Ik was vandaag bij kwik fit voor 2 nieuwe voorbanden, ik zat lekker met een bakje koffie te wachten tot het klaar was.
Maar toen kwamen ze naar mij toe en zeiden dat ze er een bout niet uit kregen.
ze wilden wel door draaien maar dat was dan op mijn risico als hij af zou breken,
ik had weinig keus dacht ik. dus toen de bout eruit was zag ik dat er een hoop schroefdraad vanaf was,
en een nieuwe bout er ook niet meer in ging, daar begonnen ze meteen over een nieuwe naaf + lager maar is het ook mogelijk om er nieuwe draad in te tappen en een iets dikkere bout erin te draaien?
Groetjes Mathijs Volvo 460 2.0i bj 95
wielnaaf vervangen? of is het nog te repareren??
- Kai
- 3rd Gear member
- Contacteer:
De bout had geen draad meer? dan wil dat volgens mij niet zeggen dat het gat ook geen draad meer heeft, best kans dat wanneer je het gat uitspuit met een luchtspuit en desnoods nog een keer dezelfde maat tap erdoorheenhalen dat je er dan gewoon een nieuwe bout in kunt draaien. En desnoods is het volgens mij zeker wel mogelijk een iets groter gat te tappen maar dan zou je misschien problemen kunnen krijgen met de steek in je velgen.
Ik zou me in ieder geval niet meteen een nieuwe naaf laten aansmeren!
Ik zou me in ieder geval niet meteen een nieuwe naaf laten aansmeren!
Volvo 460 2.0i luxury line '94
Volvo V70 2.5tdi comfort line '99
Volvo 66L 1100 marathon '80
Volvo V70 2.4 170PK '01
Volvo V70 2.4 170PK '01
- mathijs
- 1st Gear member
ik zal is kijken of dat lukt, maar nu piept het wiel ook bij elke draai
lager kapot?? Dit komt allemaal niet goed uit want ik ga vrijdag a.s op vakantie naar Duitsland ca 300 kilometer heen en nog wat kilometers in duitsland (uitstapjes) en terug. moet dit echt vervangen worden voor dat ik ga? of kan het geen kwaad en gerust na de vakantie gerepareerd worden?

-
- 2nd Gear member
als je wiel bouten niet goed vast zitten ben je een gevaar voor je zelf en voor andere
ik denk dat je lager en naaf moet vervangen
dat piepen is het niet aanlopen van ankerplaat ?
als het je lager is zit je toch in de prijzen jammer advies vervangen
ik denk dat je lager en naaf moet vervangen
dat piepen is het niet aanlopen van ankerplaat ?
als het je lager is zit je toch in de prijzen jammer advies vervangen
The Boz
- hvdmountain
- 4th Gear member
Mijn persoonlijke mening is altijd zó: liever het zekere dan het onzekere...
Volvo S70 Comfort Europa 2.4 20v Venetian Red metallic
- Kai
- 3rd Gear member
- Contacteer:
dat is afzetterij
Volvo V70 2.4 170PK '01
Volvo V70 2.4 170PK '01
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
Luister eens even over kwik fit voor de allerlaatste keer dat ik het erover wil hebben.
Laatst geinformeerd voor schokdempers in tilburg bij een betrouwbare banden cq velgenboer.
Monroe 2 stuks inclusief montage a 119 euro...
Omdat ik een mening over kwik fit had en niet altijd gelijk wil hebben toch eens geinformeerd wat het bij hun zou kosten.
Nou hou je vast vanaf 98 euro per stuk worden ze gemonteerd en dan ook nog merkloos spul, wil het geen troep noemen maar merkloos vind ik dan een beetje duur betaald.
Monroe hoort net niet bij de grote a merken volgens mij maar klinkt beter dan merkloos.
ben geen zeikerd vind ik van mezelf maar een verschil van bijna 80 euro vind ik schandalig veel, vanuit spijkenisse dus op en neer naar tilburg ( ik werk er toch ) en met veel plezier 119 euro afgerekend.
Kwik fit heeft voor mij al lang afgedaan maar dit was nog even een bevestiging dat er niets is veranderdt.
Groetjes Ron
Laatst geinformeerd voor schokdempers in tilburg bij een betrouwbare banden cq velgenboer.
Monroe 2 stuks inclusief montage a 119 euro...
Omdat ik een mening over kwik fit had en niet altijd gelijk wil hebben toch eens geinformeerd wat het bij hun zou kosten.
Nou hou je vast vanaf 98 euro per stuk worden ze gemonteerd en dan ook nog merkloos spul, wil het geen troep noemen maar merkloos vind ik dan een beetje duur betaald.
Monroe hoort net niet bij de grote a merken volgens mij maar klinkt beter dan merkloos.
ben geen zeikerd vind ik van mezelf maar een verschil van bijna 80 euro vind ik schandalig veel, vanuit spijkenisse dus op en neer naar tilburg ( ik werk er toch ) en met veel plezier 119 euro afgerekend.
Kwik fit heeft voor mij al lang afgedaan maar dit was nog even een bevestiging dat er niets is veranderdt.
Groetjes Ron
- Kai
- 3rd Gear member
- Contacteer:
helemaal mee eens, monroe is heel prima spul, ik hoor meer negatieve verhalen over kwik-fit
Volvo V70 2.4 170PK '01
Volvo V70 2.4 170PK '01
-
- 3rd Gear member
- Contacteer:
vorig week had ik de achterdemper kapot,,,prijs bij kwik-fit: ongeveer 275 euro,,,,bij de plaatselijke garage,,,150 euro...incl,,pijpje en 2 klemmen,,en montage.
- Ron440Fleet
- 2nd Gear member
Okay haha sorry.
Trouwens is niet mijn bedoeling om een kwik fit afzeikdraadje te starten.
Persoonlijk weet ik dat rondkijken rondbellen en rondvragen je heel veel verder kan helpen indien er wat gedaan moet worden aan je auto.
Ben geen krent en wil best betalen voor vervanging reparatie of voor onderdelen maar zodra het geld verdienen er vanaf druipt dan word ik een beetje droevig.
Vind het schandalig dat mensen zo worden besodemieterd voor soms wat simpels als schokdempers vervangen. ( dan heb ik het over de 440 of 460 )
Goed ik hou er mee op en kan erg genieten van het feit dat ik een goede kwaliteit prijs verhouding heb gevonden voor mijn dempers en de bewuste garage kan er op rekenen dat ik in de toekomst zeker weer hun klant zal zijn.
O ja plaats indien je het leuk vind ook een reactie op mijn draadje waar je heen gaat met je volvo dit jaar ( hoeft niet maar mag )
Ron
Trouwens is niet mijn bedoeling om een kwik fit afzeikdraadje te starten.
Persoonlijk weet ik dat rondkijken rondbellen en rondvragen je heel veel verder kan helpen indien er wat gedaan moet worden aan je auto.
Ben geen krent en wil best betalen voor vervanging reparatie of voor onderdelen maar zodra het geld verdienen er vanaf druipt dan word ik een beetje droevig.
Vind het schandalig dat mensen zo worden besodemieterd voor soms wat simpels als schokdempers vervangen. ( dan heb ik het over de 440 of 460 )
Goed ik hou er mee op en kan erg genieten van het feit dat ik een goede kwaliteit prijs verhouding heb gevonden voor mijn dempers en de bewuste garage kan er op rekenen dat ik in de toekomst zeker weer hun klant zal zijn.
O ja plaats indien je het leuk vind ook een reactie op mijn draadje waar je heen gaat met je volvo dit jaar ( hoeft niet maar mag )
Ron
- mathijs
- 1st Gear member
het is gelukt! met een tap heb ik het schroefdraad opnieuw getapt. het heeft me nu 5 euro gekost <wielbouten. weer een meevallertje.
En nog even over Kwik fit: Ik ga er nooit meer heen! Want ze hadden alle wielbouten er scheef in gedraaid alle vier de gaten in de naaf waren kapot +de bouten . oftewel LOMP!
En nog even over Kwik fit: Ik ga er nooit meer heen! Want ze hadden alle wielbouten er scheef in gedraaid alle vier de gaten in de naaf waren kapot +de bouten . oftewel LOMP!
- mathijs
- 1st Gear member
het is gelukt! met een tap heb ik het schroefdraad opnieuw getapt. het heeft me nu 5 euro gekost <wielbouten. weer een meevallertje.
-
- 2nd Gear member
Sjeez... ben er effe stil van, ik denk dat een kwikfitafzeikdraadje(weer een mooi scrabblewoord) toch best op zijn plek is... :crazy:
460-1994 1.8 i, groen metallic, trekhaak, spoiler, half leer, model '95 achterlichten, 15";cetusvelgen en binnenkort koplampwissertjes!!! mijn derde volvo, nu maar hopen dat ie effe meekan!!
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ach ik heb al zoveel klanten gezien die naar de dealer kwamen door fout montagen bij kwiksick. Ze presteren het zelfs om remblokken verkeerd om te monteren :shock:sok460 schreef:Sjeez... ben er effe stil van, ik denk dat een kwikfitafzeikdraadje(weer een mooi scrabblewoord) toch best op zijn plek is... :crazy:
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- 2nd Gear member
damn, dat lukt mij zelfs nog, en laten we wel wezen, voor mij is een fiets met terugtraprem al een complex apparaat...
460-1994 1.8 i, groen metallic, trekhaak, spoiler, half leer, model '95 achterlichten, 15";cetusvelgen en binnenkort koplampwissertjes!!! mijn derde volvo, nu maar hopen dat ie effe meekan!!