wie heeft een phase1 1.8 en lpg

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
marcelg
4th Gear member

omdat ik meer ben gaan rijden 22dkm per jaar is lpg intressant geworden.

wie heeft een phase1 1.8 en lpg later ingebouwd en kan zijn ervaringen delen?

welk merk is goed en welke moet je laten liggen?
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
marcelg
4th Gear member

niemand opeens lpg meer?
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
Ludo
6th Gear member

probeer anders eens op http://www.volvo40forum.nl/
maar er zijn verschillende merken te krijgen, echter ook veel kaf onder het koren.
mijn voorkeur gaat naar een systeem van eigen bodem, Vialle en/of Prins, als je achteraf van plan bent om een lpg systeem aan te schaffen.
samen met Necam (AG) zijn dit Nederlandse fabrikanten van lpg systemen.
alleen Necam richt zich niet zozeer op particulieren, maar op de markt met grote(re) invoerders.
je kan dan dus altijd terugvallen op een goeie, en snelle service in geval van problemen.
de Italiaanse systemen ben ik geen voorstander van, ze gebruiken veel te veel elektronica voor iets wat simpel kan.

just my 2cents...
Rob Bakker
5th Gear member

ik heb een Phase 1, en zo ver ik weet is bijna direct na aanschaf van de auto een Vialle installatie er in gezet. Het bevalt mij prima, het systeem, maar ik heb niet echt ervaringen met andere systemen. Vialle is geloof ik de enigste met een vloeibare injectie. Andere systemen werken meer met verdampers welke meer gevoelig zijn voor een backfire naar wat ik hoor.
Okke
4th Gear member

marcelg schreef:niemand opeens lpg meer?
Ik heb een fase2 (met Necam, een bi-fuel) maar dat was je vraag niet. Werkt prima.

Vriend van mij heeft een Phase 1 (zit niet op het forum) maar al met een 1.8 zonder de hydraulische kleppen. Direct bij aanschaf erin gezet. Hij heeft een Vialle installatie en dat gaat tot nu probleemloos (nog geen pomp vervangen, staat nu op 230k). Ik heb begrepen dat Vialle (op de pomp na...maar je kan dus mazzel hebben) erg goede installaties maakt.

Heb je hier waat aan qua info?
V40
Rob Bakker
5th Gear member

idd, er wordt aangeraden om na ongeveer 6 jaar te reviceren of te vervangen, omdat de ingebouwde olie voorraad welke voor de smering zorgt dan opraakt.

Een revisie koste bij mij ongeveer € 250,-
Een nieuwe pomp is ongeveer € 650,-
trompetje
5th Gear member
Contacteer:

Ik had een V40 fase I met LPi, echter een 2.0l (volgens mij grofweg dezelfde motor, met iets grotere slag......)
Heeft 338.000 km gedraaid voor ik 'm inruilde voor een V70.
LPi, dus Vialle: nooit problemen met de pomp gehad, wel eens met de injectors. die zijn bij Vialle gerepareerd (in opdracht van de volvo dealer) en dat was een dure grap.
De installatie is onder volvotoezicht geinstalleerd (géén bifuel!) vlak na aanschaf (in 1996, door de eerste eigenaar: km stand ~10.000) en had ook een volvo boekje.
Naar mijn ervaring een zeer betrouwbaar systeem. Verschil in rijden (vermogen) kon je niet merken als je omschakelde van gas naar benzine en vv.
Een "dubbele" gastank in het reservewielvak (laadvloer komt +/- 10 cm omhoog!) gaf een actieradius van ongeveer 500 km (en dus ook een reservetank van 60 liter 8) ) Ik heb wel altijd met een reservewiel achterin de auto rondgereden: ik heb 6 jaar lang een thuiskomertje willen aanschaffen...... :roll:
Groet, Rik.

Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........

mijn andere hobby: Trompetjes!
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”