[Gevraagd] 1.6D ervaringen

De opvolger van P1800 en 480
Guestuser

Ik ben van een V40 1.9d 102 PK overgeschakeld naar een v50 1.6 d 110 PK en met alle respect voor alle D en T 5's wiens motoren bewonderenswaardig zijn MAAR waar gaat het over ? Toch de binnenkant zeker! Zo'n 1.6d doet hardstikke zijn werk, meer als vlot genoeg.

Mijn motto: liever een 1.6 full option dan een droge 2.0 MAAR ieder zijn gedacht hé lieve vrieden!
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20763
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

never_stop_exploring schreef:Ik ben van een V40 1.9d 102 PK overgeschakeld naar een v50 1.6 d 110 PK en met alle respect voor alle D en T 5's wiens motoren bewonderenswaardig zijn MAAR waar gaat het over ? Toch de binnenkant zeker! Zo'n 1.6d doet hardstikke zijn werk, meer als vlot genoeg.

Mijn motto: liever een 1.6 full option dan een droge 2.0 MAAR ieder zijn gedacht hé lieve vrieden!
Gedeeltelijk mee eens. Maar dus niet helemaal.
Met caravantrekken in het buitenland merk je dat de V50 1.6D met minder vermogen meer gewicht vooruit moet trekken dan de V40 115 pk. En dat merk je dus echt!!
Dus voor mij is een V50 1.6D onbespreekbaar als eigen wagen. Ondanks dat ie in gewoon soloverkeer goed meekan (behalve tussensprints). Daarnaast is het idd een zuinige wagen heb ik een paar keer mogen ondervinden.
Als ik geen caravan zou hebben (en nu niet verwent ben met de S60) zou ik waarschijnlijk wel voor de 1.6D kiezen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Guestuser

V480-S60 schreef:
never_stop_exploring schreef:Ik ben van een V40 1.9d 102 PK overgeschakeld naar een v50 1.6 d 110 PK en met alle respect voor alle D en T 5's wiens motoren bewonderenswaardig zijn MAAR waar gaat het over ? Toch de binnenkant zeker! Zo'n 1.6d doet hardstikke zijn werk, meer als vlot genoeg.

Mijn motto: liever een 1.6 full option dan een droge 2.0 MAAR ieder zijn gedacht hé lieve vrieden!
Gedeeltelijk mee eens. Maar dus niet helemaal.
Met caravantrekken in het buitenland merk je dat de V50 1.6D met minder vermogen meer gewicht vooruit moet trekken dan de V40 115 pk. En dat merk je dus echt!!
even dit doelpunt binnenkoppen: als Belg heb ik geen caravan; wij gaan gewoon op hotel. :P
Gebruikersavatar
thumper
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 11.03.2007 - 13:13
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

V480-S60 schreef:Als ik geen caravan zou hebben (en nu niet verwent ben met de S60) zou ik waarschijnlijk wel voor de 1.6D kiezen.
Ik zit me nu af te vragen hoe dat eruit ziet, een C30 met daarachter een caravan :)
Volvorijden
3rd Gear member
Berichten: 465
Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
Locatie: Apeldoorn

Ik zit me nu af te vragen hoe dat eruit ziet, een C30 met daarachter een caravan
Met een mooie Kip Kompact op lichtmetalen wielen zal het wel goed uit zien denk ik zo.
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
Volvorijden
3rd Gear member
Berichten: 465
Lid geworden op: 26.02.2006 - 13:48
Locatie: Apeldoorn

Wie gaat wil er even paintshoppen???
2014 - BMW
2011 - 2014 S60 Drive
2007 - 2009 C30 1.6i Kinetic
Annoni
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 08.03.2007 - 23:44

Zoals al in een ander topic gepost, heerlijke auto, rijdt fantastisch en trekt, hoewel ik natuurlijk nog voorzichtig ben die eerste kilometers, goed door hoor!

Een puntje: Sinds zaterdag hoor ik een hoog snerpend resonerend geluidje, lijkt of er iets ligt te trillen en ik denk dat ik het bij of in het stuur hoor, voelen doe je het niet! Het is niet heel hard, het doet zich eigenlijk alleen voor bij het rijden op de snelweg in de 5e versnelling en begint ongeveer bij een snelheid net boven 120 km/h.
Het is er niet constant, poosje weg en dan is het er weer even...

Natuurlijk kan ik naar de dealer gaan maar de auto is door de leasemaatschappij besteld bij een dealer die nu niet direct in de buurt is van mijn woonplaats en ik vind het eigenlijk beetje vervelend om er nu bij een ander mee te moeten aankomen. Dus dacht ik ik vraag het forum even of er soms mensen zijn die dit eerder tegen zijn gekomen en/of iemand een idee heeft wat dit kan zijn. Ernstig lijkt het me niet maar het is een beetje vervelend.
Guestuser

hey annoni,

Ik heb ook last gehad van vervelende trilgeluidjes. Ga gewoon lekker naar de dichtst bijzijnde dealer. Je krijgt een leuke leen automee en zij zoeken het probleem...
Hayke
2nd Gear member
Berichten: 89
Lid geworden op: 16.12.2006 - 17:58

Trilgeluidjes? Toevallig van achter de achterstoelen???

If so: wat is er aan gedaan en heeft het geholpen?
Volvo C30 1.6d Summum (2010)
Annoni
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 08.03.2007 - 23:44

Hey DeSchaker.

Bedankt voor je reactie. Ik ga dat toch maar gewoon doen ja...

En Hayke, nee het is zeker niet van de achterstoelen, komt echt vanuit het stuur of de klokken in het dashboard, dat kan ik niet precies lokaliseren.
Als ik meer weet zal ik jullie informeren!
Guestuser

nog gelukt met je getril?
Annoni
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 08.03.2007 - 23:44

Toevallig Schaker.

Ik wilde net een berichtje gaan posten...

Ja het is eruit. Moest afgelopen weken een paar keer voor het werk in de buurt van de dealer zijn die de auto heeft geleverd, dus toch maar even aan hun gevraagd dit op te lossen, dat hebben ze keurig gedaan!

Vorige week had een monteur mee proefgereden en geconstateerd dat het inderdaad een resonantie was en die zat in de tellerklokken in het dashboard, vrijdag zijn die eruit geweest, wat het precies was konden ze me niet vertellen, er zijn volgens de werkplaatsopdracht diverse dingen vastgezet maar het belangrijkste voor mij is dat het inderdaad over is. Dus nu heb ik het echt helemaal naar mijn zin in de C30!
Guestuser

Kijk... klasse!

Ik zag trouwens je naam nog niet staan op de lijst van de meeting voor eind juni ;-)
Annoni
2nd Gear member
Berichten: 235
Lid geworden op: 08.03.2007 - 23:44

Meeting?

Ik ben een beetje druk op 't moment dus kijk niet zo uitgebreid op 't forum. Heb ik even gemist. Waar kan ik de gegevens vinden?
Ik beloof niks maar even bekijken kan geen kwaad........
Spoetnik72
1st Gear member
Berichten: 15
Lid geworden op: 13.06.2007 - 22:50

JW71 schreef:Ik rij zelf een V50 1.6D, kom van een V40 1.8 benzine, en geen moment spijt gehad. Auto trekt goed, is best vlot weg en ook van 100 naar 120, of andere tussensprintjes snel genoeg. Ik heb nooit de neiging terug te moeten schakelen. Vooral ronde de 2000 rpm trekt de auto goed.
Ik heb gereden met een C30 2.0D, die is sneller, maar dan vooral bij snelheden boven de 70 of 80 km/u. Van 0 naar 70 maakt het voor het gevoel niet veel uit. (auto had pas 500 km gereden, misschien maakt dat wat uit?) De 2.0D trekt nog beter, 100 in 6 gas geven en voor je het weet rij je 150. Toch zou ik weer voor een 1.6 kiezen. Die is vlot genoeg en vooral veel zuiniger. De 2.0 vond ik ook niet veel stiller. Scheelt misshien uits maar geen wereld. Verder de C30 is een top auto.
:withstupid:
Zelfde verhaal hier: Van V40 1.8 benzine naar V50 1.6D. Ik heb niet in de 2.0D gereden, voor mij is de 1.6 voldoende. Tussensprintjes van 120 - 150 doe ik in NL zelden en als ik een keer wat harder wil gaan pak ik wel de motor :lol:
Sam
5th Gear member
Berichten: 1123
Lid geworden op: 10.05.2007 - 12:24

krijgt inderdaad zen top rond 2000 rpm. mogen er best heel wat passen aan de lichten tegen mijn 1.6d met menig opgestoken vinger tot gevolg.niet dat ik zo een racer ben, maar das best wel fijn, toch? :p
bekijk mijn C30 project HIER!
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ok wat zeg je nu precies Sam,
Snap er niks van, mogen er best heel wat passen aan de lichten?

Zijn je lichten verkeerd afgesteld dat je opgestoken vingers krijgt?
Snap het niet
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
Summum
6th Gear member
Berichten: 4854
Lid geworden op: 04.05.2005 - 15:20
Locatie: Midden Nederland

Niet zo thuis in het Vlaams, Paul?

Ik denk dat hij bedoelt dat veel andere auto's moeten passen bij een (stop)licht sprintje.

Het schijnt overigens dat Vlamingen tegenwoordig ook moeite hebben met het verstaan van Nederlanders, was laatst in het nieuws. Kennelijk groeien we uit elkaar?
(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
Sam
5th Gear member
Berichten: 1123
Lid geworden op: 10.05.2007 - 12:24

komt wel goed ik deed nochtans men best om verstaanbaar te blijven :)
bekijk mijn C30 project HIER!
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33123
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ja ik kan sommige dingen inderdaad niet echt volgen... ;-)
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Plaats reactie

Terug naar “C30”