Wat nu te doen,
Uit onvrede mijn auto via Volvo Nederland bij een andere dealer onder
gebracht en voor reparatie van twee garantiegevallen gisteren bij de
nieuwe dealer afgegeven, krijg ik de auto terug met een beschadigde
achterkant van de bijrijdersstoel. er zit gewoon een gat in het leer met
een paar diepe krassen.
Direct melding van gemaakt en vandaag heen geweest om het te laten
zien. Stond de betreffende monteur me dus op te wachten en je raad het
al, ontkennen bij hoog en bij laag.
Kan iemand mij een goede raad geven hoe ik hier nu weer mee om moet
gaan? Ik heb afstand genomen van mijn vorige dealer omdat die de
problemen die er waren met mijn auto na 4 maanden nog niet had op-
gelost en nu dus bij een andere dealer terecht gekomen via Volvo
Nederland maar dat begint direct al op een koude douche te lijken.
Ik denk er nu zelfs over om gewoon maar over te stappen naar een
ander merk dat wel instaat is de juiste aftersales te leveren, alhoewel
je dat vandaag de dag ook maar weer moet afwachten natuurlijk.
Groet,
Bert
Beschadiging aan stoel door dealer, wat nu ...?
-
- 2nd Gear member
Tja, mijn gevoel zegt me dat dit idd weer eens een heel vervelende situatie gaat worden.
Voor huisadvocaten ben ik niet bang, ik heb alleen geen zin in een situatie waarin ik mijn
advocaten weer opdracht ga geven dit spelletje mee te spelen. Ik kan naar mijn inzicht
beter mijn zure leergeld betalen en eens m’n licht bij ACS-Hilversum of Auto Century
opsteken. Een HSE Sport of Q7 is ook beslist geen verkeerde wagen.
Nee echt, als men bij Volvo denkt dat ze mij zo kunnen behandelen dan hebben ze het
goed mis. Dit is gewoon rond uit onfatsoenlijk en ik zal zeker hierover contact op nemen
met betreffende afdeling waarvan VolvoXC70 mij de gegevens heeft gegeven.
Uiteindelijk hoop ik natuurlijk wel dat de betreffende dealer gewoon fair is en zorgt dat
de schade netjes wordt hersteld. Vooralsnog stelt de XC90 ons beslist niet te leur, het is
de organisatie er achter die me zo’n teleurgesteld gevoel geeft.
Groet,
Bert
Voor huisadvocaten ben ik niet bang, ik heb alleen geen zin in een situatie waarin ik mijn
advocaten weer opdracht ga geven dit spelletje mee te spelen. Ik kan naar mijn inzicht
beter mijn zure leergeld betalen en eens m’n licht bij ACS-Hilversum of Auto Century
opsteken. Een HSE Sport of Q7 is ook beslist geen verkeerde wagen.
Nee echt, als men bij Volvo denkt dat ze mij zo kunnen behandelen dan hebben ze het
goed mis. Dit is gewoon rond uit onfatsoenlijk en ik zal zeker hierover contact op nemen
met betreffende afdeling waarvan VolvoXC70 mij de gegevens heeft gegeven.
Uiteindelijk hoop ik natuurlijk wel dat de betreffende dealer gewoon fair is en zorgt dat
de schade netjes wordt hersteld. Vooralsnog stelt de XC90 ons beslist niet te leur, het is
de organisatie er achter die me zo’n teleurgesteld gevoel geeft.
Groet,
Bert
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
En ook dit geval heeft weer niets met het 'merk' Volvo te maken.
Dit kan bij ieder merk en ieder bedrijf gebeuren en het is aan jou om met de verantwoordelijken binnen dat bedrijf tot een oplossing te komen.
Hou er rekening mee dat elk bedrijf zelfstandig is en dus hierover in principe geen verantwoording aan een importeur af te leggen heeft.
Als je dit geval aangrijpt om naar een ander merk over te stappen moet er meer aan de hand zijn.
Dit kan bij ieder merk en ieder bedrijf gebeuren en het is aan jou om met de verantwoordelijken binnen dat bedrijf tot een oplossing te komen.
Hou er rekening mee dat elk bedrijf zelfstandig is en dus hierover in principe geen verantwoording aan een importeur af te leggen heeft.
Als je dit geval aangrijpt om naar een ander merk over te stappen moet er meer aan de hand zijn.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
Je opening vat ik op als Volvo propaganda Ben, maar je hebt gelijk datBen schreef:En ook dit geval heeft weer niets met het 'merk' Volvo te maken.
dit ook bij een ander merk kan gebeuren. Je hebt ook gelijk wanneer
je zegt dat er meer aan de hand is maar zeggen dat dit in zijn geheel
voor verantwoording van betreffende dealer komt te staan, en dat daar
de oplossing moet worden gezocht is niet mijn mening. Het is Volvo die
eisen stelt aan haar dealers en het is Volvo die het produkt op de markt
brengt. Daarmee is zij dus ook verantwoordelijk voor dit produkt.
Maargoed, gaat een beetje oftopic worden. Hoe je het ook bekijkt, op
de grile van mijn auto prijkt een logo en dat logo heeft voor wat betreft
aftersales niet haar beste kant laten zien. Het zou met wat zijn zeg dat
een auto merk zich gaat verschuilen achter haar dealernetwerk, nee
dankje daar trap ik mooi niet in......
Groet,
Bert
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Ik sta niet bij Volvo op de loonlijst Zeke. Ik probeer alleen maar aan te geven dat jouw bericht op elk willekeurig merkenforum had kunnen staan.
Ik heb ook wel eens een akkefietje met een dealer gehad. Daar kom ik daarom niet meer. Je kunt mij 1x in de maling nemen. Daar waarschuw ik dan voor en als er niets aan gedaan wordt zoek ik mijn heil ergens anders. Ik heb gemerkt dat dat heel erg persoonsgericht is. Met de een kun je beter door de bocht dan met een ander. Binnen een dealerbedrijf kan dat zelfs per vestiging verschillen.
Mijn huidige dealer heeft ook meerdere vestigingen en daar ben ik nog steeds happy mee.
Ik heb ook wel eens een akkefietje met een dealer gehad. Daar kom ik daarom niet meer. Je kunt mij 1x in de maling nemen. Daar waarschuw ik dan voor en als er niets aan gedaan wordt zoek ik mijn heil ergens anders. Ik heb gemerkt dat dat heel erg persoonsgericht is. Met de een kun je beter door de bocht dan met een ander. Binnen een dealerbedrijf kan dat zelfs per vestiging verschillen.
Mijn huidige dealer heeft ook meerdere vestigingen en daar ben ik nog steeds happy mee.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
Ben dat is ook zo, je hebt hier volkomen gelijk in echter er speelt meer
in deze situatie. Al met al ben ik nu dus met de 2e dealer bezig, welke
in overleg met Volvo Nederland is gekozen door mij. En nu weer gedonder
direct bij de 1e keer dat ze iets voor je doen. Maargoed, het zit mij zo
hoog dat ik moet oppassen dit draadje niet naar de kloten te helpen.
Dat is niet mijn stijl. Laten we er maar over ophouden Ben.
Groet,
Bert
in deze situatie. Al met al ben ik nu dus met de 2e dealer bezig, welke
in overleg met Volvo Nederland is gekozen door mij. En nu weer gedonder
direct bij de 1e keer dat ze iets voor je doen. Maargoed, het zit mij zo
hoog dat ik moet oppassen dit draadje niet naar de kloten te helpen.
Dat is niet mijn stijl. Laten we er maar over ophouden Ben.
Groet,
Bert
- lancer
- 6th Gear member
Een goede dealer lost dit gewoon op. Ik werd laatst zelfs door de dealer gebeld, omdat ze per ongeluk een krasje op het dashboard gemaakt hadden. Eerder werd een deukje in de center console van m'n S40 ook perfect opgelost.
Renault garages kom ik nooit meer binnen en Volkswagen ook niet. Ik heb langere tijd in auto's rondgetoerd van beide merken en ben ook naar meerdere garages geweest bij beiden. Wat dat betreft steken de Volvo garages waar ik geweest ben (en dat zijn er 2; vanwege een verhuizing geswitcht) toch echt positief af.
Is het logisch dat er een beschadeging op de achterkant van de stoel zit, m.a.w. had de monteur een reden om daar aan het werk te zijn? Dit is meestal het sterkste argument dat je kunt aanvoeren. De monteur heeft het waarschijnlijk niet eens in de gaten gehad en zal daarom ook ontkennen.
Renault garages kom ik nooit meer binnen en Volkswagen ook niet. Ik heb langere tijd in auto's rondgetoerd van beide merken en ben ook naar meerdere garages geweest bij beiden. Wat dat betreft steken de Volvo garages waar ik geweest ben (en dat zijn er 2; vanwege een verhuizing geswitcht) toch echt positief af.
Is het logisch dat er een beschadeging op de achterkant van de stoel zit, m.a.w. had de monteur een reden om daar aan het werk te zijn? Dit is meestal het sterkste argument dat je kunt aanvoeren. De monteur heeft het waarschijnlijk niet eens in de gaten gehad en zal daarom ook ontkennen.
-
- 2nd Gear member
Logisch dat men iets beschadigd bestaat niet volgens mij, echter de aardlancer schreef:Is het logisch dat er een beschadeging op de achterkant van de stoel zit, m.a.w. had de monteur een reden om daar aan het werk te zijn? Dit is meestal het sterkste argument dat je kunt aanvoeren. De monteur heeft het waarschijnlijk niet eens in de gaten gehad en zal daarom ook ontkennen.
van de werkzaamheden gaven wel aanleiding ja..... Men moest het DVD
systeem vervangen en aangezien ik het systeem heb wat in de hemel-
bekleding van de auto weg klapt moet men de bijrijdersstoel ver naar
voren schuiven om deze werkzaamheden uit te kunnen voeren.
Verder moest er een update worden gedaan aan de geintegreerde
telefoon en die zit onder de rechter voorstoel gemonteerd. Dus ook hier
weer een duidelijke link tussen werkzaamheden en mogelijke gevolg-
schade door deze werkzaamheden.
Groet,
Bert
- Oceanracer
- Geartronic member
Graag wil ik ook even een bijdrage leveren aan dit draadje.
Bij de laatste beurt is het lampje van de rechter koplamp vervangen, omdat dit defect was. 's Avonds viel het mij op dat de koplamp wel erg naar beneden scheen. Toen ik een en ander even nakeek, bleek dat het lampje onderste boven was geplaatst. Dit (H7) past natuurlijk niet door het palletje wat uitsteekt. Daardoor was de lichtbundel naar beneden gericht. Op zich een wat domme actie van een monteur, maar goed. Wat mij echter opviel bij het losmaken van de stekker, was het ontbreken van de stekker! De zwarte stekker was manco. Er zaten nu alleen nog 2 metalen klemmetjes. Navraag bij de dealer: De monteur kon zich niet herinneren dat de stekker defect is geraakt bij het wisselen van de lamp. Maar de dealer bood wel aan om kosteloos een nieuw stekkertje te plaatsen. Nou staat het qua kosten natuurlijk niet in verhouding met het vervangen/herstellen van lederen bekleding, maar ik verwacht in zo'n geval wel dat de dealer het oplost. Als het niet was/wordt opgelost kijk ik uit naar een andere dealer. Keuze genoeg!
Bij de laatste beurt is het lampje van de rechter koplamp vervangen, omdat dit defect was. 's Avonds viel het mij op dat de koplamp wel erg naar beneden scheen. Toen ik een en ander even nakeek, bleek dat het lampje onderste boven was geplaatst. Dit (H7) past natuurlijk niet door het palletje wat uitsteekt. Daardoor was de lichtbundel naar beneden gericht. Op zich een wat domme actie van een monteur, maar goed. Wat mij echter opviel bij het losmaken van de stekker, was het ontbreken van de stekker! De zwarte stekker was manco. Er zaten nu alleen nog 2 metalen klemmetjes. Navraag bij de dealer: De monteur kon zich niet herinneren dat de stekker defect is geraakt bij het wisselen van de lamp. Maar de dealer bood wel aan om kosteloos een nieuw stekkertje te plaatsen. Nou staat het qua kosten natuurlijk niet in verhouding met het vervangen/herstellen van lederen bekleding, maar ik verwacht in zo'n geval wel dat de dealer het oplost. Als het niet was/wordt opgelost kijk ik uit naar een andere dealer. Keuze genoeg!
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 3rd Gear member
Ik ben het niet met Ben eens als hij zegt dat zoiets niets met het merk te maken heeft. Een auto kopen dat is één, maar dan begint pas het traject, gedurende het gebruik van de auto. Aan iedere auto gaan weleens iets kapot en ook heeft iedere auto onderhoud nodig.
Ik vind dat een importeur daar heel erg alert op moet zijn en ook zijn eigen dealers moet durven aanpakken als dat nodig is. Want ik weet uit eigen ervaring dat er beslist een aantal rotte appels in de Volvo-dealer mand zitten.
De fantastische service van mijn eigen dealer in Gorinchem is voor mij de reden dat ik toch steeds weer een Volvo koop. Ik ben al 15 jaar klant daar. En natuurlijk is er daar ook weleens iets mis gegaan. Maar dat werd altijd fair en eerlijk opgelost. Als de service en aftersales mij niet aanstonden, dan zou ik beslist geen Volvo meer kopen. Want er zijn natuurlijk ook nog heel wat andere merken die mooie, goede en leuke auto's verkopen.
Goede service en aftersales zijn denk ik het allerbelangrijkste om een blijvende en trouwe klantenkring op te bouwen. Tenzij je een Volvo natuurlijk niets vindt. Maar het zijn natuurlijk goede wagens, maar niet niet persé beter dan de andere premium merken.
Groeten, Jan
Ik vind dat een importeur daar heel erg alert op moet zijn en ook zijn eigen dealers moet durven aanpakken als dat nodig is. Want ik weet uit eigen ervaring dat er beslist een aantal rotte appels in de Volvo-dealer mand zitten.
De fantastische service van mijn eigen dealer in Gorinchem is voor mij de reden dat ik toch steeds weer een Volvo koop. Ik ben al 15 jaar klant daar. En natuurlijk is er daar ook weleens iets mis gegaan. Maar dat werd altijd fair en eerlijk opgelost. Als de service en aftersales mij niet aanstonden, dan zou ik beslist geen Volvo meer kopen. Want er zijn natuurlijk ook nog heel wat andere merken die mooie, goede en leuke auto's verkopen.
Goede service en aftersales zijn denk ik het allerbelangrijkste om een blijvende en trouwe klantenkring op te bouwen. Tenzij je een Volvo natuurlijk niets vindt. Maar het zijn natuurlijk goede wagens, maar niet niet persé beter dan de andere premium merken.
Groeten, Jan
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
dacht je niet dat het andersom ook niet regelmatig voorkwam?Pat S80 schreef:Toch is het spijtig dat je als klant eigenlijk altijd moet afhangen van de 'goodwill' van de dealer, want schade aan de auto die er eerder niet aan was valt vrijwel nooit te bewijzen...
- V70R-obert
- 3rd Gear member
Wij hebben één keer een demo auto gekocht van 6 maanden oud, alle opties. Wat een vreselijke auto was dat. Binnen een jaar hebben wij onderdelen moeten vervangen die anders nog lang niet stuk konden gaan.dacht je niet dat het andersom ook niet regelmatig voorkwam?
Gedurende een proefrit worden deze auto's uiterst hufterig behandeld door de potentiele koper. Kleine schades worden niet gemeld en soms ontbreken er 'zomaar' dingen aan een auto.
Je hebt wel gelijk Bart, maar dit heeft niets met dit probleem te maken.
Als consument is het uiterst vervelend wanneer je dit overkomt. Je voelt je al l*llig omdat je 'bang' bent dat de garage denkt dat je hen wilt pakken op een eigen schade. Je gaat aan jezelf twijfelen; 'wie kan dat anders gedaan hebben?' Wanneer je oprecht de dealer ergens op wijst en de dealer geeft geen gehoor, zeggen ze eigenlijk dat je een leugenaar bent.
Daar sta je dan met je goed gedrag en een peperdure auto......
-
- 2nd Gear member
Laat in ieder geval 1 ding heel duidelijk zijn, ik ben een autofreak vanV70R-obert schreef:Als consument is het uiterst vervelend wanneer je dit overkomt. Je voelt je al l*llig omdat je 'bang' bent dat de garage denkt dat je hen wilt pakken op een eigen schade. Je gaat aan jezelf twijfelen; 'wie kan dat anders gedaan hebben?' Wanneer je oprecht de dealer ergens op wijst en de dealer geeft geen gehoor, zeggen ze eigenlijk dat je een leugenaar bent.
Daar sta je dan met je goed gedrag en een peperdure auto......
top tot teen en ken ieder plekje aan mijn auto, dit is gedaan tijdens de
genoemde werkzaamheden. Ik heb de genoemde angst geen moment
gehad en zal het ook nooit krijgen. Morgen ga ik persoonlijk verhaal
halen bij de filiaalmanager en afhankelijk van zijn standpunt overweeg
ik mijn volgende stappen. Bewijzen dat ik in mijn gelijk sta kan ik niet,
al zou ik het willen dan is dit altijd nog manipuleerbaar dus daar schiet
je ook niets mee op. Nee, mocht bijken dat men hier wederom mij laat
merken waar Volvo voor staat dan betaal ik mijn leergeld maar die Volvo
gaat hoe dan ook de deur uit. Zulke gasten verdienen beslist geen rooie
cent meer aan mij. En yep, ik scheer dan de hele Volvo clan over een kam,
van mij mogen dan ook hier de goeien onder de kwaden lijden, net als ik
dat nu waarschijnlijk zal moeten.
Groet,
Bert
-
- 2nd Gear member
Ik ben niet zo expliciet maar heb met mijn dealer ook heel wat te stellen:
1. met mijn vorige S60 een aanrijding van achter gehad en de bumper laten vervangen. Hadden ze de zwart gekleurde stootdelen niet vervangen en het kapje van de trekhaak zoekgemaakt.
2. Een probleem aan de versnellingsbak (automaat) hebben ze tot 4 keer niet kunnen verhelpen. Op een gegeven moment de auto maar verkocht (Aan garage)
3. Afspraak gemaakt voor het vervangen van de winterbanden kom ik langs hebben ze de zomerbanden niet in het magazijn liggen.
4. Volgende afspraak om de winterbanden te laten vervangen en twee stabilisator stangen (omdat de wagen kraakt als een oldsmobile) blijkt na twee maanden (de klachten waren ook niet echt weg) dat de stangen in het geheel niet waren vervangen.
Tegen zoveel stupiditeit kan ik echt niet op. Ik heb ook niet het idee dat het elders nou zoveel beter is.
1. met mijn vorige S60 een aanrijding van achter gehad en de bumper laten vervangen. Hadden ze de zwart gekleurde stootdelen niet vervangen en het kapje van de trekhaak zoekgemaakt.
2. Een probleem aan de versnellingsbak (automaat) hebben ze tot 4 keer niet kunnen verhelpen. Op een gegeven moment de auto maar verkocht (Aan garage)
3. Afspraak gemaakt voor het vervangen van de winterbanden kom ik langs hebben ze de zomerbanden niet in het magazijn liggen.
4. Volgende afspraak om de winterbanden te laten vervangen en twee stabilisator stangen (omdat de wagen kraakt als een oldsmobile) blijkt na twee maanden (de klachten waren ook niet echt weg) dat de stangen in het geheel niet waren vervangen.
Tegen zoveel stupiditeit kan ik echt niet op. Ik heb ook niet het idee dat het elders nou zoveel beter is.
Groet Bart.
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
S60 2.5T Automaat (alles erop en eraan)
-
- 2nd Gear member
Service, in welke vorm dan ook... voor de meeste Nederlandse bedrijven een onbekend begrip. En wat doen wij? Wij pikken het meestal want we willen niet lastig zijn. En dus bevestigen wij de boosdoeners in hun houding. Maar als we dat blijven doen verandert er nooit wat. Dus.. Houd vol en blijf ageren, kom op voor je rechten en laat je niet afschepen!
Het hebben van de zaak is 't einde van het vermaak... bye bye