Vraag over uitvoering en afwerking 740 Turbo USA-model

De laatste serie achterwielaangedreven Volvo's
Plaats reactie
Vilvi
2nd Gear member

Zoals beschreven in het topic Even voorstellen, heb ik een Volvo 740 2.3 turbo uit 1992 gekocht met achterstallig onderhoud,en heb daar een paar vragen over.

Wie weet wat de uitvoeringdetails zijn van deze apparte auto zoals hij in de VS is geleverd?

Ik heb nog even zitten speuren naar dit model op het net en via een Amerikaan heb ik al wat gegevens maar nog niet alles,vooralsnog heb ik de volgende details kunnen ontdekken:

Dit is zoals ze het noemen in de USA een 49state model(staat op de sticker naast de motor), dwz dat de auto niet de geknepen versie is tbv de zwaardere emissie-eisen in california,dan heet het een 50state-car en schijnt ong. 8 pk te schelen.
Deze heeft net als de europese modellen "gewoon" 165pk onder de kap met een AW-71 automaatbak.

Standaard was dit model rijker uitgerust dan hier in Nederland,hier een snelle optelling wat ik zo kon vinden:

ABS
airbag
4 maal elektrische ramen
elektrische spiegels
15" Aries velgen(hier bekend van de 940SE), 16"Hydra velgen waren meerprijs voor 740
volleder interieur(bij mijn auto zwart tricot pluche,was voor USA een kostenloze optie)
handbediende airco(ECC was een optie)

Dit exemplaar heeft nog een paar opties:
origineel zwart roofrack
immobilizer(helaas zonder functie..alleen het waarschuwingslampje werkt)
elektrisch schuifdak
6 speakersysteem

De grille is een raadsel voor mij.
Op diverse foto's zie ik de ene 740 turbo met een blokgrille of met de grille die ik heb een volzwart spijlengrille met antraciete rand. Iemand enig idee wat hier reden van is?

Als eerste ga ik uiteraard de techniek uitgebreid onder handen nemen zodat het weer een perfect rijdende baksteen wordt. Zie topic even voorstellen.
Daarna wil ik de auto zoals gezegd wat perfectionerentot een blinkend juweeltje.

Als hij klaar is(kan even duren....)zal ik hem eens beter op de plaat vastleggen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
volvorider
5th Gear member
Contacteer:

De blokjes grill wordt oorspronglijke geleverd bij een turbo uitvoering.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Jacow
2nd Gear member
Contacteer:

Vilvi schreef:Zoals beschreven in het topic Even voorstellen, heb ik een Volvo 740 2.3 turbo uit 1992 gekocht met achterstallig onderhoud,en heb daar een paar vragen over.

Wie weet wat de uitvoeringdetails zijn van deze apparte auto zoals hij in de VS is geleverd?
Hallo,

ik heb nagenoeg dezelfde uitvoering, maar dan ook nog met cruise control. De mijne is uit 1989 en heeft een automatische versnellingsbak.
Mijn airco is laatst gerepareerd en voorzien van r134a vulling i.p.v. R12.
Auto rijdt geweldig....veel plezier met je aanwinst!,

groet,

Jacow
Michel740Turbo
5th Gear member
Contacteer:

He raar, ik dacht alijd dat het laatste type 740 turbo altijd met de 940 koplampen uit gerust was.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Vilvi
2nd Gear member

Michel740Turbo schreef:He raar, ik dacht alijd dat het laatste type 740 turbo altijd met de 940 koplampen uit gerust was.
De amerikaanse Volvo's houden mij al een tijdje bezig(heb geprobeerd om een 242 Turbo daarvandaan te importeren,bleek toch veel duurder dan gedacht helaas).
Hierdoor kijk ik nog weleens op amerikaanse sites voor gebruikte volvo's. daarom was ik aangetrokken tot de 740 Turbo die ik nu heb, maar om op je vraag terug te komen:

Dat denken inderdaad veel mensen maar in de VS had je na 1989 de keus voor zowel de 740 als de 940:

Headlights with foglights(koplampen met losse mistlampen in 1 unit)
= 940 neus zoals wij die kennen

Headlights without foglights(koplampen zonder losse mistlampen)
= 740 2 neus.
Deze neus zit dus op mijn 740.

Je kon daar dus ook een 940 bestellen met de 740 overgangsfront,zie foto.
En voor een 740 geldt hetzelfde.Een 940 front was daar een optie!

Deze optie gold niet voor het front van de 760 en de 960,was zelfde als hier.
Leuk om te weten is dat voor de aziatische markt dezelfde policy gold.

Dit weet ik dus inmiddels,maar info over de Turbo(vooral uitvoering ed.) schijnt daar ook iets gecompliceerder te liggen. er waren meerdere mogelijkheden en dus ook uitvoeringen.....vandaar mijn vraag hier of iemand daar meer over weet of misschien documentatie over heeft.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?
Plaats reactie

Terug naar “De 740 - 760 - 780 / 940-960 en S/V90”