Zojuist vlak voor thuiskomst vond ik dat de wagen wat inhield, en iedere keer als hij dat deed stond er in het display 'motor service vereist'
het komt en gaat, maar heb sindsdien niet harder dan 40 meer gereden. Zoals gezegd was ik al bijna thuis en leek het me ook geen verstandig plan.
Bij stilstaan merk je dat de motor beduidend stiller loopt. Zojuist even opnieuw gestart en het gas een paar keer ingetrapt; neits te merken of te zien.
wat kan dit wezen?
192 op de teller, 3000 geleden onderhoudsbeurtje gehad.
inhouden D5 AUT 'motor service vereist'
- samplersam
- 2nd Gear member
Afgelopen tijd meermalen bij de witte pomp getankt? klinkt als vervuild brandstof filter, kan het inhouden veroorzaken.
Zijn je verstuivers al eens een keer vervangen? is modificatie op geweest.
Brandstof injectors hebben niet het eeuwige leven.
Slechte goedkope brandstof is ook een vernieler voor je verstuivers op de lange termijn.
Gooi er eens de dure V-Power of Ultra erin, ik merk het meteen.
Qua lange termijn kosten ben je even duur uit, de V-power brandstoffen hebben een hogere calorische waarde, je rijdt verder op een liter zeg maar.
Zijn je verstuivers al eens een keer vervangen? is modificatie op geweest.
Brandstof injectors hebben niet het eeuwige leven.
Slechte goedkope brandstof is ook een vernieler voor je verstuivers op de lange termijn.
Gooi er eens de dure V-Power of Ultra erin, ik merk het meteen.
Qua lange termijn kosten ben je even duur uit, de V-power brandstoffen hebben een hogere calorische waarde, je rijdt verder op een liter zeg maar.
Drives Porsche 911SC 210 pk (1983) Indian Red
V40 td Europa 90 pk (1997)
S60 2.4 140 pk (2001) Maya-Yellow
XC70 D5 163 pk Geartronic (2003) Ash-Gold
V40 td Europa 90 pk (1997)
S60 2.4 140 pk (2001) Maya-Yellow
XC70 D5 163 pk Geartronic (2003) Ash-Gold
- Lambert
- 5th Gear member
toen ik dat had, (met nieuwe D5-185 pk) moest uiteindelijk de turbo vervangen..
History:
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-Volvo S60 T6 R-design
-Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
-Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
-Audi A6 Avant 3.0 V6
-Volvo C70 T5 Summum Polestar
-XC60 T5 Summum Rica
-Audi A5 Sportback ProLine
-V70 D5 Summum Rica
-C70 cabrio 2.4T
-S60 D5 chrono Rica
-S60 2.4T Rica
-V40 Europa
-V40
-
- 4th Gear member
Ik tank altijd shell, en gooi eens in de zoveel tijd turbo power 3 van wyns erin.
Ik heb zojuist even het luchtfilter uitgeklopt
dat zxat vol met bladeren en stof. die zal ik van de week eens vervagen.
Heb de boel even schoon gestofzuigd+ je hoort nu dat ie beter lucht aanzuigt iig.
Morgen moet ik een klein stukje rijden, dus een goed moment om hem even in de gaten te houden.
Ik heb zojuist even het luchtfilter uitgeklopt
dat zxat vol met bladeren en stof. die zal ik van de week eens vervagen.
Heb de boel even schoon gestofzuigd+ je hoort nu dat ie beter lucht aanzuigt iig.
Morgen moet ik een klein stukje rijden, dus een goed moment om hem even in de gaten te houden.
- sijn
- 2nd Gear member
Had ik ook;
zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
zie http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... highlight=
V70, D5 sport, 2007
-
- 4th Gear member
hmmms
iig vanmiddag op visite 40 km verderop.
Laatste 600 meter
MOTOR SERVICE VEREIST
en de motor houdt in.
Ik kon nog wel acceleren, maar met volgas regelde de auto zelf het vermogen.
Volvo assistance maar gebeld (lang leve de kaart die ik 2 weken terug toevallig zomaar ontving) en er kwam een ANWB monteur.
De auto startte niet ???
en maar proberen en doen, maar niet lopen.
De ODB apparatuur kon niet synchroniseren helaas met de auto.
injectoren doorgemeten, alle leidingen, druk, alles in orde.
maar nog steeds niet starten.
daarna de luchtinlaatslang losgehaald vlak voor het blok (die dikke rubberen) en die zit vol met drap. zwarte pasta. licht ontvlambare rommel erin gespoten en nog eens laten draaien, maar weer niks.
vreemde boel. de monteur zijn handen schoonmaken, en na 10 minuten nog eens geprobeerd.
vroemmmmmmmm.....
alsof er niets aan de hand was
zonder twijfelen, of haperen meteen mooi lopen.
onverklaarbaar, dus maandag even laten uitlezen bij de dealer.
paar keer uitgezet en gestart en alles liep prima.
goed
effe ijsje halen na al dat gedoe.
starten, wegrijden. niets aan het handje.
ijsjes betaald, in de auto. niet starten...
na een keer of 6, toch aan en meteen weer in het display
MOTOR SERVICE VEREIST
met een slakkegang terug naar het bezoekadres en weer de volvo service gebeld. Verhaal weer uitgelegd en 15 minuten later de zelfde monteur weer voor de deur.
uitgelegd wat er was voorgevallen en hij gooit het op de LMM meter. ook met losgekoppelde sensor niet meer aan de praat gekregen. de auto gedraagt zich (hoogstwaarschijnlijk) in afgekoelde modus prima, maar zodra hij goed op temp is gaat ie moeilijk doen. Zou dus goed te maken kunnen hebben met een LMM draad die de temperatuur verkeerd doorkrijgt en zodoende in een noodmodus loopt.
"ik laat hem wel ophalen"
auto staat nu bij de berger in Dordrecht, morgenvroeg naar de dealer (Spijkenisse) en ik heb een golf plus meegekregen.
als het idd de LMM meter is, enig idee wat daar de kosten van zijn? en een nieuwe slang...
waar komt uberhaupt die prut vandaan? zit de carterontluchting daar ook soms op aangesloten?
iig vanmiddag op visite 40 km verderop.
Laatste 600 meter
MOTOR SERVICE VEREIST
en de motor houdt in.
Ik kon nog wel acceleren, maar met volgas regelde de auto zelf het vermogen.
Volvo assistance maar gebeld (lang leve de kaart die ik 2 weken terug toevallig zomaar ontving) en er kwam een ANWB monteur.
De auto startte niet ???
en maar proberen en doen, maar niet lopen.
De ODB apparatuur kon niet synchroniseren helaas met de auto.
injectoren doorgemeten, alle leidingen, druk, alles in orde.
maar nog steeds niet starten.
daarna de luchtinlaatslang losgehaald vlak voor het blok (die dikke rubberen) en die zit vol met drap. zwarte pasta. licht ontvlambare rommel erin gespoten en nog eens laten draaien, maar weer niks.
vreemde boel. de monteur zijn handen schoonmaken, en na 10 minuten nog eens geprobeerd.
vroemmmmmmmm.....
alsof er niets aan de hand was
zonder twijfelen, of haperen meteen mooi lopen.
onverklaarbaar, dus maandag even laten uitlezen bij de dealer.
paar keer uitgezet en gestart en alles liep prima.
goed
effe ijsje halen na al dat gedoe.
starten, wegrijden. niets aan het handje.
ijsjes betaald, in de auto. niet starten...
na een keer of 6, toch aan en meteen weer in het display
MOTOR SERVICE VEREIST
met een slakkegang terug naar het bezoekadres en weer de volvo service gebeld. Verhaal weer uitgelegd en 15 minuten later de zelfde monteur weer voor de deur.
uitgelegd wat er was voorgevallen en hij gooit het op de LMM meter. ook met losgekoppelde sensor niet meer aan de praat gekregen. de auto gedraagt zich (hoogstwaarschijnlijk) in afgekoelde modus prima, maar zodra hij goed op temp is gaat ie moeilijk doen. Zou dus goed te maken kunnen hebben met een LMM draad die de temperatuur verkeerd doorkrijgt en zodoende in een noodmodus loopt.
"ik laat hem wel ophalen"
auto staat nu bij de berger in Dordrecht, morgenvroeg naar de dealer (Spijkenisse) en ik heb een golf plus meegekregen.
als het idd de LMM meter is, enig idee wat daar de kosten van zijn? en een nieuwe slang...
waar komt uberhaupt die prut vandaan? zit de carterontluchting daar ook soms op aangesloten?