s40 g3 opstartproblemen VREEMD!!

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
koppen104
1st Gear member

als ik mijn volvo uit 1996 1.8 g3 wil starten met koude motor duurt het ten eerste al heel lang voordat hij aanslaat. hij slaat altijd aan (koud of warm weer) maar het duurt een seconde of tien.

Sinds kort heb ik het volgende vreemde probleem:

Als de motor gestart is loopt hij de eerste seconde goed op benzine, vervolgens als de temperatuur netjes omhoog loopt begint hij maximaal terug in toeren te lopen en lijkt het alsof hij zijn laatste adem uitblaast. geef ik ietsjes gas, schiet het toerental omhoog en rijdt de auto een paar meter normaal. dan valt hij weer bijna dood. (geen vermogen). geef je weer iets gas, slaat dood enzovoort. Vervolgens slaat hij over op gas. hij houdt het probleem even aan en na een korte tijd loopt de auto weer normaal en kan ik normaal mijn weg vervolgen. Wel is het zo dat mijn stationair niet lekker is.

kan iemand mij helpen, want de volvo dealer is dicht en ik vind het echt een heel vreemd iets en het is gewoon zeer irritant..

alvast bedankt.
S60 170pk Lpi
4th Gear member

Het probleem van het slechte starten is mij bekend van de V40 die ik heb gehad. Duurde steevast ook een seconde of 8 voordat hij aansloeg.

Probleem was dat één of meerdere injectoren gas zouden lekken, waardoor de auto eerst het mengsel van gas en benzine eruit moest starten voordat hij aan kon slaan. Heb er destijds geprobeerd gewoon mee te leren leven en de injectoren nooit laten vervangen.

Het tweede probleem kan ik je helaas geen hulp in bieden.

Ik hoop dat het niets ernstigs zal zijn.
RPS
2nd Gear member

Jou eerste probleem heb ik ook gehad.
Het bleek dat de injectoren vuil waren.
Dit kun je eenvoudig zelf doen door de injectoren los te halen d.m.v. de borgveren te verwijderen.
Bij mij zat er iets stof en zand tussen.
De injectoren kun je controleren door deze in een bakje met water te dompelen. (denk aan een fietsband)
De rubbertjes en de injectoren schoonmaken en weer monteren.

Bij mij heeft het in ieder geval geholpen.

Jou 2e probleem kan een slecht werkende pomp zijn.

In ieder geval succes.
S40 phI 2.0i bouwjaar 1996. Groen metalic.
S40 phII 1.8 G3 Europa Sports Edition 2001. Titaniumgrey.
S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2001. Mistral green metallic
Huidig: S60 2.4i 140 pk. Bouwjaar 2004. Barents bleu pearle
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”