Er zit olie bij mijn koelvloeistof dus moet de koppakking vervangen worden of kop worden vervangen als deze gescheurd is.
Ik heb het er wel voor over omdat auto verder in heel goede staat is, maar ik heb al wat prijzen opgevraagd en die lopen nogal uiteen.
De laagste zit rond € 750 (pakking ) en € 1500 ( nieuwe kop )
Wat is een "normale prijs "en wie weet een betrouwbaar adres in
zuid-oost Brabant ?
V40 td 1.9 europa
1997
239.000 km
Thanx,
Berrie
Koppakking / kop vervangen, wat mag het ongv kosten ?
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 31.10.2006 - 21:47
- Locatie: Eindhoven
- marcelg
- 4th Gear member
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34
ik heb verleden jaar me kop moeten vervangen ivm een scheur.
voor iets minder dan 2000euro was alles vervangen bij een garage op de autoboulevard helmond
in helmond zit het helmonds revisiebedrijf(vlakbij de engelseweg) die zijn zeer goed maar duurder.
Let op! op kreeg van het revisie bedrijf die de kop leverde uitdrukelijk te horen dat een volvo kop niet gevlakt mag worden(1.8 benzine in iedergeval)
voor iets minder dan 2000euro was alles vervangen bij een garage op de autoboulevard helmond
in helmond zit het helmonds revisiebedrijf(vlakbij de engelseweg) die zijn zeer goed maar duurder.
Let op! op kreeg van het revisie bedrijf die de kop leverde uitdrukelijk te horen dat een volvo kop niet gevlakt mag worden(1.8 benzine in iedergeval)
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 05.04.2005 - 21:11
- Locatie: Horley, UK
Marcel,
Ik heb begin dit jaar bij verschillende revisiebedrijven nagevraagd wat de kosten waren van het vlakken van de cylinderkop van een S40 (2.0 1996).
Geen enkel bedrijf heeft hierop gezegd dat deze ko niet gevlakt mag worden.
In verschillende threads is het vermeld dat je een volvo kop niet zou mogen vlakken. Maar ook de dealer kan niet bevestigen of dit waar is. De dealer zou mijn kop gewoon laten vlakken indien ik de koppakking bij hun liet vervangen.
Het is een intressante uitspraak en zou erg graag een bevestiging van krijgen door iemand die het dagelijks doet.
Misschien is er een verschil aangezien ik natuurlijk geen echte Volvo moter heb.
Groetjes FT.
P.S. Bovenstaande betekend niet dat ik niet geloof dat het revisiebedrijf dat tegen je gezegd heeft.
Ik heb begin dit jaar bij verschillende revisiebedrijven nagevraagd wat de kosten waren van het vlakken van de cylinderkop van een S40 (2.0 1996).
Geen enkel bedrijf heeft hierop gezegd dat deze ko niet gevlakt mag worden.
In verschillende threads is het vermeld dat je een volvo kop niet zou mogen vlakken. Maar ook de dealer kan niet bevestigen of dit waar is. De dealer zou mijn kop gewoon laten vlakken indien ik de koppakking bij hun liet vervangen.
Het is een intressante uitspraak en zou erg graag een bevestiging van krijgen door iemand die het dagelijks doet.
Misschien is er een verschil aangezien ik natuurlijk geen echte Volvo moter heb.
Groetjes FT.
P.S. Bovenstaande betekend niet dat ik niet geloof dat het revisiebedrijf dat tegen je gezegd heeft.
- marcelg
- 4th Gear member
- Berichten: 609
- Lid geworden op: 02.12.2005 - 15:34
ik heb het ook van horen zeggen natuurlijk, ik ben vliegtuigmonteur geen volvospecialst.
maar ik heb het er over gehad met helmonds revisiebedrijf en dat bedrijf heeft een hele goede naam hier.
volgens volvo helmond wordt het ook niet aangeraden maar van hun heb ik geen hoge pet (meer) op aangezien ze niet eens een boutje kunnen opzoeken of me trekhaak electrisch aansluiten.
maar ik heb het er over gehad met helmonds revisiebedrijf en dat bedrijf heeft een hele goede naam hier.
volgens volvo helmond wordt het ook niet aangeraden maar van hun heb ik geen hoge pet (meer) op aangezien ze niet eens een boutje kunnen opzoeken of me trekhaak electrisch aansluiten.
V60 1.6 T3 2012
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
S60 D5 2002
v40 1.8 uit 1996
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Ik zal proberen uit te leggen waarom het beter is een kop met bovenliggende nokkenas niet te vlakken.
Als de kop krom is en je vlakt hem,dan blijft de bovenkant nog steeds krom,gezien het lager werk en de lijnboring van de nokkenas(sen) is dit dus sterk af te raden,
De nokkenaslagers lopen er dus uit,de passing is dusdanig vervormd,dat het stuk loopt.
Als de kop krom is en je vlakt hem,dan blijft de bovenkant nog steeds krom,gezien het lager werk en de lijnboring van de nokkenas(sen) is dit dus sterk af te raden,
De nokkenaslagers lopen er dus uit,de passing is dusdanig vervormd,dat het stuk loopt.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 48
- Lid geworden op: 05.04.2005 - 21:11
- Locatie: Horley, UK
Ramon&Ramon,
Bedankt voor de uitleg. Dit ben ik inderdaad al eerder tegengekomen op het forum.
Wat ik echter niet kan/wil begrijpen is dat ik verschillende revisiebedrijven, garage's en Volvo dealers! gevraagd heb en iedereen zou de kop laten vlakken.
Je zou toch van een gerenomeerd revisiebedrijf en Volvo dealer verwachten dat ze je beter zouden informeren.
Maar als je nou de koppakking moet verwisselen en de kop is krom wat is dan de beste oplossing? Als ik de verhalen zo lees dan kom je dus gewoon een 'nieuwe' kop aan het kopen. En als je een gereviseerde koopt weet je natuurlijk ook niet of deze afgevlakt is.
In ieder geval bedankt voor de uitleg.
Groetjes FT.
P.S. Marcel je hebt een PM. (niet topic gerelateerd)
Bedankt voor de uitleg. Dit ben ik inderdaad al eerder tegengekomen op het forum.
Wat ik echter niet kan/wil begrijpen is dat ik verschillende revisiebedrijven, garage's en Volvo dealers! gevraagd heb en iedereen zou de kop laten vlakken.
Je zou toch van een gerenomeerd revisiebedrijf en Volvo dealer verwachten dat ze je beter zouden informeren.
Maar als je nou de koppakking moet verwisselen en de kop is krom wat is dan de beste oplossing? Als ik de verhalen zo lees dan kom je dus gewoon een 'nieuwe' kop aan het kopen. En als je een gereviseerde koopt weet je natuurlijk ook niet of deze afgevlakt is.
In ieder geval bedankt voor de uitleg.
Groetjes FT.
P.S. Marcel je hebt een PM. (niet topic gerelateerd)
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Benzine mag juist wel gevlakt worden (max 0,2 mm over de breedte, 0,5 van voor naar achter), de diesel 5 honderdsten, dus inderdaad niet vlakken als het een diesel betreft.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
wat er gebeurt bij de d1492T is het volgende.
De kopbouten gaan los zitten,vandaar de lekkage.
Ik zou me niet druk maken om een kromme kop, zolang hij niet is heet gelopen.
Ik heb je een PM gestuurd ook!
De kopbouten gaan los zitten,vandaar de lekkage.
Ik zou me niet druk maken om een kromme kop, zolang hij niet is heet gelopen.
Ik heb je een PM gestuurd ook!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 31.10.2006 - 21:47
- Locatie: Eindhoven
Nou , het leed is geleden , afgelopen week is pakking vervangen,
was rond € 800,-
Ze hebben meteen maar de distr, riem vervangen want er zat een scheurtje in , ondanks dat deze bij aankoop ( okt 2006!! ) vervangen zou zijn. riem zag er idd nieuw uit maar op aanhechtingspunt toch een scheurtje.
Ben bij Limbeek( Ehv ) geweest , ze waren zelf zo eerlijk toe te geven dat achteraf het aandraaien van de kopbouten misschien wel voldoende was geweest maar dat wisten ze pas toen kop er toch al af was, en dan hadden ze de dist,riem niet gezien dus gelukkig maar.
Het blijft veel geld natuurlijk maar kan er weer veel km's tegenaan.
Ps ramon&ramon , bedankt voor info , je had het idd bij het rechte eind
was rond € 800,-
Ze hebben meteen maar de distr, riem vervangen want er zat een scheurtje in , ondanks dat deze bij aankoop ( okt 2006!! ) vervangen zou zijn. riem zag er idd nieuw uit maar op aanhechtingspunt toch een scheurtje.
Ben bij Limbeek( Ehv ) geweest , ze waren zelf zo eerlijk toe te geven dat achteraf het aandraaien van de kopbouten misschien wel voldoende was geweest maar dat wisten ze pas toen kop er toch al af was, en dan hadden ze de dist,riem niet gezien dus gelukkig maar.
Het blijft veel geld natuurlijk maar kan er weer veel km's tegenaan.
Ps ramon&ramon , bedankt voor info , je had het idd bij het rechte eind
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 31.10.2006 - 21:47
- Locatie: Eindhoven
o , ja nog 1 vraagje
Er zit nu iets te veel olie in ( 3cm boven max. op pijlstok )
Kan dit kwaad of wordt de overtollige olie vanzelf afgevoerd ?
Gr Berrie
Er zit nu iets te veel olie in ( 3cm boven max. op pijlstok )
Kan dit kwaad of wordt de overtollige olie vanzelf afgevoerd ?
Gr Berrie
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
3cm erboven is wel erg veel,wat wel belangrijk is om te weten,is het ververst na de reparatie,zoniet,dan zit er nu veel koelvloeistof bij vanwege het demonteren van de kop,blijf je rijden met water erin,dan lopen de lagers eruit.
even informeren lijkt me duidelijk en verstandig
succes..
even informeren lijkt me duidelijk en verstandig
succes..
-
- 1st Gear member
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 31.10.2006 - 21:47
- Locatie: Eindhoven
oile is ververst , ook koelvloeistof ( + aantal keer spoelen )
gr
gr
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
ok,maar een te hoog oliepeil is niet goed,zeker niet bij een diesel ivm het risico op aanzuigen!