Beste S60-liefhebbers,
vorige week vrijdag heb ik het gasklephuis van mijn S60 2.4 LPI laten vervangen (zie eerder topic), en ik heb de indruk dat deze ingreep een aantal mankementen heeft verholpen.
Toen ik de dag erna de wagen startte (koud), en nadat het systeem (Vialle) van benzine op LPI was overgeschakeld, steeg het toerental van 1.000 naar 2.000 rpm. Boordcomputer gaf geen melding.
Veiligheidshalve heb ik de wagen maar weer stilgelegd, even gewacht, en opnieuw geprobeerd. Niets meer aan de hand.
Korte rit gemaakt en een uur of drie later opnieuw gestart, en opnieuw een geheel normaal toerental.
Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt!
Stationair toerental stijgt van ong. 1000 naar 2000
- Oceanracer
- Geartronic member
Even voor de goede orde:
Je had een aantal mankementen aan de wagen en deze zijn verholpen met de nieuwe ETM.
De wagen reageert nu op zowel gas als benzine goed, je hebt echter eenmalig kort na het overschakelen bemerkt dat het toerental korte tijd steeg. Als het bij deze ene keer bleef/blijft lijkt mij er niets aan de hand.
Oja, ik ben, als V70 liefhebber, toch even zo vrij geweest te reageren.
Je had een aantal mankementen aan de wagen en deze zijn verholpen met de nieuwe ETM.
De wagen reageert nu op zowel gas als benzine goed, je hebt echter eenmalig kort na het overschakelen bemerkt dat het toerental korte tijd steeg. Als het bij deze ene keer bleef/blijft lijkt mij er niets aan de hand.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
De eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat ik er sindsdien nog maar een 30tal kilometer mee heb gereden. Ik heb wel het gevoel dat de motor beter trekt.
Wat de mankementen betreft, zie topic:
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=1 ... highlight=
Wat de mankementen betreft, zie topic:
http://volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=1 ... highlight=
Oceanracer schreef:Even voor de goede orde:
- Oceanracer
- Geartronic member
Ik denk niet dat je na 30 km al kunt concluderen dat alles nu koek en ei is. Een verhoogd toerental na overschakelen op gas lijkt mij meer een probleem met het gasverdeelhuis. Dus niet te verwarren met het gasklephuis. Maar zoals ik al zei, eerst maar eens wat meer km's maken en eventuele storingen opschrijven, incl toerental en omstandigheden (warm/koud/gas/benzine/gas los/enz) en dan weer hier posten. Succes
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
-
- 1st Gear member
Net mijn licht opgestoken bij de installateur van het Vialle-systeem.
Het probleem zou o.a. te maken kunnen hebben met "valse lucht".
Even de kat uit de boom kijken, en hopelijk de eerste maand(en) niet meer naar de garage!
Het probleem zou o.a. te maken kunnen hebben met "valse lucht".
Even de kat uit de boom kijken, en hopelijk de eerste maand(en) niet meer naar de garage!