Volvo S40 gaat op 2 cilinders draaien
-
- 1st Gear member
Mijn volvo S40 2000cc benzine van 1996 gaat na een paar km op 2 cilinders draaien en dan gaat het lampje ASD branden. Als ik de bougiekabels van cilinder 1 en 4 (rechtse bobine) loskoppel blijft hij doordraaien. Koppel ik de andere bobine los valt hij stil. Een probleem in de ontsteking van cilinder 1 en 4 dus. Als ik de battery 10 min afkoppel en dan start is het weer ok voor een paar min. (computert gereset) of is dit toeval??Bougies heb ik zojuist ook vervangen. Bougie 1 en 4 waren nat.Nu heb ik verleden maand al voor 1800€ aan onderdelen vervangen, wiellagers,remschijven,remblokken,motortje koplampen,koppelingspomp. Ik hoop dit zonder te veel kosten te kunnen herstellen. Iemand een idee?
-
- Starter
hallo clombart
warschijnlijk is een van de bobines kapot laat je auto uitlezen bij de volvo
dealer dan kom dit aan het licht (kost 100 euro)
heb dit 2 maanden geleden ook gehad als de motor koud is kun je rijden maar als hij warm wordt gaat hij stoteren en happeren dan word de bezine niet verbrandt in de cilinder en gaat de katalisator in en deze brand
ook door en gaat kapot dus niet lang rijden bij mij stond de katalisator bijna in de brand
ik had ook een v40 uit 1996 2.0
succes ermee
Stevebell.
warschijnlijk is een van de bobines kapot laat je auto uitlezen bij de volvo
dealer dan kom dit aan het licht (kost 100 euro)
heb dit 2 maanden geleden ook gehad als de motor koud is kun je rijden maar als hij warm wordt gaat hij stoteren en happeren dan word de bezine niet verbrandt in de cilinder en gaat de katalisator in en deze brand
ook door en gaat kapot dus niet lang rijden bij mij stond de katalisator bijna in de brand
ik had ook een v40 uit 1996 2.0
succes ermee
Stevebell.
-
- 1st Gear member
Bij mij was de kat ook bijna in de fik gegaan. De middenconsole was zo heet dat het plastic (isolatie)begon te smelten. Ik reed op dat moment op de autoweg bij 120 km/h hij stotterde één minuutje en reed dan even terug normaal, en begon terug te stotteren. Een mens denkt altijd:" hoe kan een auto uitbranden?" Ik weet wel beter nu!
Mijn volvo dealer is in jaarlijks verlof. Wat kosten 2 bobines?
Weet er iemand of dat de bobines rechtstreeks vanuit de comp gestuurd worden?
Mijn volvo dealer is in jaarlijks verlof. Wat kosten 2 bobines?
Weet er iemand of dat de bobines rechtstreeks vanuit de comp gestuurd worden?
-
- Starter
hallo Clombart
de bobines kosten mij incl montage 106 euro bij de volvo dealer
laat gelijk je kat nakijken want als hij zo warm is geweest is het kiramisch
blok wat er in zit dicht gesmolten en kunnen je uitlaatgassen er niet uit
en dan stikt je motor
bij mij was ook de middenconsole aan het smelten was net op tijd thuis gelijk alles gekoelt
een kat bij de volvo kost ongeveer 400 euro
een imitatie 225 euro
hoop dat er nu uit komt
stevebell.
en dan stikt je motor
bij mij was ook de middenconsole aan het smelten was net op tijd thuis gelijk alles gekoelt
een imitatie 225 euro
hoop dat er nu uit komt
stevebell.
-
- 1st Gear member
Dat ga ik morgen laten doen. Had ook al deze vermoedens. Ik ga eerst een bobine vervangen en dan laten uitlezen. Mijn volvo dealer heeft verlof en de volgende zit op 25 km van hier.stevebell schreef:hallo Clombart
en dan stikt je motor
een imitatie 225 euro
hoop dat er nu uit komt
stevebell.

-
- 1st Gear member
Vandaag een nieuwe bobine gaan halen. Een 20 tal km gereden en geen probleem gehad. Uitlezen hadden ze geen tijd voor omdat ze met beperkte mensen werken en mijn dealer verlof heeft. Dit moet dan later maar. IK denk dat hij minder vermogen heeft, maar ik vermoed dat de katalysator gesmolten geweest is omdat hij uitgebrandt was gisteren. Zou dit kunnen?