We denken over de aanschaf van een V70 2.4D. Wat heeft jullie voorkeur? Automaat of handgeschakeld?
Groet, Ron (bijna ex-VW rijder)
PS: bijzonder leuk te ontdekken dat er een volvo-forum bestaat.
automaat of handgeschakeld
- S60 170pk Lpi
- 4th Gear member
- Berichten: 506
- Lid geworden op: 06.01.2007 - 11:17
Het blijft natuurlijk iets persoonlijks, maar mijn volgende auto wordt echt weer een automaat.
Ik heb voordat ik Volvo ging rijden een Opel Omega 6-cilinder automaat gehad. Heerlijke auto!!
Daarna overgestapt naar Volvo 850 GLT automaat. Een genot!! Daarna heb ik een V40 en een S70 gehad. Beide handgeschakeld. De S70 (fijne 5-cilinder) was weer een genot om in te rijden vergeleken met de V40.
Nu een S60. Perfecte auto maar ik blijf de automaat missen. Bij mijn volgende auto zal ik net zo lang zoeken tot ik de juiste auto met de juiste opties, èn met een automaat heb gevonden!
Succes met je speurtocht.
Ik heb voordat ik Volvo ging rijden een Opel Omega 6-cilinder automaat gehad. Heerlijke auto!!
Daarna overgestapt naar Volvo 850 GLT automaat. Een genot!! Daarna heb ik een V40 en een S70 gehad. Beide handgeschakeld. De S70 (fijne 5-cilinder) was weer een genot om in te rijden vergeleken met de V40.
Nu een S60. Perfecte auto maar ik blijf de automaat missen. Bij mijn volgende auto zal ik net zo lang zoeken tot ik de juiste auto met de juiste opties, èn met een automaat heb gevonden!
Succes met je speurtocht.
Foto's van mijn huidige en vorige auto's:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
http://www.volvo-forum.nl/album_persona ... er_id=5005[/size]
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40990
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Ik koop nooit meer een nieuwe auto zonder automaat.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 224
- Lid geworden op: 19.11.2006 - 18:48
- Locatie: Amsterdam
Tja, die keuze is echt puur persoonlijk. Ik heb een S70 automaat gehad. Ik werd op een gegeven moment echt niet goed van ritjes in de bebouwde kom.
Altijd maar remmen, remmen en nog eens remmen. Komt nog bij dat de remmen van mijn 850 en S70 praktisch altijd piepten, dus dat geeft een lekker effect.
Ik vind het ook jammer dat je met een automaat nooit eens lekker kunt doortrekken in een versnelling of gewoon niet schakelen als je het niet nodig vindt.
Het verbruik is ook substantieel hoger en hij trekt het nodige vermogen weg, dat je bij bijvoorbeeld een 2.5 10V goed kunt gebruiken.
Ik heb (weer) gekozen voor een handgeschakelde volvo en ben niet van plan om ooit nog een automaat te kopen.
Bij mijn huidige D5 is het op laten komen van de koppeling al voldoende om de auto in de file mee te laten rollen. Daar heb ik echt geen automaat voor nodig.
Daarbij heb ik op het 850-forum ook, naar mijn persoonlijke mening, iets te veel gelezen over "bokkende" automaten en revisies.
De kans dat je met een handbak iets krijgt is aanmerkelijk kleiner en de kosten zijn dan vaak een stuk lager.
Affijn, e.e.a. kan ik niet onderbouwen met wetenschappelijk onderzoek, maar dat is wat ik opmaak uit eigen ervaringen.
Altijd maar remmen, remmen en nog eens remmen. Komt nog bij dat de remmen van mijn 850 en S70 praktisch altijd piepten, dus dat geeft een lekker effect.
Ik vind het ook jammer dat je met een automaat nooit eens lekker kunt doortrekken in een versnelling of gewoon niet schakelen als je het niet nodig vindt.
Het verbruik is ook substantieel hoger en hij trekt het nodige vermogen weg, dat je bij bijvoorbeeld een 2.5 10V goed kunt gebruiken.
Ik heb (weer) gekozen voor een handgeschakelde volvo en ben niet van plan om ooit nog een automaat te kopen.
Bij mijn huidige D5 is het op laten komen van de koppeling al voldoende om de auto in de file mee te laten rollen. Daar heb ik echt geen automaat voor nodig.
Daarbij heb ik op het 850-forum ook, naar mijn persoonlijke mening, iets te veel gelezen over "bokkende" automaten en revisies.
De kans dat je met een handbak iets krijgt is aanmerkelijk kleiner en de kosten zijn dan vaak een stuk lager.
Affijn, e.e.a. kan ik niet onderbouwen met wetenschappelijk onderzoek, maar dat is wat ik opmaak uit eigen ervaringen.
Vroeger o.a. een 480ES, 850, S70 2.5, S60's en tegenwoordig een V70 2.4T AWD
-
- 6th Gear member
- Berichten: 3026
- Lid geworden op: 11.11.2004 - 22:45
waarom zou dat niet kunnen?.Keesjan36 schreef: Ik vind het ook jammer dat je met een automaat nooit eens lekker kunt doortrekken in een versnelling of gewoon niet schakelen als je het niet nodig vindt.
op het 850 forum schreef ik het ook al een paar keer, weinig mensen weten een automaat optimaal te gebruiken.
- Rogier64
- 5th Gear member
- Berichten: 1279
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 21:57
- Locatie: Achterhoek
Na ruim 20 jaar 'geschakeld' te rijden heb ik nu een paar jaar een gewone adaptieve automaat. Waarschijnlijk nog iets te kort om te zeggen dat ik nooit meer wat anders wil. Maar dat duurt dat niet meer zo lang. Is echt fantastisch rijden. Daar heb ik het geringe meerverbruik wel voor over hoor.
2020 Volvo V60 T4 Inscription Polestar Engineered Alderbastend compleet
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
V40 T3 Dynamic Edition Geartronic IntelliSafe Pro MY2019
V70LE T4 PowerShift, MY2012, Family Line, Driver Support Line
V70 2.0D, MY2009 Prof. Tunex
V70 T5 aut, MY2001 Full Options
V70 2.5 Europa, MY1998
- R.Bijl
- 3rd Gear member
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 19.03.2005 - 12:57
- Locatie: Bergambacht
- Contacteer:
Ik vroeg mijn dealer(Hooftman)voor een opvolger voor mijn 850 automaat,maar dit moest weer een automaat zijn,rijdt echt geweldig relaxed.......
oei,reclame gemaakt
Robin
oei,reclame gemaakt

Robin
Volvo V60 PIH Rebel Blue-Driver support line-Security line-Hybrid techno line-Winter line-Heico Volution.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
Volvo 850 T-5R CY estate
Volvo v70 2.5t Ocean race
Volvo XC90 T6 full options
Volvo V70 2.4t Ocean Race
Volvo 850 2.5-20V
VW Golf 1.9 TDI GT.
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
sinds een half jaar rijd ik een automaat.
Inderdaad is het hinderlijk dat je bij zeer langzaam rijden constant moet remmen.
Maar het plezier overstijgt dit ongemak ruimschoots.
Inderdaad is het hinderlijk dat je bij zeer langzaam rijden constant moet remmen.
Maar het plezier overstijgt dit ongemak ruimschoots.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste