"onderhoud is beperkt, speciaal gereedschap voor wzh is soms nodig !!
Maar er zijn "volvo-specialisten"hier of op een andere site welke je bijstaan bij eventueel groot onderhoud!!!
kijk ook maar eens op :
http://www.prikpagina.nl/list.php?f=785
Ga eventueel naar de dealer voor een goed onderhouden V40 (T)D
of in jou prijsklasse misschien toch aangewezen op "part." ??
let goed op onderhoudshistorie, ga bij twijfel even langs een (de)dealer om het een en ander te checken !!!
Veel suc6, maar t'zal een moeilijk opgave zijn !!
Henk.
460 1.7 GL bj. 1990
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
V40-2.0 ph.2 bj 6-2000, tot 4-jan-2008
Nissan QQ 2.0 dCi Teckna 2008( van 01-2008 / 07-2016
Nissan Qashqai 1.5 Dci Connect Edition-9-2015 ( van 07-2016 / 03-2021)
Nissan Juke N-design 08-2020 (van 03-2021 / 08-2023)
Volvo XC40 T2 Business Pro van 05-2021 ( v/a 08-2023)
- liquid_force
- 6th Gear member
- Berichten: 4695
- Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
- Locatie: Zürich
ik persoonlijk dat als je de zoek functie zou gebruiken dat je de meeste antwoorden prima kunt vinden op dit forum.
- DeNNiS_
- 4th Gear member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 25.08.2006 - 23:30
- Locatie: Zeeuws-vlaanderen
Technische vragen:
- Vr: Technische verschil tussen een 102pk of 115pk is bekend, welk invloed heeft dit mbt het trekken van een caravan c.q car?
Antw: een 115 pk pakt iets sneller op in lage toeren... en trekt een tikje harder dit komt omdat de 102 pk variable turbo heeft en langzaam opbouwt
- Vr: Bij 120k en 240k moet de distributie riem vervangen zijn, maar zijn er nog meer vervangingen nodig bij bepaalde km-meters
Antw: bij mij na 265.000 km de koppeling
- Vr:
Antw: ligt aan gebruik maar andere slijtages zoals remmen
Ervarings vragen:
-Vr: Tot welke Km-stand is het verstandig om een V40 te kopen ivm bepaalde storingen?
Antw: zoveel als jij wilt ik denk dat tot 250.000 wel tedoen is alleen de koppling kan kan komen
- Vr: Wat zijn jullie ervaringen met de algehele onderhoud zeg maar freq van storingen?
Antw: Geen storingen na 16.700 km... probleem loos ondanks 270.000 km
- Vr: Wat zijn jullie ervaringen omtrent het zelf repareren van storingen mbt het motorisch/technische gedeelte?
Antw: geen storingen en je kan overal vrij simpel aan
hoop dat ik hier duidelijk in ben geweest vragen kan via PM eventueel
MVG Dennis 1.9D phase 2 (102 pk) OBD tuning 130 pk
- Vr: Technische verschil tussen een 102pk of 115pk is bekend, welk invloed heeft dit mbt het trekken van een caravan c.q car?
Antw: een 115 pk pakt iets sneller op in lage toeren... en trekt een tikje harder dit komt omdat de 102 pk variable turbo heeft en langzaam opbouwt
- Vr: Bij 120k en 240k moet de distributie riem vervangen zijn, maar zijn er nog meer vervangingen nodig bij bepaalde km-meters
Antw: bij mij na 265.000 km de koppeling
- Vr:
Antw: ligt aan gebruik maar andere slijtages zoals remmen
Ervarings vragen:
-Vr: Tot welke Km-stand is het verstandig om een V40 te kopen ivm bepaalde storingen?
Antw: zoveel als jij wilt ik denk dat tot 250.000 wel tedoen is alleen de koppling kan kan komen
- Vr: Wat zijn jullie ervaringen met de algehele onderhoud zeg maar freq van storingen?
Antw: Geen storingen na 16.700 km... probleem loos ondanks 270.000 km
- Vr: Wat zijn jullie ervaringen omtrent het zelf repareren van storingen mbt het motorisch/technische gedeelte?
Antw: geen storingen en je kan overal vrij simpel aan
hoop dat ik hier duidelijk in ben geweest vragen kan via PM eventueel
MVG Dennis 1.9D phase 2 (102 pk) OBD tuning 130 pk
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
- HenriV40
- 1st Gear member
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 11.02.2007 - 20:30
- Locatie: Flevoland
Nou, ik ben een trotse eigenaar van een V40 met 115pk en daar heb ik tot nu toe echt geen spijt van. Hoop dat je een mooi exemplaar tegen het lijf loopt!
Volvo V40 1.9D 115pk Europa Sports Exclusive - Titanium Grey