Wie kan mij helpen, heb een v40 station 1.8 16v met jawel een mitsubischi motor en hij tikt als een idioot ook als hij warm is, alleen bij ongeveer 1700 toeren stopt het.
Heb ik vorige week 16 nieuwe hydraulische stoters gemonteerd maar heeft niks geholpen. heb de motor ook laten draaien zonder externe componenten zoals dynamo en stuuroliepomp maar niks helpt, weet iemand wat dit kan zijn?
Grt Michel
Tikkende GDI Motor
- DeNNiS_
- 4th Gear member
tikken hmmm maar wat voor tikken hoor je dan???
kort achter elkaar of om de zoveel sec??
als je de kap open doet... en je luisterd waar komt het vandaan...
en wil je het goed horen pak een schroevendraaier zet deze op je kleppendeksel en je oor op je schroevendraaier.. dan hoor je het geluid veel duidelijker..
kort achter elkaar of om de zoveel sec??
als je de kap open doet... en je luisterd waar komt het vandaan...
en wil je het goed horen pak een schroevendraaier zet deze op je kleppendeksel en je oor op je schroevendraaier.. dan hoor je het geluid veel duidelijker..
Volvo S40 1.9D Ph2
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
Volvo S60 T5 LPG-G3
Ford Focus ST- Milltek 3" 200cpi - Mountune airbox - Dreamscience tuning mod-X - RS look.
-
- Starter
Lijkt op tikkende kleppen en met een schroevendraaier hoorde ik het bij de eerste cillinder vandaan komen vandaar dat ik dacht ik vervang de hydraulische stoters, bij volvo zeiden ze lange tijd vol gas houden dan gaat het vanzelf weg ,maar wisten ook niet echt wat het was,het was een gdi motor en daar waren ze zelf ook niet zo blij mee. Ga het nu maar in de distributie zoeken denk ik, want de kop heb ik er ook alvanaf gehad en alle kleppen gecontroleerd ze opnieuw ingeslepen alles heb ik al gedaan behalve 1 ding zo blijkt het,maar de tik komt bij iedere omw van de krukas 1x en stopt boven de 1700 toeren en ik wil hem verkopen maar raak hem zo niet kwijt...
-
- Starter
Ja heb ik allemaal los gehad, en kon er niks aan zien ,word een moeilijk probleem denk ik.
-
- 7th Gear member
kantelende zuiger,dat komt nog al is voor bij die GDI...
-
- Starter
Kantelende zuiger ? Maar hij verbruikt geen olie althans heel erg weinig.
Maar bedankt in ieder geval.
Grt Michel.
Maar bedankt in ieder geval.
Grt Michel.
-
- 7th Gear member
olie verbruik heeft niets met een kantelende zuiger te maken!!!!!!!
-
- Starter
Een kantelende zuiger is een dusdanig versleten zuiger of cilinderbus dat er zoveel ruimte is ontstaan dat tijdens de heen en weergaande beweging van de zuiger deze ook nog eens heen en weer gaat draaien om de pistonpen. Dit is de pen die de zuiger verbind met de drijfstang. Deze draaiende beweging noemt men kantelen.......Het kan hoor, maar meestal brengt dit ook olie verbruik met zich mee!!!!!
-
- 7th Gear member
Wat een kantelende zuiger is weet ik zelf wel na bijna 30 jaar Volvo sleutelen
zoals jij het schets klopt niet helemaal,maar ok,het hoeft niets met olie verbruik te maken te hebben,als de zuigerveren goed afsluiten vrbruikt hij dus geen olie,de olie schraapveer zit het dichts bij de pistonpen,als deze goed zijn werk doet,gebruikt hij dus geen olie!
Het kantelen hoeft niet worden veroorzaakt door enorme slijtage,maar door de stootrand in de cilinderbus bovenin.
De 2.0liter 440 modellen hadden dit probleem al na 30000km.......
zoals jij het schets klopt niet helemaal,maar ok,het hoeft niets met olie verbruik te maken te hebben,als de zuigerveren goed afsluiten vrbruikt hij dus geen olie,de olie schraapveer zit het dichts bij de pistonpen,als deze goed zijn werk doet,gebruikt hij dus geen olie!
Het kantelen hoeft niet worden veroorzaakt door enorme slijtage,maar door de stootrand in de cilinderbus bovenin.
De 2.0liter 440 modellen hadden dit probleem al na 30000km.......