sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een volvo 440 1.8 uit 1995.
Hij heeft echter nog steeds een probleem. Als ik op de snelweg zit loopt de stappenmotor vast, zodat het toerental op 4500 toeren blijft hangen.
Nu is de stappenmotor met kabelboom vervangen. Probleem echter niet opgelost. De garage heeft zelfs de regeleenheid vervangen, maar het probleem is nog steeds niet opgelost.
Weet iemand hoe dit kan en wat ik eraan kan doen?
warme motor blijft op 4000/5000 toeren hangen
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
gaskabel niet gewoon stroef? kabel wordt warm, zet uit, komt vast te zitten?
1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Heb je geen vaccuumlek op je inlaat? Dan schiet het toerental ook omhoog. Ik zou daar eens naar zoeken.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 22.06.2007 - 14:06
Hoi, ik heb dus een soortgelijk probleem. Meestal als ik op de snelweg zit en dan het gas loslaat, blijft ie op plm 4500 toeren lopen. Het probleem lost soms op na het spelen met het gaspedaal, of het contact aan en uit zetten... Niet echt een comfortabel gevoel ivm de veiligheid ook dus!!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 22.06.2007 - 14:06
hai, ehh.... MAPSENSOR???? was dat dan?? en waar zit ie?? en waarvoor dient dat dan???
460-1994 1.8 i, groen metallic, trekhaak, spoiler, half leer, model '95 achterlichten, 15";cetusvelgen en binnenkort koplampwissertjes!!! mijn derde volvo, nu maar hopen dat ie effe meekan!!
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 307
- Lid geworden op: 10.05.2006 - 20:17
Map sensor is de sensor voor het vacuum te controleren, meer vacuum wil zeggen dat er meer naft moet ingespoten worden. als je deze bij een draaiende motor los haalt loopt hij op een nood programma. Je hoort dit heel duidelijk dan. Hij zit links voor als je voor de open motor kap staat, aan de aanjager voor de verwarming. Is een klein zwartkastje waar een darmpje ingaat en 3 draden terug uitkomen.
Dat het bij jou hetzelfde gaat zijn kan ik zo niet vertellen, wel weet ik dat het darmpje dat naar mijn map sensor ging ooit verstropt heeft gezeten en dat hij daardoor soms uitviel, constant perfect rijden en dan ineens "kuren" krijgen, toeren zakken geen koppel meer, is vrij frustrerend --> planché geven en nog maar amper kunnen vertrekken.
cheerz Jan
Dat het bij jou hetzelfde gaat zijn kan ik zo niet vertellen, wel weet ik dat het darmpje dat naar mijn map sensor ging ooit verstropt heeft gezeten en dat hij daardoor soms uitviel, constant perfect rijden en dan ineens "kuren" krijgen, toeren zakken geen koppel meer, is vrij frustrerend --> planché geven en nog maar amper kunnen vertrekken.
cheerz Jan
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 22.06.2007 - 14:06
klasse, bedankt...
zeg lees ik daar ne west-vloamsche tongval?
zeg lees ik daar ne west-vloamsche tongval?
460-1994 1.8 i, groen metallic, trekhaak, spoiler, half leer, model '95 achterlichten, 15";cetusvelgen en binnenkort koplampwissertjes!!! mijn derde volvo, nu maar hopen dat ie effe meekan!!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 22.06.2007 - 14:06
Sorry, maar ben door druk bestaan nog niet in de gelegenheid geweest om dit te proberen, rij ook niet zo vaak op de snelweg... ga het eerst eens proberen met die stappen motor, als dat dan niet helpt kan ik overwegen om de mapsensor eens los te halen...
460-1994 1.8 i, groen metallic, trekhaak, spoiler, half leer, model '95 achterlichten, 15";cetusvelgen en binnenkort koplampwissertjes!!! mijn derde volvo, nu maar hopen dat ie effe meekan!!