Daarom zei ik ook, in de garantieperiode zou ik zeker alle updates laten uitvoeren. Daarna zou ik het bekijken. Het lijkt me sterk dat er na die periode nog wezenlijke updates op het motormanagement zouden worden uitgevoerd. De ECU van het model 2001 S60 is bijvoorbeeld totaal verschillend van die van het model jaar later (ik meen zelfs een ander merk). Wellicht dat deze discussie zelfs daarom al na enkele jaren na aflevering niet eens meer een valide discussie is omdat er niet meer ontwikkeld wordt op deze ECU's ?arnoud. schreef:Ik kan me wel voorstellen dat een motor die 10 jaar met foutieve motor-management software heeft rondgereden daar mogelijk nadelige gevolgen van heeft ondervonden die niet bevordelijk zijn geweest voor de levensduur van de motor?
Software updates van dealer..is het echt nodig/ verstandig??
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
inderdaadplim schreef:Maar Bart Simpson, het is toch software ? Die kun je toch altijd laden. In principe ook na 10 jaar. Of zeg je dat er mechanische defecten onstaan door niet de juiste software release te hebben ?
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
zijn daar ook voorbeelden van? Waar moet ik aan denken?
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- Okke
- 4th Gear member
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 20.02.2006 - 10:42
Je moet je ook bedenken dat software updates bijvoorbeeld de climate control kunnen betreffen. Ook in dit soort gevallen heb je dan een minder comfortabele auto.
Een update kan mogelijk zijn omdat ten tijde van het ontwerp van de auto getest is met bepaalde hard- en software. Als later in de productielijn bepaalde hardware verandert, en gewoon werkt, dan kan later alsnog blijken dat dit geoptimaliseerd kan worden door een software update.
Schade, zou natuurlijk kunnen. Maar Bart, als het echt schade maakt aan de motor of onderdelen die daar mee in verbinding staan dan wordt er toch ook wel een terugroep actie ondernomen (we praten nu even over de eerste 3 jaar van een auto)?
Een update kan mogelijk zijn omdat ten tijde van het ontwerp van de auto getest is met bepaalde hard- en software. Als later in de productielijn bepaalde hardware verandert, en gewoon werkt, dan kan later alsnog blijken dat dit geoptimaliseerd kan worden door een software update.
Schade, zou natuurlijk kunnen. Maar Bart, als het echt schade maakt aan de motor of onderdelen die daar mee in verbinding staan dan wordt er toch ook wel een terugroep actie ondernomen (we praten nu even over de eerste 3 jaar van een auto)?
V40
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20555
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Denk in dit geval aan de kleppen van de airco bij de S40 en V50.plim schreef:zijn daar ook voorbeelden van? Waar moet ik aan denken?
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- plim
- 4th Gear member
- Berichten: 911
- Lid geworden op: 05.12.2006 - 21:24
- Locatie: San Jose, California, USA
Na de garantie periode ?V480-S60 schreef:Denk in dit geval aan de kleppen van de airco bij de S40 en V50.plim schreef:zijn daar ook voorbeelden van? Waar moet ik aan denken?
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8