Hallo,
ten eerste mijn complimenten over dit forum , eindelijk eens een forum waar de medemens iets aan heeft.
Ik heb het volgende probleem met mijn volvo 460 glt 2.0i uit 1993. Deze heeft al 220.000 km op de teler en nog nooit problemen mee gehad , helaas beginnen ze nu voor me. Deze auto is altijd binnen het gezin geweest.
Probleem: met enige regelmaat start mijn auto niet , er zijn dan ook totaal geen lampjes opgelicht en lijkt het of niets het doet. na en paar minuten maar proberen te starten door de sleutel om te draaien start hij op een gegeven moment wel
Tegelijker tijd is het probleem begonnen dan indien dit probleem zich voordoet er na een km of zo de auto afslaat en tussendoor wat inhoud lijkt het
Wat zou hiervan de oorzaak kunnen zijn , maar belangrijker hoe kan ik het verhelpen.. Het start probleem doet zich voornamelijk voor bij warm weer heb ik de indruk!!
Ik weet wel dat wanneer ik tank het lijkt of de tank dop zich vacuum heeft gezogen, wanneer ik de dop er af draai komt er een sissend geluid van af.
Zelf ben ik redelijk a technisch dus mochten jullie een oplossing voor me hebben zou ik het fijn vinden als het duidelijk omschreven kan worden!!
Alvast bedankt
Frank boelens uit Echt ( limburg )
startprobleem en afslaan
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
- Locatie: Niekerk (wk)
- Contacteer:
Het probleem wat je omschrijft mbt de tankdop is normaal; dat hebben bijna alle Volvo's uit de 4 serie, en is niet erg.
Wat betreft het eerste probleem; start de auto na het paar keer proberen gewoon vlot; of langzaam/haperend. Zo ja; dan zou ik de accu eens (laten) vervangen. Die kan wel eens slecht zijn.
Wat anders kan zijn; (vooral omdat er geen lampjes branden); aarding; de koperen strippen die over je blok lopen moeten misschien eens losgehaald, ingespoten en weer gemonteerd worden. Dit kan ook veel problemen veroorzaken namelijk.
Wat betreft het eerste probleem; start de auto na het paar keer proberen gewoon vlot; of langzaam/haperend. Zo ja; dan zou ik de accu eens (laten) vervangen. Die kan wel eens slecht zijn.
Wat anders kan zijn; (vooral omdat er geen lampjes branden); aarding; de koperen strippen die over je blok lopen moeten misschien eens losgehaald, ingespoten en weer gemonteerd worden. Dit kan ook veel problemen veroorzaken namelijk.
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 10:27
na een paar keer proberen start de auto weer of hij nieuw zo zijn!!!
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 22.06.2007 - 14:06
Die tankdop zou ik me idd geen zorgen over maken, dat hab ik al met uiteenlopende merken en types auto's meegamaakt.
Je startprobleem neigt inderdaad naar een massaprobleem, Heb dat ook gehad met mijn tweede volvo... Heb hem toen verkocht voor veel te weinig omdat ik het echt niet kon vinden, bleek naderhand simpel opgelost..
Meer weet ik er ook niet van, succes!!
Je startprobleem neigt inderdaad naar een massaprobleem, Heb dat ook gehad met mijn tweede volvo... Heb hem toen verkocht voor veel te weinig omdat ik het echt niet kon vinden, bleek naderhand simpel opgelost..
Meer weet ik er ook niet van, succes!!
460-1994 1.8 i, groen metallic, trekhaak, spoiler, half leer, model '95 achterlichten, 15";cetusvelgen en binnenkort koplampwissertjes!!! mijn derde volvo, nu maar hopen dat ie effe meekan!!
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Even voor de duidelijkheid:
Start de auto niet (dus draait de startmotor niet rond) of slaat de motor niet aan?
Start de auto niet (dus draait de startmotor niet rond) of slaat de motor niet aan?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 10:27
start motor draait niet rond ,
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Duidelijk! En het rode lampje van de oliedruk en accu gaan in stand II ook niet branden?
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 10:27
nee, helemaal niets doet hij dan... NA een aantal malen de sleutel om te draaien soms 4 keer , de andere keer wel 20 keer start hij dan zonder problemen !! Wat zou de oorzaak kunnen zijn
- Caerbannog
- 5th Gear member
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 08.09.2005 - 23:20
- Locatie: Niekerk (wk)
- Contacteer:
Doet de radio enzo 't wel op die momenten? Verlichting?
Want dan zou het ook een storing in je contactslot kunnen zijn...
Want dan zou het ook een storing in je contactslot kunnen zijn...
Als je een zwarte Volvo 480 voorbij ziet komen; nu net gewassen...
Dan kan dat.
Dan kan dat.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 10:27
geen idee , dat zou ik na moeten kijken. Normaal blijf ik als een verstijfde kikker in men auto zitten en baal ik als een stekker.. Stel dat niets het doet , de lampen en verlichting , radio enzo . Waar zou ik dan aan moeten denken
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Als ook je radio niet aangaat (als deze normaal alleen op de "contactstand" functioneert en/of je dimlicht (zelfde verhaal) is het voor 99% je contactslot.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 10:27
als leek zeg ik dan hetvolgende: het contact slot heeft een los contact?? aangezien hij na het enkele malen te proberen wel gewoon start!! Wat moet ik dan in deze instantie gaan doen . Of is het raadzaam om de auto naar de garage te brengen!
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 10:27
wellicht handig om erbij te vermelden. Als ik hem probeer te starten brand er dus niets . in de meeste instanties hoor ik dan wel iets draaien achter het dashbord een soort wieltje lijkt het wel
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
Als leek lijkt mij dat dan wel het verstandigste om te doen. Er zal waarschijnlijk een nieuw contactslot in moeten.
Probeer eerst even met de sleutel in stand II of het met wat heen-en-weer (of op-en-neer) bewegingen de rode lampjes gaan branden. Het kan ook zijn dat het slot (sterk) vervuild is. Een los contact/draadbreuk is ook mogelijk.
Probeer eerst even met de sleutel in stand II of het met wat heen-en-weer (of op-en-neer) bewegingen de rode lampjes gaan branden. Het kan ook zijn dat het slot (sterk) vervuild is. Een los contact/draadbreuk is ook mogelijk.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Ik heb dit wel eens gehad bij mijn BX toen was de sleepring achter het contact slot ingeband. Dan moest ik mijn sleutel net niet in stand II zetten dan deed hij het prima.
Echter had ik pas gelden het uit vallen en slecht lopen bij mijn 440 ook met name als de motor warm was, op het laats deed hij bijna niks meer. Dit was toen de bobine
Echter had ik pas gelden het uit vallen en slecht lopen bij mijn 440 ook met name als de motor warm was, op het laats deed hij bijna niks meer. Dit was toen de bobine
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Klinkt inderdaad als je contactslot, have fun fixing 
Dat vacuum op je tank: dat is de bedoeling. Dat maakt deel uit van het "EVAP" systeem (zwarte cilinder linksonder je bumper) die er voor zorgt dat benzinedamp weer je tank in gaat ipv in de vrije lucht/backfire

Dat vacuum op je tank: dat is de bedoeling. Dat maakt deel uit van het "EVAP" systeem (zwarte cilinder linksonder je bumper) die er voor zorgt dat benzinedamp weer je tank in gaat ipv in de vrije lucht/backfire

1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Nope juist anders om. Zorgt er juist voor dat de tank dampen niet de buiten lucht in gaan. Wordt dus afgezogen naar een koolfilter (dat zwarte tankje onder je voorbumper) en daar na door middel van de slang op je spruitstuk de motor in gezogen en verbrand.YannickvanRooyen schreef:die er voor zorgt dat benzinedamp weer je tank in gaat ipv in de vrije lucht/backfire
Is na een bepaald jaar verplicht op elke auto, dacht na '89.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 4th Gear member
- Berichten: 615
- Lid geworden op: 29.06.2006 - 18:44
- Locatie: Alphen aan den Rijn
what he says :roll: het vacuum is in ieder geval de bedoeling 

1995 Volvo 440 Turbo RICA TROLVO 440_GL
-
- 1st Gear member
- Berichten: 18
- Lid geworden op: 17.07.2007 - 10:27
zou het afslaan van de auto en een beetje inhouden van te voren toeval zijn of inverband hangen met het "mogelijke defecte contact slot".