hallo,
wie kan mij vertelen hoe ik van de (740 estate) de sierstrip van de regengoot er af krijg,het liefst op een dusdanige manier dat ik hem ook weer kan gebruiken.
het voorste gedeelte zit vast met klinknagels,dus dat lijkt mij niet zo'n probleem,gaat meer om het laatste gedeelte.
de bedoeling is sierstrip zwart te maken en wat roest onder de sierstrip verwijderen.
gr.edwin
sierstrip regengoot
-
- 2nd Gear member
Volgens mij met een beetje beleid kan je hem zo los trekken, bij ons klikt die vanzelf er weer in en der weer uit als je hem eruit wilt halenedwin 740 schreef:hallo,
wie kan mij vertelen hoe ik van de (740 estate) de sierstrip van de regengoot er af krijg,het liefst op een dusdanige manier dat ik hem ook weer kan gebruiken.
het voorste gedeelte zit vast met klinknagels,dus dat lijkt mij niet zo'n probleem,gaat meer om het laatste gedeelte.
de bedoeling is sierstrip zwart te maken en wat roest onder de sierstrip verwijderen.
gr.edwin

Suc6
Volvo 850 2.5 10V ;D
- FlyVolvo
- 1st Gear member
- Contacteer:
Het is al even geleden voor mij, maar volgens mij zit er onder de sierstrip van de achterruit een schroef welke het achterste deel van de strip vast zet(volgens mij vandaag nog zo'n deeltje vast gehad).
Zodra je die eraf hebt moet je met heeeeel veel beleid de strip naar achteren trekken, dus over de gehele lengte van de auto.
Op de overgangen zit het met een soort van busje met elkaar verbonden.
MAAR let op!! het is echt super dun en buigbaar spul dus er zit zo een knik in.
Ik heb het er alleen maar afgehaald maar daarna niet meer terug geplaatst, dit had volgens mij wel gewoon mogelijk geweest.
Werken met beleid kost even tijd maar het verdiend zich vanzelf terug.
Zodra je die eraf hebt moet je met heeeeel veel beleid de strip naar achteren trekken, dus over de gehele lengte van de auto.
Op de overgangen zit het met een soort van busje met elkaar verbonden.
MAAR let op!! het is echt super dun en buigbaar spul dus er zit zo een knik in.
Ik heb het er alleen maar afgehaald maar daarna niet meer terug geplaatst, dit had volgens mij wel gewoon mogelijk geweest.
Werken met beleid kost even tijd maar het verdiend zich vanzelf terug.
Mijn Sport: Rallysport, www.Volvo740rallyteam.nl.
- edwin 740
- 2nd Gear member
dank jullie wel voor de info,dat met beleid naar achteren trekken had ik al geprobeerd maar weinig beweging in te krijgen,met dat schroefje zal ik eens na kijken,heb zelf het idee als er iets beweging in zit dat het wel los gaat.ga voorzichtig mijn best doen.
gr.edwin
gr.edwin
- edwin 740
- 2nd Gear member
dank jullie wel voor de info,dat met beleid naar achteren trekken had ik al geprobeerd maar weinig beweging in te krijgen,met dat schroefje zal ik eens na kijken,heb zelf het idee als er iets beweging in zit dat het wel los gaat.ga voorzichtig mijn best doen.
gr.edwin
gr.edwin
- edwin 740
- 2nd Gear member
hoi frans
nee nog maar 1, :x
heb 1 gedeelte van de strip er af, helemaal gekruld die is niet weer te gebruiken denk ik.maar ik kan in ieder geval de roest onder de regengoot bij werken mits het weer het toelaat.
gr.edwin
nee nog maar 1, :x
heb 1 gedeelte van de strip er af, helemaal gekruld die is niet weer te gebruiken denk ik.maar ik kan in ieder geval de roest onder de regengoot bij werken mits het weer het toelaat.
gr.edwin
-
- 2nd Gear member
Mooie bak, ik nou ja mijn vriendin heeft ook een spierwitte 740 Estate uit '87 , een Turbo(B200ET met 160pk) waar wij onlangs dezelfde 16"Hydravelgen op gemonteerd hebben. De mooiste velgen onder de mooiste 740.
Het lijkt zijn tweelingbroer wel!
Maar terug naar het topic:
Ik ben een 740 Turbo uit '86 aan het slopen, als je die andere strip niet meer kan redden kan je die van mijn sloper wel overnemen.
Het lijkt zijn tweelingbroer wel!
Maar terug naar het topic:
Ik ben een 740 Turbo uit '86 aan het slopen, als je die andere strip niet meer kan redden kan je die van mijn sloper wel overnemen.
Volvo=vierkant=tijdloos=praktisch,wat wil een mens nog meer?